PMK
W Stoczni Rzecznej w Płocku trwa budowa kadłubów zbiornikowców dla koncernu naftowego Shell. Obecnie stoczniowcy pracują nad kadłubem drugiej i trzeciej z serii 15 tych jednostek.
Zamówienie na kadłuby do statków złożył belgijski armator Pluvier, ale czarterować zbiornikowce będzie Shell. Będą one wykorzystywane do przewozu produktów tego koncernu wzdłuż Renu.
Jednostki mają długość 110 metrów, szerokość 11,45 metrów oraz pojemność 3 tys. m3. Będą wyposażone w nowoczesny silnik dual-fuel. Druga z 15 jednostek, o nazwie Bristol, zostanie oddana już w przyszłym tygodniu.
Kadłuby trafią do holenderskiej stoczni Veka Shipbuilding BV, właściciela Stoczni Rzecznej w Płocku, gdzie dojdzie do ich wyposażenia. Ostatni z 15 kadłubów zostanie przekazany w połowie 2018 roku.
- Nasza stocznia ma duże doświadczenie w budowie zbiornikowców. Przez lata zbudowaliśmy już kilkadziesiąt takich jednostek. Obecne statki to nowa seria, zaprojektowana specjalnie dla koncernu Shell – powiedziała Krystyna Zych, dyrektor Stoczni Rzecznej w Płocku.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek