gm24
Stocznia Marine Projects Ltd. przekazała klientowi częściowo wyposażony trawler m/v Cap Arkona. To nowatorska uniwersalna jednostka typu haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter) dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd.
Stocznia Marine Projects Ltd. poinformowała, że „jest to jednostka prototypowa, przystosowana do połowów różnymi metodami, co umożliwi efektywną eksploatację statku przez cały rok zgodnie z obowiązującymi w różnych okresach i rejonach ograniczeniami połowów”.
Cap Arkona ma 66,90 m długości, 15,00 m szerokości i 6,26 m wysokości bocznej. Jednostka zostanie wyposażona w dwa silniki spalinowe. Pojemność ładowni chłodzonej to 1 150 m3. Na statku będzie pracowała 40-osobowa załoga.
Jednostka została zbudowana wg przepisów BV dla klasy +1A ICE - IC, Fishing vessel, EO, RP. Po przeholowaniu do Norwegii trawler zostanie ostatecznie wyposażony w stoczni Båtbygg AS z Raudeberg i przekazany armatorowi w 2020 r.
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek częściowo wyposażonych kadłubów statków, sekcji i bloków kadłubów oraz kompletnych nadbudówek.
Marine Projests Ltd. zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.
Cap Arkona w liczbach:
długość całkowita: 66,90 m
szerokość: 15,00 m
wysokość boczna (main deck): 6,26 m
ładownia chłodzona: 1 150 m3
pomieszczenia załogowe dla 40 osób (26 kabin)
napęd dwoma silnikami spalinowymi, 1 śruba nastawna w dyszy, 1 ster strumieniowy
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii