PMK
Offshore Heavy Transport (OHT), z siedzibą w Norwegii, chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
Jednostka o nazwie ULSTEIN Alfa Lift została zaprojektowana przez firmę Ulstein Design & Solutions BV (UDSBV) w ścisłej współpracy z OHT.
Zgłoszony do opatentowania projekt łączy zalety transportu półzanurzalnego z dużym dźwigiem głównym o udźwigu 3000 mt firmy Liebherr. Unikalną cechą tej jednostki będzie zdolność do wykonywania operacji dźwigu ciężkiego z zanurzeniem głównego pokładu.
Statek jest przeznaczony do transportu i montażu do dziesięciu 1500-tonowych fundamentów turbiny wiatrowej lub jedenastu 2000-tonowych pilarów. Pierwszy statek zostanie zbudowany przez stocznię China Merchant Heavy Industry (CMHI) i wejdzie do służby na początku 2021 roku. OHT posiada opcję budowy maksymalnie 3 dodatkowych jednostek.
- Rozpoczęliśmy prace nad koncepcją ULSTEIN Alfa Lift w 2015 roku. Naszym celem było zwiększenie bezpieczeństwa operacji podwodnych, a jednocześnie ulepszenie obsługi podwodnych instalacji przy użyciu dźwigu - powiedział Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający w Ulstein Design & Solutions BV.
- Wspaniale jest pracować z tak zdolnymi ludźmi. Kiedy zwróciliśmy się do Ulsteina z naszą strategią wejścia na rynek odnawialnych źródeł energii morskiej, ta firma od razu zaprezentowała swoje rozwiązanie Alfa Lift - skomentował Torgeir E. Ramstad, prezes OHT.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth