pc
Ostatnie dni w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu upłynęły pod znakiem remontów dla holenderskich armatorów. Stocznia przeprowadziła remonty trzech drobnicowców.
Arklow Rambler, pływający pod banderą Arklow Shipping, to piętnastoletni drobnicowiec, który trafił na remont klasowydo MSR Gryfia. Podczas pobytu statku w świnoujskiej stoczni wykonano piaskowanie ładowni i przegląd prądnicy wałowej, a także wymieniono poszycie denne. Jednostka ma 90 m długości i 14,2 m szerokości.
Kolejne zlecenie dotyczyło remontu jednostki Amadeus Aquamarijn. Armator – BOCK MARITIEM BV – zlecił stoczni piaskowanie oraz malowanie ładowni i grodzi. Statek został wybudowany roku 2000, ma 88 m długości i 12 m szerokości.
Obecnie w stoczni przebywa jeszcze drobnicowiec Hendrika Margaretha. Armatorem jednostki o wymiarach 81,2 x 12,3 m jest Jan de Koening Gans. W Świnoujściu statek przeszedł remont dokowy oraz konserwację ładowni.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji. Stocznia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth