pc
Grupa DSV opublikowała wyniki finansowe za 2016 r. Przejęcie UTi Worldwide, w połączeniu ze wzrostem organicznym, pozwoliło DSV odnotować wzrost obrotów o jedną trzecią i zamknąć rok 2016 z 3,4 mld DKK zysku operacyjnego.
Grupa DSV osiągnęła w 2016 roku obroty w wysokości 67,7 mld DKK, co stanowi wynik o 33,2 % wyższy niż rok wcześniej (50,8 mld). Równocześnie operator odnotował wzrost zysku operacyjnego o 13,9 % do poziomu 3,4 mld DKK. W podziale na dywizje oznacza to ponad 58 % wzrostu zysku w DSV Solutions, 14 % w DSV Road i 11 % w DSV Air & Sea.
– Przejęcie UTi Worldwide stanowiło największą do tej pory akwizycję w historii naszej firmy. Cieszę się, że proces integracji przebiegał tak sprawnie, dzięki czemu udało nam się w niecałe pół roku zneutralizować deficyt operacyjny UTi, odnotowując na koniec roku bardzo satysfakcjonujące wyniki finansowe. Jednocześnie dołączyliśmy do naszej globalnej sieci 9 nowych krajów oraz wzmocniliśmy obecność na dotychczasowych rynkach, w szczególności w Ameryce Południowej, Chinach i w USA. Naszym celem na 2017 r. jest dalszy wzrost przychodów na poziomie 21-29 % – mówi Jens Bjørn Andersen, CEO Grupy DSV.
Wszystkie dywizje DSV odnotowały w minionym roku dynamiczny rozwój. Wzrost frachtu morskiego (TEU) wyniósł 53 %, a lotniczego (tony) 85 % w porównaniu z poprzednim rokiem. Jest to w ogromnej mierze wynik połączenia z UTi, w związku z czym operator nie określił, jak wysoki był w 2016 r. wzrost organiczny w ramach Air & Sea. Dywizja Road zwiększyła swój udział na większości rynków europejskich z ok. 5 % wzrostem liczby transportów oraz wzmocniła swoją sieć drogową o Stany Zjednoczone i Amerykę Południową. DSV Solutions zwiększyło natomiast w minionym roku powierzchnię operacyjną do blisko 5 mln m2 nie tylko w Europie, ale również na takich rynkach jak Ameryka Północna, Afryka Południowa i Azja.
Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych, posiadającym biura oraz oddziały w ponad 80 krajach na sześciu kontynentach, świadczącym każdego dnia usługi dla tysięcy klientów. DSV posiada globalny zasięg, ale w codziennej pracy koncentruje się na tym, aby lokalnie być zawsze blisko potrzeb i oczekiwań swoich klientów.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key