Niemiecka stocznia Meyer Werft zwodowała Odyssey of the Seas, drugi wycieczkowiec klasy Quantum Ultra armatora Royal Caribbean.
347-metrowa jednostka opuściła 28 listopada suchy dok stoczni w Papenburgu. Pomogły w tym dwa holowniki o mocy 9 tys. mocy mechanicznych. Ten proces trwał 7 godzin.
Następnie statek zacumował przy przystani wyposażeniowej w porcie stoczni, aby odebrać maszty i komin, które zostały podniesione na statek za pomocą dźwigu. Gigantyczny statek wycieczkowy przejdzie teraz szereg testów, przygotowując się do kolejnego etapu budowy, czyli wyposażenia wnętrza statku.
Po zakończeniu prac wewnętrznych w nadchodzących miesiącach statek zostanie przetransportowany w dół rzeki Ems w celu przeprowadzenia prób morskich.
Odyssey of the Seas ma zadebiutować wiosną 2021 roku. Dołączy do jednostek Anthem i Harmony of the Seas i zadebiutuje w Rzymie w czasie otwarcia sezonu wycieczkowego w Europie.
Z tonażem brutto 169 tys. jednostek, Odyssey of the Seas będzie jednym z pięciu największych wycieczkowców na świecie. Statek jest szeroki na 41,4 metra i może pomieścić do 5 tys. pasażerów. Budowa wycieczkowca rozpoczęła się 1 lutego 2019 roku. Z powodu pandemii koronawirusa jego dostawa była kilka razy przekładana.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries