Mimo trudności i obostrzeń związanych z koronawirusem, prace przy budowie kadłubów statków rybackich w stoczni Safe w Gdańsku odbywają się zgodnie z harmonogramem. W ubiegłym tygodniu, została zwodowana kolejna jednostka. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiej stoczni Stadyard.
Kilkuetapowe wodowanie zakończyło się w piątek, 16 października. Najpierw statek przesunięto z miejsca montażu przy nabrzeżu na barko-ponton z wykorzystaniem systemu firmy Elpo, a następnie z barko-pontonu na dok stoczni Alkor, przez którego zanurzenie zwodowano jednostkę.
Statek rybacki o numerze budowy NB45 trafi do norweskiego klienta - stoczni Stadyard. Jego dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez norweskie biuro projektowe, natomiast dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe. W Gdańsku kadłub został częściowo wyposażony, między innymi w systemy rurociągów i kompletny układ napędowy. Kompletnie wymalowana jednostka z izolacją w ładowniach RSW oraz siłowni zostanie przekazana norweskiemu klientowi w listopadzie do końcowego wyposażenia.
MS Meløyfjord, bo taką nazwę otrzyma statek, trafi do ostatecznego odbiorcy Selfjordbuen AS w przyszłym roku.
MS Meløyfjord w liczbach
długość: 45,15 m;
szerokość: 11m;
zanurzenie do pokładu głównego : 4,7m;
pojemność zbiorników RSW: 499m3.
Więcej na temat zwodowanej w gdańskiej stoczni jednostki TUTAJ.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów