PMK
Norweski koncern DeepOcean AS wygrał duży kontrakt na wykonanie prac na złożu Snorre należącym do firmy Statoil.
Kontrakt obejmuje zarządzanie projektami, inżynierię, pozyskiwanie kotew dla pionów i instalacji pępowinowych, a także obejmuje instalację sześciu zintegrowanych struktur szablonów podwodnych i kolektorów oraz instalację systemów pionów i systemów pępowinowych na platformie produkcyjnej Snorre A.
Zespół projektowy będzie pracował w biurach DeepOcean w Haugesund i Stavanger w Norwegii. Wykonanie na morzu poprowadzi statek konstrukcyjny DeepOcean Edda Freya w 2019 i 2020 roku.
- DeepOcean jest niezmiernie zadowolony i dumny z przyznania tego zakresu prac i postrzega go jako ważny kamień milowy w dalszym rozwoju DeepOcean jako wiarygodnego partnera w segmencie SURF, dostarczając naszym klientom innowacyjne i ekonomiczne rozwiązania. The Snorre Expansion Project jest jednym z kluczowych projektów rozwojowych na Morzu Północnym i cieszymy się, że Statoil wybrał DeepOcean jako swojego kontrahenta dla tych wymagających operacji podmorskich. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Statoil i skuteczne wykonanie projektu w profesjonalny i bezpieczny sposób – powiedział Rolf Ivar Sørdal, dyrektor handlowy z DeepOcean.
DeepOcean AS jest spółką zależną od DeepOcean Group Holding BV (DeepOcean). Firma zarządza flotą 14 statków i 48 jednostek typu ROV oraz 16 zakładami wydobywczymi realizującymi projekty na rynkach ropy i gazu oraz odnawialnych źródeł energii.
Pole Snorre, znajdujące się w obszarze Tampen na Norweskim Morzu Północnym, produkuje ropę i gaz od sierpnia 1992 r. Projekt rozbudowy obejmuje instalację nowej platformy Snorre C, oprócz platform Snorre A i B, wydłużając tym samym żywotność pola do 2040 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii