Operator masowców i inwestor Hanzevast Shipping BV oraz holenderski dostawca morskiej infrastruktury IT i SatCom Castor Marine zakończyli odnawianie wszystkich pokładowych systemów komunikacji IT na statkach Hanzevast Hanze Gdańsk, Hanze Gendt, Hanze Genua i Hanze Göteborg. Wszystkie cztery jednostki są teraz w pełni sprawne, a załoga jest wspierana przez biuro obsługi Castor Marine.
Hanzevast Shipping obsługuje cztery masowce, gdzie każdy z nich ma nośność 35 000 DWT i posiada 30-tonowe dźwigi. Ponadto Hanzevast wyczarterował OSV Noordhoek Pathfinder od N-Sea Group. Jest to 62-metrowy statek z miejscem na załogę liczącą 40 osób, przeznaczony do wsparcia i konserwacji dla morskich instalacji wiatrowych na Morzu Północnym.
- W Hanzevast bardzo mocno interesujemy się wydajnością statków, zarówno z pozycji handlowej i finansowej, jak i z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju i dobrobytu załogi. Oznacza to, że chcemy, aby nasze statki były zawsze dobrze utrzymane. Kiedy okazało się, że istniejąca infrastruktura łączności pokładowej staje się przestarzała, szybko zdecydowaliśmy się poszukać opcji i alternatyw. Jednym z powodów, dla których wybraliśmy Castor Marine, było to, że oferuje zdalne monitorowanie 24/7 i usługi wsparcia, co uważamy za kluczowe. Tym bardziej, że nasze statki działają na całym świecie. Fakt, że oprogramowanie może być monitorowane i aktualizowane zdalnie, był decydującym czynnikiem - powiedział dyrektor w Hanzevast Shipping i Hanzevast Capital Peter Dekker.
Zapewnienie właściwej łączności na jednostkach morskich oraz
nowoczesnego wyposażenia informatycznego jest dziś konieczne do
sprawnego działania w skomputeryzowanym świecie. Ułatwia to choćby
korzystanie z Internetu na pełnym morzu, a jednocześnie sprawia, że
marynarze i pracownicy branży morskiej muszą stale zwiększać swoje
kompetencje w zakresie użycia nowych technologii. Zapewnienie właściwej łączności ma też znaczenie dla sprawnej pracy na statku i zachowania bezpieczeństwa, zapewniając właściwą komunikację wśród członków załogi, znajdujących się często w różnych segmentach statku.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni i wdzięczni za powitanie Hanzevast jako naszego nowego klienta. Wspólnie opracowaliśmy plan i z przyjemnością mogę powiedzieć, że projekt został pomyślnie zakończony. Dostarczyliśmy i zainstalowaliśmy całą sieć, w tym serwery, punkty dostępu, przełączniki, zapory sieciowe, klientów Thin, drukarki i wiele innych. Dodatkowo, Hanzevast zapisał się na nasze usługi wsparcia, co oznacza, że załoga może dosłownie w każdej chwili nas wezwać wiedząc, że pomożemy im najlepiej jak potrafimy - podkreślił dyrektor w Castor Marine Mark Olthuis.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów