Stocznia Szczecińska Wulkan rozpoczęła cięcie blach do budowy doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
– Wczoraj rozpoczęło się cięcie blach pod dok pływający dla stoczni Gryfia w Szczecinie. To bardzo ważna inwestycja, jedna z ważniejszych po budowie promów dla polskich armatorów w polskiej stoczni – powiedział Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
Katarzyna Ansen-Mrowińska ze stoczni Wulkan poinformowała, że budowany dok ma mieć 235,6 m długości całkowitej, 213,1 m długości podporowej, 47,3 m szerokości zewnętrznej i 38 m szerokości wewnętrznej. Nośność doku ma wynosić 27 tys. ton. Projekt zakłada, że dok będzie mógł podnosić największe jednostki, jakie operują na Bałtyku i Morzu Północnym.
Inwestorem jest Fundusz Rozwoju Spółek S.A., a nadzór klasyfikacyjny prowadzi Polski Rejestr Statków.
Jak tłumaczy Piotr Żelazek z biura projektowego Westcon Design, które odpowiadało za przygotowanie dokumentacji, ze względu na swoje gabaryty dok będzie montowany na wodzie. Powstanie w blokach. Każdy z elementów będzie wodowany z pochylni. Za pomocą kesonu, czyli specjalnej konstrukcji o szczelnych ścianach i otwartym dnie, zostaną one zespawane już na wodzie.
Do wybudowania pływającego doku tej wielkości potrzebne będzie około 10 tys. ton stali.
Docelowo dok zostanie ulokowany przy nabrzeżu Gdyńskim, naprzeciwko Stoczni Szczecińskiej. Samo nabrzeże ma być przedłużone 60-metrowym pirsem.
Jak mówił wcześniej prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Krzysztof Zaremba, budowa doku to pierwsza tak duża inwestycja Gryfii od początku jej istnienia. Wyliczenia stoczni pokazują, że może pozwolić na zwiększenie przychodów firmy aż o około 50 procent.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries