Stocznia Szczecińska Wulkan rozpoczęła cięcie blach do budowy doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
– Wczoraj rozpoczęło się cięcie blach pod dok pływający dla stoczni Gryfia w Szczecinie. To bardzo ważna inwestycja, jedna z ważniejszych po budowie promów dla polskich armatorów w polskiej stoczni – powiedział Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
Katarzyna Ansen-Mrowińska ze stoczni Wulkan poinformowała, że budowany dok ma mieć 235,6 m długości całkowitej, 213,1 m długości podporowej, 47,3 m szerokości zewnętrznej i 38 m szerokości wewnętrznej. Nośność doku ma wynosić 27 tys. ton. Projekt zakłada, że dok będzie mógł podnosić największe jednostki, jakie operują na Bałtyku i Morzu Północnym.
Inwestorem jest Fundusz Rozwoju Spółek S.A., a nadzór klasyfikacyjny prowadzi Polski Rejestr Statków.
Jak tłumaczy Piotr Żelazek z biura projektowego Westcon Design, które odpowiadało za przygotowanie dokumentacji, ze względu na swoje gabaryty dok będzie montowany na wodzie. Powstanie w blokach. Każdy z elementów będzie wodowany z pochylni. Za pomocą kesonu, czyli specjalnej konstrukcji o szczelnych ścianach i otwartym dnie, zostaną one zespawane już na wodzie.
Do wybudowania pływającego doku tej wielkości potrzebne będzie około 10 tys. ton stali.
Docelowo dok zostanie ulokowany przy nabrzeżu Gdyńskim, naprzeciwko Stoczni Szczecińskiej. Samo nabrzeże ma być przedłużone 60-metrowym pirsem.
Jak mówił wcześniej prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Krzysztof Zaremba, budowa doku to pierwsza tak duża inwestycja Gryfii od początku jej istnienia. Wyliczenia stoczni pokazują, że może pozwolić na zwiększenie przychodów firmy aż o około 50 procent.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii