pc
10 440 mil morskich w 38 dni. Ekologiczny prom Salish Eagle dopłynął do Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Teraz statek będzie przygotowywany do pracy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands.
Salish Eagle wypłynął z Gdańska 11 lutego. Jednostka powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Prom ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabiera 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki.
Podobnie jak w przypadku promu Salish Orca, i drugą z kolei jednostkę z napędem LNG armator odbierze w Kolumbii Brytyjskiej. Aby dostarczyć ją na czas i zgodnie z obowiązującymi normami, stocznia Remontowa Shipbuilding wynajęła firmę Redwise Maritime Services BV.
Przed rozpoczęciem pracy prom zostanie pomalowany w orły. W Polsce nie pozwoliła na to zima. Autorem grafiki jest artysta John Marston z Stz'uminus First Nation.
Regularne rejsy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands Salish Eagle rozpocznie pod koniec czerwca. Zastąpi 51-letni prom Quenn of Nanaimo.
Pod koniec przyszłego miesiąca natomiast obsługę na trasie Comox-Powell River rozpocznie Salish Orca – siostrzana jednostka, która także powstała w Gdańsku dla tego samego armatora.
Obecnie trwa budowa trzeciego statku z tej serii – Salish Raven. Prom przebywa obecnie na próbach morskich.
Salish Eagle w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480 miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150 pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie