PMK
W Stoczni Rzecznej w Płocku trwa budowa kadłubów zbiornikowców dla koncernu naftowego Shell. Obecnie stoczniowcy pracują nad kadłubem drugiej i trzeciej z serii 15 tych jednostek.
Zamówienie na kadłuby do statków złożył belgijski armator Pluvier, ale czarterować zbiornikowce będzie Shell. Będą one wykorzystywane do przewozu produktów tego koncernu wzdłuż Renu.
Jednostki mają długość 110 metrów, szerokość 11,45 metrów oraz pojemność 3 tys. m3. Będą wyposażone w nowoczesny silnik dual-fuel. Druga z 15 jednostek, o nazwie Bristol, zostanie oddana już w przyszłym tygodniu.
Kadłuby trafią do holenderskiej stoczni Veka Shipbuilding BV, właściciela Stoczni Rzecznej w Płocku, gdzie dojdzie do ich wyposażenia. Ostatni z 15 kadłubów zostanie przekazany w połowie 2018 roku.
- Nasza stocznia ma duże doświadczenie w budowie zbiornikowców. Przez lata zbudowaliśmy już kilkadziesiąt takich jednostek. Obecne statki to nowa seria, zaprojektowana specjalnie dla koncernu Shell – powiedziała Krystyna Zych, dyrektor Stoczni Rzecznej w Płocku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej