PMK
8 maja rano do portu w Gdańsku trafiła pogłębiarka DC Ostend. Jednostka w sobotę straciła napęd w czasie pracy na Morzu Bałtyckim.
Pogłębiarka miała awarię silnika głównego. Z miejsca wezwano na miejsce holownik, który, przy dobrej pogodzie, w pełni bezpiecznie przywiódł jednostkę do Gdańska. Statek zacumował przy nabrzeżu Przemysłowym, gdzie wyładowuje urobek. Później pogłębiarka zostanie przeholowana na nabrzeże Wiślane. Tam rozpocznie się remont silnika.
To nie pierwsza wizyta DC Ostend w gdańskim porcie. Jednostka często dowozi tutaj kruszywo wydobyte z dna morskiego na Południowym Bałtyku.
DC Ostend to pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym o długości 99 metrów, szerokości 16,30 metrów i zanurzeniu na 6,56 metrów. Statek cechuje się nośnością 5916 ton, wypornością 8388 t i 3751 jedn. tonażu pojemnościowego brutto. Armatorem jednostki jest holenderska firma DC Dredging BV z belgijskiej grupy Group De Cloedt.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek