Produktywny tydzień w stoczni Safe w Gdańsku. Mimo obostrzeń związanych z koronawirusem, prace odbywają się zgodnie z harmonogramem. W poniedziałek zwodowano częściowo wyposażony kadłub jednostki Multicat 3013, natomiast w środę ze stoczni wypłynął statek rybacki dla Stadyard.
Zwodowany Multicat 3013 powstał na zamówienie holenderskiej stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Kadłub jednostki o długości 29,9 m, szerokości 12,5 m i numerze budowy YN571822 został w Gdańsku częściowo wyposażony (między innymi w systemy rurociągów, zamontowany układ napędowy). W stoczni Safe, wykonano również kompletne malowanie poszycia statku i zbiorników.
Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena, dokumentację roboczą natomiast wykonało biuro projektowe Safe. Statek budowany po nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV zostanie przekazany do klienta pod koniec grudnia, do końcowego wyposażenia.
Więcej na temat jednostki Multicat 3013 TUTAJ.
Statek rybacki o numerze budowy NB45, który wypłynął z Gdańska w ostatnią środę trafi do norweskiego klienta - stoczni Stadyard. Jego dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez norweskie biuro projektowe, natomiast dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe. W Gdańsku kadłub został częściowo wyposażony, między innymi w systemy rurociągów i kompletny układ napędowy. Kompletnie wymalowana jednostka z izolacją w ładowniach RSW oraz siłowni została przekazana norweskiemu klientowi do końcowego wyposażenia. MS Meløyfjord, bo taką nazwę otrzyma statek, trafi do ostatecznego odbiorcy Selfjordbuen AS w przyszłym roku.
Wodowanie tej jednostki opisywaliśmy w naszym materiale TUTAJ.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów