PMK
Port Rotterdam przewiduje, że przeprowadzi pierwsze bunkrowanie paliwa LNG metodą ze statku na statek (STS) już w czerwcu.
- Wprowadzenie tej usługi to ważny krok, ponieważ ułatwia armator dostęp do czystszego paliwa. A tych kroków będzie w przyszłości jeszcze więcej – powiedział Cees Boon z Portu Rotterdam.
Oczekuje się, że w czerwcu statki morskie krótkiego zasięgu jako pierwsze przeprowadzą bunkrowanie LNG przez operacje STS w porcie w Rotterdamie. Następne będą statki wycieczkowe zasilane LNG w listopadzie, a dalej większe statki dalekomorskie do końca 2019 roku - powiedział Boon.
Statki transportowe krótkiego zasięgu zasilane LNG jak dotąd były w stanie uzupełnić paliwo LNG w Rotterdamie tylko poprzez transfer paliwa z cystern na statek podczas pobytu w doku.
Port Rotterdam dodatkowo planuje budowę nowej stacji bunkrowej dla paliwa LNG i innych czystych bunkrów.
Zarząd portu podpisał w tej sprawie list intencyjny z firmą PitPoint.LNG. To spółka joint venture stworzona przez PitPoint i Primagaz Nederland BV, stworzona specjalnie na cele tego projektu. Stacja ma powstać w porcie wewnętrznym Dordrecht.
- Stworzenie multipaliwowej stacji bunkrowej pokazuje zaangażowanie Portu Rotterdam w przemianę energetyczną w Europie. Za pomocą tego projektu chcemy zachęcić armatorów do częstszego korzystania z czystego paliwa LNG – powiedział Ronald Paul, członek Zarządu Portu Rotterdam.
Dordrecht Inland Seaport to najgłębiej osadzony w lądzie holenderski port. To punkt spotkania szlaków żeglugowych z Amsterdamu, Rotterdamu i Antwerpii. To także część szlaku do Niemiec, co czyni Dordrecht idealną lokalizacją na stację bunkrową.
W najbliższym czasie spółki będą rozważały wykonalność takiej stacji. Dojdzie m.in. do rozmów z potencjalnymi klientami, partnerami oraz dostawcami czystego paliwa.
- Głównym celem stacji jest zaopatrywanie statków w czyste paliwo, nieważne czy to będzie wodór, energia elektryczna, biodiesel czy LNG. Nasze paliwo będzie przeznaczone nie tylko dla statków, ale też ciężarówek i pojazdów komercyjnych – czytamy w oświadczeniu firmy.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody