• <

Wynik wyszukiwania - "ningbo" - Wiadomości

Australia odrzuciła odpowiedzialność za incydent na Morzu Żółtym z udziałem chińskiego myśliwca

Premier Australii Anthony Albanese odrzucił w środę oskarżenie Chin dotyczące sobotniego incydentu z udziałem maszyn wojskowych w międzynarodowej przestrzeni powietrznej na Morzu Żółtym – informuje AP.
08.05.2024

Bałtyckie porty na światowym rynku kontenerowym w 2023 roku

Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
10.04.2024

Z Ningbo w świat: chińskie miasto portowe przekształca się w globalne centrum otwierania się na rynki międzynarodowe

Dla wielu osób miasto Ningbo może nie wydawać się aż tak znaną metropolią chińską jak Pekin i Szanghaj, ale może być bliższe codziennemu życiu: chińskie narzędzia, urządzenia do gotowania ryżu, a nawet nowe pojazdy energetyczne z dużym prawdopodobieństwem będą podróżować przez ocean z chińskiego miasta w prowincji Zhejiang we wschodnich Chinach.
29.03.2024

Do Portu Gdynia zawijają coraz większe statki. Wczoraj z terminalu BCT wypłynął rekordzista

Port w Gdyni opuścił wczoraj kolejny rekordowy statek należący do jednego z gigantów branży żeglugowej, Mediterranean Shipping Company (MSC). Statki należące do tej firmy przybywają do Polski w ramach serwisu SWAN, łączącego chińskie porty z europejskimi.
01.03.2024

Do Portu Gdańsk pierwszy raz wpłynął kontenerowiec MSC w ramach samodzielnego serwisu Swan

W gdańskim porcie pojawił się statek MSC Ivana (IMO 9398371). Jego "wizyta" odbywa się w ramach serwisu Swan, łączącego porty chińskie z europejskimi.
18.02.2024

Do Baltic Hubu przypłynął kontenerowiec nazwany imieniem gdańskiego podróżnika

Do terminala kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku przybił oceaniczny kontenerowiec CMA CGM Georg Forster. Nie byłoby w tym nic specjalnego, gdyby nie fakt, że statek nosi imię urodzonego pod Gdańskiem podróżnika.
14.02.2024

OOCL wprowadza pierwszy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU w 2024 roku. Nazwano go OOCL Valencia

Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.
05.01.2024

Ocean Network Express z nowym rekordem w transporcie kontenerowym

Mająca siedzibę w Singapurze jedna z czołowych firm branży żeglugowej pochwaliła się wyczynem jednego ze swoich najnowszych nabytków, kontenerowca ONE Inspiration. Statek przyjął na swój pokład 22 000 pełnych kontenerów, osiągając nowy rekord w kwestii załadunków.
27.12.2023

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol bliski ukończenia. Będzie pływać z Azji do Europy

Maersk ogłosił, że pierwszy duży kontenerowiec napędzany metanolem zostanie zwodowany jeszcze tej zimy i obsługiwać będzie trasę między Azją a Europą.
08.12.2023

Azja na fali – kraje azjatyckie liderami w handlu, transporcie morskim i produkcji statków

W drugim kwartale 2023 r. gospodarki Azji były krajami o największej liczbie połączeń morskich, które mierzone są za pomocą wskaźnika LSCI (Liner Shipping Connectivity Index) – informują eksperci UNCTAD w najnowszym „Review of Maritime Transport 2023”.
04.10.2023

Hapag-Lloyd wciela do swojej floty Berlin Express. To pierwsza jednostka z najnowszej serii

Gigant branży kontenerowej oficjalnie powitał w swojej flocie pierwszy statek klasy Hamburg Express. Ma on znacząco wpłynąć na zmianę obrazu branży morskiej i towarowej, pokazując że firma również angażuje się w ich dekarbonizację oraz obniżenie emisji CO2.
03.10.2023

Singapur pozostaje najważniejszym ośrodkiem żeglugowym

Raport opublikowany przez chińską państwową agencję informacyjną Xinhua oraz dostawcę danych morskich Baltic Exchange pokazuje, że od wielu lat nie zachodzą zasadnicze zmiany pod względem ośrodków morskich na świecie. Największym pozostaje od 10 lat Singapur.
22.09.2023

Straże przybrzeżne Chin, Rosji i Korei Południowej wspólnie ćwiczyły walkę z przemytem narkotyków

Zakończyły się ćwiczenia straży przybrzeżnych Chin, Rosji i Korei Południowej - powiadomiła w piątek agencja Reutera, powołując się na oficjalne oświadczenie strony chińskiej. Straże trzech państw wspólnie ćwiczyły zwalczanie przemytu narkotyków.
11.08.2023

CMA CGM otwiera nowy serwis oceaniczny do Portu Gdańsk

Dzięki nowemu serwisowi, Port Gdańsk uzyska bezpośrednie połączenie z Busan, największym portem kontenerowym Korei Południowej i 6. największym na świecie. Pierwsze zawinięcie kontenerowca armatora CMA CGM do terminalu Baltic Hub już 15 sierpnia. Od października, statki w ramach serwisu FAL1, będą zwijały do Gdańska regularnie w cyklu cotygodniowym.
03.08.2023

Raport wypadków i zdarzeń morskich – czerwiec 2023 r.

Czerwiec zaznaczył się w historii żeglugi kolejnymi wypadkami morskimi. Wiele z nich miało bardzo poważny charakter, zagrażający zdrowiu i życiu załogantów a także pasażerów. Pojawiły się ataki napastników na jednostki handlowe. Nie obyło się bez uszkodzeń statków a także infrastruktury portowej i znajdujących się tam urządzeń.
03.07.2023

Ryzyko kolizji na morzu – klasyczny „Peril of the seas”

Mimo że dzisiejsze urządzenia nawigacyjne są zaawansowane technologicznie, nadal spotykamy się z kolizjami statków na morzu. Tego typu zdarzenia obejmują zwykle wypadek lub uszkodzenie statku lub jego ładunku w czasie transportu, które stwarzają potencjalne zagrożenie dla ludzi, mienia i środowiska.
13.06.2023

Japonia. Aresztowano czterech Chińczyków podejrzanych o przemyt 700 kg narkotyków w kontenerach

Japońskie służby poinformowały o aresztowaniu czterech obywateli Chin pod zarzutem przemytu nielegalnych substancji pobudzających o czarnorynkowej wartości 43,4 mld jenów (1,9 mld złotych) - poinformowała we środę japońska agencja Kyodo. To druga co do wielkości jednorazowa konfiskata środków pobudzających w Japonii.
07.06.2023

ONE odbiera swój pierwszy statek o pojemności 24 000 TEU

Japan Marine United Corporation's Kure Shipyard dostarczył pierwszy z sześciu statków klasy Megamax zamówionych przez morskiego giganta przewozowego ONE, 400-metrowy ONE Innovation.
07.06.2023

MSC uruchamia bezpośrednie połączenia kontenerowe między Gdynią a portami chińskimi

Szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company) wznowił serwis żeglugowy Swan. Jednocześnie Gdynia zyskuje pierwsze bezpośrednie kontenerowe połączenie żeglugowe z Dalekim Wschodem.
29.05.2023

Wojenne rynki ropy naftowej. Transport morski potrzebuje VLCC i produktowców

Początek 2023 roku to dobry czas dla handlu ropą naftową, pomimo wysokich cen ropy i rosnącego ryzyka recesji gospodarczej. Według danych Refinitiv, w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku podaż ropy naftowej w handlu morskim wzrosła o 9,4%, do 717,8 mln ton. Skorzystali na tym głównie operatorzy z Grecji w których rękach jest 28% floty zbiornikowców do przewozu ropy naftowej oraz 17% światowej floty produktowców.
11.05.2023

Raport wypadków i zdarzeń morskich – marzec 2023 r.

W marcu doszło do wielu zdarzeń i wypadków morskich niebezpiecznych zarówno dla załóg statków, samych jednostek, przewożonych ładunków, ale również środowiska naturalnego. Wiele ze zdarzeń ponownie jak w poprzednich tygodniach miało miejsce w rejonie Turcji. Zdaje się, że ponownie coraz więcej aktów piractwa pojawia się na wodach zachodnioafrykańskich.
03.04.2023

Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem

304-metrowy kontenerowiec Hyundai Tokyo przekroczył dozwoloną w porcie prędkość, po czym uderzył w nabrzeże podczas wejścia do portu Kaohsiung na Tajwanie. Jak się okazało, pilot, który sterował statkiem, był pod wpływem alkoholu.
23.03.2023

Logistyka ropy naftowej i produktów w 2022 r. Radykalne zmiany tras, portów i frachtów

Rok 2022 przyniósł radykalne zmiany w trasach transportu ropy naftowej i produktów. Po napaści Rosji na Ukrainę importerzy odczuli rekordowy wzrost stawek frachtowych operatorów zbiornikowców ropy i jej produktów. Lokalna wojna zmieniła obraz makroekonomiczny gospodarki światowej.
03.01.2023

Xeneta koryguje "mity" o zaniepokojeniu wysokimi cenami bunkru i frachtów

38% klientów Xenty spodziewa się spadku w najbliższym czasie frachtu morskiego o około 5%, 78% klientów akceptowało ceny bunkra w III kwartale br., 52% klientów renegocjowało ceny kontraktów, utrzymując umowy na transport jako nadal ważne – krótko podsumowuje wyniki badań klientów Molly Van Deursen, Marketing Coordinator w Xeneta.
14.09.2022

W Szanghaju odwołano wszystkie loty z powodu silnego tajfunu

Władze Chin ogłosiły w środę najwyższy poziom alertu w związku z silnym tajfunem Muifa, zbliżającym się do gęsto zaludnionego obszaru delty rzeki Jangcy. W Szanghaju odwołano wszystkie loty, a okoliczne porty ograniczyły działalność – podały media.
14.09.2022

Hapag-Lloyd – 150 statków do modernizacji. Szansa dla polskich stoczni

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd rozpoczął kompleksową modernizację floty w celu poprawy efektywności energetycznej 150 eksploatowanych obecnie statków. Na realizowany przez 5 lat program przeznaczone zostaną miliony euro.
28.08.2022

Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek

Terminale kontenerowe w Chinach przeładowały 142,3 mln TEU w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2022 r., co oznacza wzrost o 3 procent rok do roku. Największy obroty w czerwcu zanotowano w Szanghaju, rejestrując przeładunki równoważne 3,79 mln TEU.
11.08.2022

CEVA Logistics stawia na dynamiczny rozwój frachtu oceanicznego i otwiera nowe biuro w Gdyni

Gdyńskie biuro CEVA wspiera wzrost popytu na rozwiązania frachtu oceanicznego w Europie. Większy dostęp klientów z Polski i Europy Wschodniej do globalnych usług transportu drobnicowego (LCL). CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.
05.07.2022

Zamieszanie w tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 21-24/2022)

Sporo aktywności w inwestycjach tonażowych obserwuje się przede wszystkim w segmencie kontenerowym. W pozostałych segmentach żeglugi takich jak: statki wielozadaniowe, ro-ro, czy też wycieczkowce panuje raczej stagnacja. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego – spadki. W Indiach – jednym z głównych centrów złomowania jednostek pływających osiągnięcie poziomu stawki 600 USD za tonę statku pustego jest już niemal niemożliwe. Jednakże spadki odnotowuje się również w innych kluczowych dla złomowań regionach – Indiach oraz Bangladeszu
23.06.2022

Problemy w Szanghaju. Czy będzie kolejny kryzys łańcucha dostaw?

Restrykcje koronawirusowe oraz problemy z logistyką sprawiają, że po raz kolejny jesteśmy świadkami zatorów portowych, tym razem w porcie w Szanghaju, którego odblokowanie może zakłócić pracę amerykańskich portów.
01.06.2022

Największy port świata wraca do normalności – czy łańcuchy dostaw również podążą za tym trendem? [ANALIZA RAPORTU, WIDEO]

Szanghaj powoli wychodzi z wyczerpującej blokady COVID-19, która praktycznie unieruchomiła miasto od marca. Chociaż port w Szanghaju, który obsługuje jedną piątą chińskiego transportu morskiego, działał przez cały czas, to jego przepustowość była znacznie ograniczona. Wiele przesyłek zostało odwołanych, przełożonych lub przekierowanych do innych chińskich megaportów, takich jak Ningbo-Zhousan.
29.05.2022

Jedna piąta kontenerowców utknęła w kongestiach

Firma analityczna Windward wskazuje, że jedna piąta wszystkich kontenerowców na świecie utknęła w portowych kongestiach. Zdecydowana większość z nich w Chinach.
22.04.2022

