Statek nowej generacji do układania kabli „Nexans Aurora” został 8 listopada zwodowany w stoczni Ulstein.
Statek będzie instalował kable podmorskie, w tym kable łączące morskie farmy wiatrowe z siecią oraz połączenia między-systemowe.
Kadłub przybył do Ulstein Verft 15 czerwca 2020 r. po zakończeniu budowy w polskiej stoczni Crist. W Ulsteinie doszło tylko do ostatecznego wyposażenia.
W tym okresie wykonano różne prace, w tym instalacje elektryczne; prace izolacyjne; instalacja pozostałego głównego wyposażenia i sprzętu do układania kabli; inne mniejsze i większe instalacje; malowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Po wodowaniu statek pozostanie przy nabrzeżu Ulstein Verft i przejdzie do ostatniej fazy wyposażania i rozruchu.
Dzięki długości 150 metrów i szerokości 31 metrów Nexans Aurora jest również jednym z największych projektów statków w historii Ulstein Verft. Zaprojektowany przez Skipsteknisk, ST-297 CLV może pomieścić do 90 osób.
Dzięki tej pojemności statek będzie w stanie wykonywać złożone zadania konstrukcyjne w trudnych warunkach pogodowych.
Wreszcie, jego pierwszym zadaniem będzie instalacja kabli eksportowych dla morskiej farmy wiatrowej Seagreen, począwszy od III kwartału 2021 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów