pc
Grupa OT Logistics otrzymała oficjalną informację od władz Czarnogóry o anulowaniu przetargów na sprzedaż udziałów w Luka Bar AD, operatora portu w Barze, oraz kolejowego przewoźnika AD Montecargo. OT Logistics uważa, że oferta spółki na zakup w/w udziałów w pełni pokrywa się z celami oraz warunkami przetargu i w związku z tym złożyła odwołanie od decyzji czarnogórskiej Rady ds. Prywatyzacji. W dokumencie spółka wyraziła gotowośc wznowienia rozmów z rządem Czarnogóry w sprawie rozwoju portu w Barze.
OT Logistics jest zaskoczone decyzją Rady ds. Prywatyzacji, zwłaszcza w świetle zakończonych niedawno negocjacji z Komisją Przetargową. Spółka złożyła formalne odwołanie od decyzji władz Czarnogóry.
– Oferta OT Logistics w przetargu na prywatyzację Luka Bar AD i AD Montecargo została starannie przygotowana na podstawie finansowego i prawnego procesu due diligence w obu spółkach. Prywatyzacja ma przyspieszyć ich rozwój. Uważamy, że nasza oferta w pełni pokrywa się z celami, kryteriami oraz warunkami przetargu, co znajduje potwierdzenie w dokumentacji przetargowej oraz stwierdzeniach przetargowej Komisji Prywatyzacyjnej otaz lokalnych związaków zawodowych – stwierdził Piotr Ambrozowicz, wiceprezes OT Logistics.
Zarząd OT Logistics wierzy, że władze Czarnogóry są gotowe na współpracę i partnerstwo z inwestorami z Unii Europejskiej. W związku z tym jest gotowy wznowić rozmowy z rządem Czarnogóry, w celu wypracowania skutecznych rozwiązań zmierzających do rozwoju portu w Barze w interesie Czarnogóry, jej obywateli, społeczności lokalnej, pracowników portu oraz mniejszościowych akcjonariuszy.
– Mamy nadzieję, że OT Logistics będzie uczestniczyło w rozwoju portu w Barze oraz AD Montecargo. Uważamy, ze potencjał grupy OTL oraz planowany program inwestycyjny mogą wygenerować synergie z korzyścią dla portu w Barze, rynku przewozów kolejowych oraz dla całej gospodarki Czarnogóry – powiedział Ambrozowicz.
W marcu Grupa OT Logistics zakończyła negocjacje z rządem Czarnogóry w sprawie nabycia udziałów w Luka Bar AD oraz AD Montecargo. Uzgodniono, że OT Logistics zapłaci 8,52 mln euro za 30 % udział w Luka Bar, operatora portu w Barze, oraz 2,5 mln euro za 51 % udział w AD Montecargo. OTL zobowiązał się do przeprowadzenia programów inwestycyjnych w obu spółkach na łączną kwotę ok. 17,45 mln euro, utrzymania zatrudnienia oraz przestrzegania zapisów obowiązujących układów zbiorowych, w tym m. in. dotyczących podniesienia płacy minimalnej.
OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji, po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także w spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł.
Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody