• <

W Chinach zainaugurowano największy na świecie wolnoobrotowy silnik dual-fuel (wideo)

Strona główna Stocznie, offshore W Chinach zainaugurowano największy na świecie wolnoobrotowy silnik dual-fuel (wideo)

PMK

27.05.2020 Źródło: własne
W Chinach zainaugurowano największy na świecie wolnoobrotowy silnik dual-fuel (wideo) - GospodarkaMorska.pl

China State Shipbuilding Corporation poinformowało, największy na świecie dwupaliwowy, wolnoobrotowy silnik WinGD X92DF został oficjalnie uruchomiony w Chinach.

Silnik, zatwierdzony przez towarzystwo klasyfikacyjne BV, został opracowany przez Winterthur Gas & Diesel (WinGD), spółkę zależną CSSC.

Ceremonia odbyła się we wtorek 26 maja za pośrednictwem połączenia wideo łączącego Pekin, Szanghaj, Paryż, Marsylię i Winterthur w Szwajcarii.

Fanpei Lei, prezes China State Shipbuilding Corp., powiedział, że rozwój silnika był zgodny z misją dekarbonizacji przemysłu i „wprowadza nową moc” w rozwój globalnego przemysłu stoczniowego, stanowiąc jednocześnie znaczący krok dla Chin.

Silnik jest przeznaczony do nowoczesnych dużych i bardzo dużych kontenerowców.

W 2017 roku główny francuski przewoźnik CMA CGM wybrał silniki WinGD 12X92DF do dziewięciu z 22 000 kontenerów TEU. Kontenery o wartości 1,2 miliarda USD mają rozpocząć dołączanie do floty od końca 2019 r. I rozciągać się do 2020 r.

- Oficjalne uruchomienie X92DF zaprojektowanego przez WinGD - Winterthur Gas & Diesel to wielki sukces dla wszystkich zaangażowanych stron. WinGD jest bardzo dumny z bycia częścią tej doskonałej grupy partnerów, takich jak CMA CGM, BV i CMD, nie możemy się już doczekać pierwszej dostawy największego na świecie kontenerowca napędzanego LNG – powiedział Volkmar Galke, dyrektor generalny sprzedaży w WinGD.

WinGD X92DF łączy w sobie ultra-wysoką moc, inteligentny monitoring, a także wysoką wydajność środowiskową, spełniając wymagania IMO w zakresie redukcji emisji na poziomie III. Oprócz konwencjonalnego oleju ciężkiego lub oleju napędowego dwupaliwowe silniki WinGD X-DF wykorzystują gaz LNG, dopuszczony pod niskim ciśnieniem i zapalony niewielką ilością ciekłego paliwa pilotowego.

Silnik o mocy 63 840 kW, z 80 obrotami na minutę waży ponad 2100 ton.

Źródło:
własne

Dziękujemy za wysłane grafiki.