PMK
China State Shipbuilding Corporation poinformowało, największy na świecie dwupaliwowy, wolnoobrotowy silnik WinGD X92DF został oficjalnie uruchomiony w Chinach.
Silnik, zatwierdzony przez towarzystwo klasyfikacyjne BV, został opracowany przez Winterthur Gas & Diesel (WinGD), spółkę zależną CSSC.
Ceremonia odbyła się we wtorek 26 maja za pośrednictwem połączenia wideo łączącego Pekin, Szanghaj, Paryż, Marsylię i Winterthur w Szwajcarii.
Fanpei Lei, prezes China State Shipbuilding Corp., powiedział, że rozwój silnika był zgodny z misją dekarbonizacji przemysłu i „wprowadza nową moc” w rozwój globalnego przemysłu stoczniowego, stanowiąc jednocześnie znaczący krok dla Chin.
Silnik jest przeznaczony do nowoczesnych dużych i bardzo dużych kontenerowców.
W 2017 roku główny francuski przewoźnik CMA CGM wybrał silniki WinGD 12X92DF do dziewięciu z 22 000 kontenerów TEU. Kontenery o wartości 1,2 miliarda USD mają rozpocząć dołączanie do floty od końca 2019 r. I rozciągać się do 2020 r.
- Oficjalne uruchomienie X92DF zaprojektowanego przez WinGD - Winterthur Gas & Diesel to wielki sukces dla wszystkich zaangażowanych stron. WinGD jest bardzo dumny z bycia częścią tej doskonałej grupy partnerów, takich jak CMA CGM, BV i CMD, nie możemy się już doczekać pierwszej dostawy największego na świecie kontenerowca napędzanego LNG – powiedział Volkmar Galke, dyrektor generalny sprzedaży w WinGD.
WinGD X92DF łączy w sobie ultra-wysoką moc, inteligentny monitoring, a także wysoką wydajność środowiskową, spełniając wymagania IMO w zakresie redukcji emisji na poziomie III. Oprócz konwencjonalnego oleju ciężkiego lub oleju napędowego dwupaliwowe silniki WinGD X-DF wykorzystują gaz LNG, dopuszczony pod niskim ciśnieniem i zapalony niewielką ilością ciekłego paliwa pilotowego.
Silnik o mocy 63 840 kW, z 80 obrotami na minutę waży ponad 2100 ton.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth