Masowiec Hagland Captain, wcześniej zasilany silnikami Diesla, po remoncie w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia stał się jedną z pierwszych tego typu jednostek na świecie o napędzie hybrydowym.
Hagland Captain przeszedł w MSR Gryfia kompleksową modernizację układu napędowego. Dzięki temu jest w stanie operować w 100% na zasilaniu elektrycznym podczas pobytu w portach. Technologia ta pozwala na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla i dwutlenku azotu.
Przebudowa jednostki Hagland Captain to wspólny projekt Hagland Shipping i NOAH, realizowany w MSR Gryfia. Przedsięwzięcie zostało ocenione przez premier Norwegii Ernę Solberg jako „doskonały przykład nowej technologii”. – Jest to powód do świętowania – dodaje dyrektor operacyjny Hagland, Oivind W. Aanesen. Są też nadzieje na dalszy popyt na statki hybrydowe. Aanesen postrzega Hagland Captain jako „przykład dla późniejszych nowych jednostek”.
Pływający pod banderą Norwegii masowiec Hagland Captain został zbudowany w 2012 roku i stacjonuje w Haugesund. Ma 90 metrów długości i 14,5 metra szerokości oraz 2984 ton pojemności brutto. Operatorem statku jest firma Hagland.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów