• <
escort_980x120_gif_2020

Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo)

Strona główna Jachty, żeglarstwo Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo)

Oceanco to światowej klasy producent superjachtów na zamówienie. Do swojego portfolio może dopisać spektakularny jacht żaglowy Black Pearl, którego aluminiowa nadbudówka powstała w gdańskiej firmie Aluship. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych jednostek w świecie jachtów.

Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo) - GospodarkaMorska.pl

ew

19.03.2018 Źródło: własne

Oceanco to światowej klasy producent superjachtów na zamówienie. Do swojego portfolio może dopisać spektakularny jacht żaglowy Black Pearl, którego aluminiowa nadbudówka powstała w gdańskiej firmie Aluship. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych jednostek w całym świecie jachtów.

"Budowa każdego jachtu rozpoczyna się wizją, własną wizją. O tym, jak wygląda jacht i jak się na nim będziemy czuć. Ale perfekcyjny jacht może być idealnym jachtem tylko wtedy, gdy jest perfekcyjną wizją właściciela. Kiedy dotknie tych, którzy wejdą na pokład dokładnie w taki sposób, jaki zaplanował właściciel." - w ten sposób Oceanic rozpoczyna opowieść o budowie przez siebie jachtów. Z usług producenta skorzystał rosyjski inwestor i przedsiębiorca - Oleg Burlakov, który figuruje na liście najbogatszych Rosjan według Forbesa. Jego majątek jest wyceniany na ponad 650 milionów dolarów.

Co ciekawe, Black Pearl ma w swojej historii również polski akcent. Zanim jednostka trafiła do holenderskiej stoczni Oceanco -  dostarczono i zainstalowano aluminiową nadbudówkę, zbudowaną w Gdańsku, w firmie Aluship Technology Sp. z o.o.. Firma wykonała też projekt techniczny i wykonawczy konstrukcji nadbudówki.

Budowa statku przebiegała więc w kooperacji kilku podmiotów: holenderskich Zwijnenburg BV, Krimpen a/d IJssel, gdzie powstał kadłub stalowy, polskiego Aluship Technology, który zbudował nadbudówkę aluminiową oraz holenderskiego Oceanco Ablasserdam, w którym jednostka była wykańczana. 

Black Pearl trójmasztowy jacht żaglowy, na którym zakwaterowanie w 6 kabinach znajdzie aż 12 gości (w tym w luksusowym apartamencie). Jacht jest zasilany dwoma silnikami wysokoprężnymi MTU 12V2000M72 o maksymalnej prędkości na silnikach 17,5 węzłów (według deklaracji producenta, maksymalna prędkość pod żaglami może wynieść aż 30 węzłów). Jego pomocniczy napęd mechaniczny to spalinowo-elektryczny system napędowy, z możliwością odzysku energii. Oznacza to, że kiedy wiatr jest wystarczająco silny - śruba napędowa może służyć jako wirnik napędzający prądnicę. Wytworzona energia może zmniejszać zużycie energii generowanej przez tradycyjne źródła. Jednostka powstała w oparciu o standardy rejestru Lloyd's Register. Black Pearl została zarejestrowana na Kajmanach, a najnowsze dane AIS wskazują, że obecnie udaje się do Gibraltaru z głównej siedziby Oceanco w Ablasserdam.

Całkowita długość jachtu wynosi 106,70 m a łączna powierzchnia żagli około 2900 m²! Mimo tak ogromnej powierzchni - można je postawić w ciągu 7 minut. Każdy z trzech 70-metrowych masztów został wykonany z włókien węglowych.

Według oficjalnych informacji, wykonanie jachtu kosztowało aż 200 mln dolarów. 

 

 

Źródło:
własne
taurus_sea_power_390x100_gif_2020
 Ropa brent 42,95 $ baryłka  -0,74% 03:58
 Cyna 17080,00 $ tona -2,15% 10 lip
 Cynk 2145,00 $ tona 0,61% 10 lip
 Aluminium 1639,00 $ tona -1,21% 10 lip
 Pallad 2002,90 $ uncja  0,30% 03:52
 Platyna 846,75 $ uncja  0,62% 03:58
 Srebro 19,20 $ uncja  0,63% 03:58
 Złoto 1806,95 $ uncja  0,30% 03:58

Dziękujemy za wysłane grafiki.