Miasta Rotterdam i Oslo podpisują protokół ustaleń w sprawie nowego zielonego korytarza, przewidując zwodowanie bezemisyjnych kontenerowców nowej generacji firmy Samskip. W ramach umowy wzmacniającej swoje długotrwałe relacje dwa z wiodących europejskich portów przesiadkowych zobowiązują się do przyspieszenia ekologicznej transformacji w żegludze, aby wesprzeć debiut ekologicznych statków napędzanych wodorem.
Obydwa ośrodki miejskie zainwestowały środki w szereg inicjatyw związanych z dekarbonizacją branży żeglugowej w ramach swoich zobowiązań na rzecz rozwoju przemysłu morskiego. Będąc przy tym częścią największej sieci multimodalnej w Europie, Samskip posiada główne terminale w obu miastach i współpracuje z władzami celem spełnienia wymagań na rzecz ograniczenia emisji CO2. W zw
- Samskip świętuje zarówno wspólne wysiłki w ramach tego partnerstwa, jak i wynikające z wysiłków na rzecz transformacji ekologicznej. Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za przyszłość naszego przemysłu i planety oraz przyczyniać się do czystszej i jaśniejszej przyszłości dla wszystkich. W dalszym ciągu całym sercem wspieramy takie inicjatywy. Podpisanie tego porozumienia przybliża nas o krok w kierunku wypuszczenia na rynek SeaShuttle, serii bezemisyjnych statków wodorowych, które będą wykorzystywane w tym projekcie. Nie możemy się doczekać dalszego pielęgnowania relacji, które zbudowaliśmy między Rotterdamem a Oslo - powiedział dyrektor generalny Samskip Holding BV, Kari-Pekka Laaksonen.
- Jesteśmy bardzo dumni, że możemy być częścią takiego projektu. Jest to doskonały przykład połączenia różnych firm i podmiotów, aby przyspieszyć bardziej ekologiczną logistykę i pomóc nam osiągnąć nasze ambitne cele w zakresie dekarbonizacji na nadchodzące lata. Nasi partnerzy mają bardzo podobne cele i cele co Samskip i cieszymy się, że możemy współpracować z tymi, którzy pomagają nam dokonać prawdziwych zmian - zaznaczył dyrektor Samskip ds. rozwoju biznesu Magnús Salberg Óskarsson.
Do obsługi nowego, "zielonego korytarza" zostaną wykorzystane dwa bezemisyjne statki SeaShuttle nowej generacji firmy Samskip. Statki te będą jednymi z pierwszych na świecie bezemisyjnych kontenerowców bliskiego zasięgu, czyli operującymi na bliskich odległościach, a jednocześnie regularnych i dość częstych. Planowana operacja obejmie cotygodniowe połączenia między Rotterdamem a portami w regionie Oslofjord, zapewniając prawdziwie kompleksowe usługi korytarzowe. Co istotne, będą napędzane ekologicznym wodorem jako paliwem, co przy ich planowanej eksploatacji będzie wkładem w zmniejszenie emisji CO2 i innych szkodliwych substancji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął