Niemiecka stocznia Meyer Werft zwodowała Odyssey of the Seas, drugi wycieczkowiec klasy Quantum Ultra armatora Royal Caribbean.
347-metrowa jednostka opuściła 28 listopada suchy dok stoczni w Papenburgu. Pomogły w tym dwa holowniki o mocy 9 tys. mocy mechanicznych. Ten proces trwał 7 godzin.
Następnie statek zacumował przy przystani wyposażeniowej w porcie stoczni, aby odebrać maszty i komin, które zostały podniesione na statek za pomocą dźwigu. Gigantyczny statek wycieczkowy przejdzie teraz szereg testów, przygotowując się do kolejnego etapu budowy, czyli wyposażenia wnętrza statku.
Po zakończeniu prac wewnętrznych w nadchodzących miesiącach statek zostanie przetransportowany w dół rzeki Ems w celu przeprowadzenia prób morskich.
Odyssey of the Seas ma zadebiutować wiosną 2021 roku. Dołączy do jednostek Anthem i Harmony of the Seas i zadebiutuje w Rzymie w czasie otwarcia sezonu wycieczkowego w Europie.
Z tonażem brutto 169 tys. jednostek, Odyssey of the Seas będzie jednym z pięciu największych wycieczkowców na świecie. Statek jest szeroki na 41,4 metra i może pomieścić do 5 tys. pasażerów. Budowa wycieczkowca rozpoczęła się 1 lutego 2019 roku. Z powodu pandemii koronawirusa jego dostawa była kilka razy przekładana.
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem