• <
KONGSBERG_2023

Stępka pod kolejny, dwustronny prom hybrydowy w stoczni CRIST (foto)

ew

30.10.2020 15:39
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stępka pod kolejny, dwustronny prom hybrydowy w stoczni CRIST (foto)

Partnerzy portalu

Stępka pod kolejny, dwustronny prom hybrydowy w stoczni CRIST (foto) - GospodarkaMorska.pl

Ponad 100 metrów długości, 17 szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych – to parametry nowego, dwustronnego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia CRIST dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Dzisiaj odbyło się położenie stępki na jednostkę.

Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody, bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 372 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez 3-osobową załogę.

- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy „Elektrze” czy promie „Herjólfur”. Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstaje w naszej stoczni – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager, CRIST S.A.

Wcześniejszy, zbudowany również przez CRIST, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny „Elektra”, okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

- Prom, podobnie jak „Elektra”, będzie pokonywać swoją trasę korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy – dodaje Tomasz Wrzask.


Dane techniczne: 

Długość: 100,5 m

Szerokość: 17,4 m

Wysokość: 5,2 m

Zanurzenie: 3,1 m

Załoga: 3 osoby

Pasażerowie: 372 osób

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.