ew
Tegoroczna nagroda KNVTS Ship of the Year (statek roku) przyznana. Laureatem został innowacyjny kontenerowiec śródlądowy Sendo Liner zaprojektowany przez Sendo Shipping i zbudowany przez Concordia Damen Shipbuilding BV w Werkendam w Holandii.
Jury konkursu doceniło przyszłościowy napęd jednostki (koncepcja podwójnej śruby z napędem elektrycznym napędzanej dwoma generatorami, wspieranymi przez akumulator do dostarczania szczytowej mocy) i przyznało, że był to kluczowy czynnik wyboru zwycięzcy.
Nagroda została wręczona podczas gali Maritime Awards 2019.
Sendo Liner to śródlądowy kontenerowiec o wymiarach 110 x 11,45 x 3,2 m ). Został zbudowany przez Concordię Damen w ścisłej współpracy z klientem i właścicielem statku Sendo Shipping. Podczas projektowania statku Concordia Damen i Sendo Shipping zwracały dużą uwagę na to, aby statek był jak najbardziej wydajny, ekonomiczny i ekologiczny w zakresie transportu kontenerów na śródlądowych drogach wodnych. Dokument projektowy zawierał również wymóg, aby statek był "przyszłościowy".
Ponadto, statek może pomieścić czternaście rzędów kontenerów w przeciwieństwie do normalnych trzynastu (ładowność zwiększona o 8%).
Jak powiedział Chris Kornet, dyrektor generalny Concordia Damen: "Jesteśmy niezmiernie dumni z faktu, że nasza jednostka została laureatem konkursu KNVTS Ship of the year 2019. Nagroda ta jest wynikiem ścisłej i produktywnej współpracy między nami a Sendo Shipping. Nasza wspólna wizja zrównoważonego rozwoju pchnęła ten projekt do przodu. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować".
O tegoroczną nagrodę KNVTS Ship of the Year konkurowały trzy bardzo różne statki: super jacht Bravo Eugenia, pogłębiarka DC Orisant i statek żeglugi śródlądowej Sendo Liner. Co czyni te statki wyjątkowymi możemy zobaczyć w oficjalnych filmach wydanych przez Maritime Awards Foundation. Wszystkie zamieszczamy pod artykułem.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej