Piasek jest niezbędnym surowcem dla wielu branż i jest używany do produkcji betonu i asfaltu. Dlatego firmy takie jak Van Ouwerkerk BV specjalizują się w wydobyciu piasku na obszarach eksploatacji na Morzu Północnym. Najnowszym dodatkiem do floty tej holenderskiej firmy jest statek MS Zeeburg, który korzysta z rozwiązania z polietylenu ecoFIT firmy GF Piping Systems, zapewniającego trwałe i wolne od korozji rurociągi strumieniowe dla systemu pogłębiarkowego.
Po zakupie MS Bente, statku towarowego o długości 90 metrów, Van Ouwerkerk zlecił jego przekształcenie w pogłębiarkę zasysającą zbiornikową MS Zeeburg. Konieczne było przeprowadzenie rozległych prac, w tym modyfikacji kadłuba, powiększenia miejsc zakwaterowania na rufie i, co najważniejsze, zainstalowania niezbędnego sprzętu do pogłębiania. W trakcie projektu Van Koeveringe Kunststoffen otrzymało zadanie dostarczenia rurociągów do systemu pogłębiania, zdecydowano się zastosować rozwiązanie z HDPE (polietylenu o dużej gęstości) firmy GF Piping Systems do nowych rurociągów strumieniowych. Rurociągi strumieniowe służą do wstrzykiwania wody w piasek, aby go rozluźnić przed wydobyciem. Ten proces jest również niezbędny do późniejszego przenoszenia piasku z ładowni statku do barki śródlądowej.
Po wyposażeniu ponad dwudziestu statków w rozwiązania firmy GF Piping Systems, Van Koeveringe Kunststoffen było w stanie szybko prefabrykować różne sekcje rur, w tym niestandardowe elementy do ciasnych przestrzeni na pokładzie. Łącznie firma zainstalowała około 750 metrów rur HDPE ecoFIT o średnicach od d63 do d355. ecoFIT teraz zapewnia wiele istotnych korzyści dla firmy górniczej Van Ouwerkerk BV: Ponieważ rurociągi strumieniowe są stale w kontakcie z wodą morską, rury HDPE zapewniają niezbędną odporność na korozję i temperaturę, umożliwiając MS Zeeburg wydobycie piasku i muszli morskich za pomocą lekkiego, trwałego i kosztowo efektywnego systemu pogłębiania. Przez cały projekt GF Piping Systems wspierała Van Koeveringe Kunststoffen technicznym wsparciem w obszarach takich jak odstępy między uchwytami i wymagania certyfikacyjne.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem