PMK
8 maja rano do portu w Gdańsku trafiła pogłębiarka DC Ostend. Jednostka w sobotę straciła napęd w czasie pracy na Morzu Bałtyckim.
Pogłębiarka miała awarię silnika głównego. Z miejsca wezwano na miejsce holownik, który, przy dobrej pogodzie, w pełni bezpiecznie przywiódł jednostkę do Gdańska. Statek zacumował przy nabrzeżu Przemysłowym, gdzie wyładowuje urobek. Później pogłębiarka zostanie przeholowana na nabrzeże Wiślane. Tam rozpocznie się remont silnika.
To nie pierwsza wizyta DC Ostend w gdańskim porcie. Jednostka często dowozi tutaj kruszywo wydobyte z dna morskiego na Południowym Bałtyku.
DC Ostend to pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym o długości 99 metrów, szerokości 16,30 metrów i zanurzeniu na 6,56 metrów. Statek cechuje się nośnością 5916 ton, wypornością 8388 t i 3751 jedn. tonażu pojemnościowego brutto. Armatorem jednostki jest holenderska firma DC Dredging BV z belgijskiej grupy Group De Cloedt.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth