Spółka HyCC BV zawarła umowę z koncernem BP o wspólnym rozwoju projektu budowy instalacji zielonego wodoru o mocy 250-MW. Instalacja H2-Fifty powstanie na terenie portu w Rotterdamie i będzie korzystała z energii wyprodukowanej w morskich farmach wiatrowych na Morzu Północnym.
HyCC i BP wspólnie opracują projekt budowy elektrolizera o mocy 250 MW. Projekt H2-Fifty będzie zlokalizowany w Maasvlakte na terenie port Rotterdam. Jak podano w komunikacie, produkcja zielonego wodoru zastąpi surowce kopalne stosowane obecnie w rafinerii giganta gazowo-naftowego BP w Rotterdamie oraz w innych gałęziach przemysłu rozwijających się na terenie portu.
Nowo podpisana umowa została zawarta po zakończeniu studium wykonalności, które wykazało, że projekt może być kluczowym elementem dekarbonizacji przemysłu w regionie.
Energia elektryczna niezbędna do produkcji bezemisyjnego wodoru będzie pochodziła z turbin wiatrowych zainstalowanych na Morzu Północnym.
Pierwszy wolumen zielonego wodoru pojawi się w 2025 roku
HyCC to spółka joint venture utworzona w ubiegłym roku przez Green Investment Group (GIG) Macquarie i holenderskiego giganta chemicznego Nobian. W najbliższych latach HyCC wybierze dostawcę technologii, opracuje projekt zakładu i rozpocznie badania środowiskowe w celu uzyskania licencji. Ostateczna decyzja inwestycyjna (FID) może zostać podjęta w 2023 roku. Produkcja wodoru ma ruszyć w 2025 roku.
H2-Fifty jest wspierany przez holenderskie Ministerstwo Spraw Gospodarczych i Zmian Klimatu. Projekt został wyznaczony przez Holandię do udziału w programie IPCEI Hydrogen
Koncern BP , który pod koniec ubiegłego roku ujawnił plany produkcji ekologicznego wodoru w instalacjach o mocy do 500 MW wskazał, że H2-fifty jest jednym z projektów filarowych wspierających ambicje BP w zakresie wodoru.
Źródło: Recharge News/RenewablesNow
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej