• <
PZT_1100x200_gif_2020

Salish Eagle dotarł na Wyspy Kanaryjskie

Salish Eagle dotarł na Wyspy Kanaryjskie - GospodarkaMorska.pl

pc

23.02.2017 Źródło: własne

Coraz bliżej do Kanady. Prom Salish Eagle dla BC Ferries, który zbudowała w Gdańsku stocznia Remontowa Shipbuilding w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting, dopłynął do  Santa Cruz de Tenerife na Wyspach Kanaryjskich. Tam został zaopatrzony w paliwo. Do Kolumbii Brytyjskiej ma dotrzeć w kwietniu.

Teraz Salish Eagle będzie płynął przez Ocean Atlantycki. Kolejny zaplanowany postój na tankowanie to Panama. Później przepłynie przez Kanał Panamski i wzdłuż zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej ruszy do Kolumbii Brytyskiej. W sumie z Gdańska do Kanady prom ma do pokonania 10 440 mil morskich.

Rejs nie służy tylko dostawie promu do największego operatora promowego w Ameryce Północnej. Podczas niego odbywa się także szkolenie załogi. Aby jednostka dotarła na czas i zgodnie z obowiązującymi normami, stocznia Remontowa Shipbuilding wynajęła firmę Redwise Maritime Services BV.

Salish Eagle może być zasilany gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Dwustronny prom może zabrać na pokład 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych.

Salish Eagle to drugi z trzech promów klasy „Salish” zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding przez BC Ferries. Jego wartość kontraktowa to ponad 50 mln USD.

Salish Orca, pierwszy prom dla kanadyjskiego armatora, wypłynęła z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej w listopadzie ubiegłego roku.

Salish Eagle w liczbach

długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                             miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                              pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.