pc
W Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni rozpoczęła się operacja podnoszenia zatopionego pod koniec kwietnia statku Hordafor V i doku pływającego nr 1. Wykona ją konsorcjum holenderskich firm SMIT SALVAGE BV i Multraship Salvage BV. Czas realizacji zadania to 30 dni.
Ani zarząd stoczni, ani przedstawiciele holenderskich firm nie mówią, w jaki sposób podnoszone będą zatopione statek i dok. Jak ustaliła reporterka Radia Gdańsk, operacja ma być przeprowadzona metodą odzyskiwania pływalności poprzez opróżnianie i napełnianie zbiorników. Po jej zakończeniu, będzie można ustalić ostateczną przyczynę wypadku.
– Ze względu na warunki bezpieczeństwa i to, żeby nie zakłócać przebiegu działań firm oraz zastrzeżenia kontraktowe wobec innych kontrahentów, nie ma możliwości filmowania i fotografowania operacji przez media – poinformowała Radio Gdańsk Anna Bulman, rzecznik Stoczni Remontowej Nauta.
Cały czas badane są przyczyny wypadku. Ustala je specjalna komisja.
Do przechyłu doku pływającego nr 1 ze statkiem Hordafor V doszło 27 kwietnia. Zadziałały procedury bezpieczeństwa i natychmiast zostały podjęte działania związane z ewakuacją załogi oraz zabezpieczeniem mienia. W działania ratownicze zostali zaangażowani Portowa Straż Pożarna Portu Gdynia, która rozstawiła zapory, w celu zabezpieczenia ewentualnego wycieku ze statku, oraz zespół nurków, dokonujący inspekcji na miejscu zdarzenia. Nikomu nic się nie stało.
Hordafor V to norweski chemikaliowiec, który przechodził remont w Naucie. Jednostka ma 80 m długości, 11 m szerokości oraz 5,1 m zanurzenia. Jej nośność to 2 684 t. Statek został zbudowany w 1997 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii