pc
Dobiega końca operacja podnoszenia zatopionego pod koniec kwietnia statku Hordafor V oraz doku pływającego nr 1. Po chemikaliowcu, w piątek w SR Nauta podniesiono także dok. Konsorcjum holenderskich firm SMIT SALVAGE BV i Multraship Salvage BV realizacja całego zadania zajęła kilkanaście dni.
Szczegóły operacji nie są znane, a stocznia nie udziela informacji na ten temat. Docelowo podniesiony dok ma znaleźć się przy Nabrzeżu Albańskim w Gdyni.
W ubiegłym tygodniu sukcesem zakończyło się także podnoszenie chemikaliowca Hordafor V. Jednostka uzyskała pełną pływalność, została wyholowana znad zatopionego doku i obecnie stoi przy Nabrzeżu Albańskim na barkopontonie wypożyczonym od stoczni CRIST.
Czas, jaki konsorcjum holenderskich firm otrzymało na wykonanie zadania, to 30 dni.
Do przechyłu doku pływającego nr 1 ze statkiem Hordafor V doszło 27 kwietnia. Zadziałały procedury bezpieczeństwa i natychmiast zostały podjęte działania związane z ewakuacją załogi oraz zabezpieczeniem mienia. W działania ratownicze zostali zaangażowani Portowa Straż Pożarna Portu Gdynia, która rozstawiła zapory, w celu zabezpieczenia ewentualnego wycieku ze statku, oraz zespół nurków, dokonujący inspekcji na miejscu zdarzenia. Nikomu nic się nie stało.
Hordafor V to norweski chemikaliowiec, który przechodził remont w Naucie. Jednostka ma 80 m długości, 11 m szerokości oraz 5,1 m zanurzenia. Jej nośność to 2 684 t. Statek został zbudowany w 1997 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów