Operator masowców i inwestor Hanzevast Shipping BV oraz holenderski dostawca morskiej infrastruktury IT i SatCom Castor Marine zakończyli odnawianie wszystkich pokładowych systemów komunikacji IT na statkach Hanzevast Hanze Gdańsk, Hanze Gendt, Hanze Genua i Hanze Göteborg. Wszystkie cztery jednostki są teraz w pełni sprawne, a załoga jest wspierana przez biuro obsługi Castor Marine.
Hanzevast Shipping obsługuje cztery masowce, gdzie każdy z nich ma nośność 35 000 DWT i posiada 30-tonowe dźwigi. Ponadto Hanzevast wyczarterował OSV Noordhoek Pathfinder od N-Sea Group. Jest to 62-metrowy statek z miejscem na załogę liczącą 40 osób, przeznaczony do wsparcia i konserwacji dla morskich instalacji wiatrowych na Morzu Północnym.
- W Hanzevast bardzo mocno interesujemy się wydajnością statków, zarówno z pozycji handlowej i finansowej, jak i z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju i dobrobytu załogi. Oznacza to, że chcemy, aby nasze statki były zawsze dobrze utrzymane. Kiedy okazało się, że istniejąca infrastruktura łączności pokładowej staje się przestarzała, szybko zdecydowaliśmy się poszukać opcji i alternatyw. Jednym z powodów, dla których wybraliśmy Castor Marine, było to, że oferuje zdalne monitorowanie 24/7 i usługi wsparcia, co uważamy za kluczowe. Tym bardziej, że nasze statki działają na całym świecie. Fakt, że oprogramowanie może być monitorowane i aktualizowane zdalnie, był decydującym czynnikiem - powiedział dyrektor w Hanzevast Shipping i Hanzevast Capital Peter Dekker.
Zapewnienie właściwej łączności na jednostkach morskich oraz
nowoczesnego wyposażenia informatycznego jest dziś konieczne do
sprawnego działania w skomputeryzowanym świecie. Ułatwia to choćby
korzystanie z Internetu na pełnym morzu, a jednocześnie sprawia, że
marynarze i pracownicy branży morskiej muszą stale zwiększać swoje
kompetencje w zakresie użycia nowych technologii. Zapewnienie właściwej łączności ma też znaczenie dla sprawnej pracy na statku i zachowania bezpieczeństwa, zapewniając właściwą komunikację wśród członków załogi, znajdujących się często w różnych segmentach statku.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni i wdzięczni za powitanie Hanzevast jako naszego nowego klienta. Wspólnie opracowaliśmy plan i z przyjemnością mogę powiedzieć, że projekt został pomyślnie zakończony. Dostarczyliśmy i zainstalowaliśmy całą sieć, w tym serwery, punkty dostępu, przełączniki, zapory sieciowe, klientów Thin, drukarki i wiele innych. Dodatkowo, Hanzevast zapisał się na nasze usługi wsparcia, co oznacza, że załoga może dosłownie w każdej chwili nas wezwać wiedząc, że pomożemy im najlepiej jak potrafimy - podkreślił dyrektor w Castor Marine Mark Olthuis.
Program "Miecznik" źródłem zatrudnienia w branży stoczniowej. Oferta Stoczni Wojennej w Urzędzie Pracy
Zatopiony na Bałtyku dźwig podjęty z dna
Ogłoszono laureatów nagród Krajowej Izby Gospodarki Morskiej
Grimaldi odbiera pierwszy ze statków typu con-ro
Trzeci gazowiec dla Polski rośnie w oczach. Orlen pokazuje jego budowę
Świnoujście. Prom Bielik uderzył w nabrzeże