Szanghaj. Zaostrzenie lockdownu w jednym z największych portów świata

22.04.2022

Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2022)

Wybuch wojny rosyjsko-ukraińskiej w dniu 24 lutego zapewne nie pozostanie bez znaczenia dla międzynarodowych rynków frachtowych. W pierwszej kolejności może odbić się przede wszystkim na przewozach masowych, a także zbiornikowcowych, ale również i na omawianych w niniejszej analizie segmentach. Również one mogą zostać dotknięte efektami sankcji, zmianami szlaków handlowych oraz innymi szeroko pojętymi zawirowaniami rynku związanymi z konfliktem i jego długofalowymi skutkami.
25.03.2022

Czekając na zakupy. Globalny kryzys łańcucha dostaw nadal w grze

Zatory portowe z Azji przeniosły się do Ameryki, opóźnienia w transporcie nadal są dolegliwe, a świat zmaga się z niedoborami towarów i wzrostem cen, zaś końca problemów nie widać.
07.03.2022

Firmy spedycyjne wchodzą na rynek kontenerowy

Już dwie duże europejskie firmy spedycyjne postanowiły odpowiedzieć na wciąż jeszcze rosnący popyt na usługi frachtowe, a tym samym skorzystać z rosnących stawek i uruchomiły własne linie kontenerowe.
07.02.2022

Ellerman ponownie wypływa na szerokie wody. Biznes nie tylko sentymentalny

Uniserve, firma spedycyjna z Wielkiej Brytanii, która w zeszłym roku wyczarterowała kilka statków, powołała dedykowaną spółkę zależną Ellerman City Liners. Jest się od kogo uczyć morskiego rzemiosła.
05.02.2022

Od Ever Given do Omicrona. Podsumowanie 2021 roku w sektorze morskim

Zeszłoroczny rok był kolejnym rokiem sektora morskiego naznaczonego pandemią Covid-19. Globalny łańcuch dostaw był zaplątany niczym pajęczyna; kryzys kontenerowy, zatory portowe, restrykcje koronawirusowe sprawiły, że na brak problemów branża nie mogła narzekać.
16.01.2022

Porty i logistyka w Chinach pod presją pandemii. Drastyczne środki ostrożności ratują życie, zakłócają logistykę

Port Ningbo działa już prawie na pełnych obrotach po ostatnich zakłóceniach spowodowanych pandemią Covid. Stwierdzono jednak, że ryzyko zakłóceń w transporcie z Chin przeniosło się na Tianjin i Shenzhen. Skutki zakłóceń można obserwować na mapach ruchu statków i w serwisach informacyjnych globalnych operatorów logistycznych.
13.01.2022

Pustki pod polską choinką. Zatory w globalnym łańcuchu dostaw zakłóciły świąteczne zakupy

Splot wydarzeń sprawił, że mamy do czynienia z ogólnoświatowym kryzysem globalnego łańcucha dostaw. Kryzys wywołuje efekt domina w łańcuchach dostaw, zakłócając globalny handel. Wydatki na tegoroczne święta Bożego Narodzenia stanęły kością w gardle dla wielu, zamieniając prezenty pod choinką na węża w kieszeni.
28.12.2021

X-Press Feeders zamawia 16 statków dwupaliwowych

X-Press Feeders, największy na świecie niezależny armator z siedzibą w Singapurze, złożył zamówienie na szesnaście dwupaliwowych kontenerowców o ładowności 1170 TEU.
02.12.2021

Wzrosty i spadki. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 42-46/2021)

Dalsze wzrosty odnotowywał segment statków wielozadaniowych i ciężarowców. Średnia stawka notowana przez indeks branżowy Drewry Multipurpose Time Charter Index wzrosła do poziomu USD 10,294 w miesiącu październiku. Był to wzrost na poziomie 2,5% w stosunku do poprzedniego miesiąca, tj. września.
24.11.2021

Statki towarowe starają się unikać dużych portów

Zatłoczenie w wielu głównych portach świata spowodowało, że firmy zajmujące się przeładunkiem szukały najszybszego sposobu na przetransportowanie towarów przez zatkane arterie światowego handlu.
09.11.2021

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Azjatycki kryzys energetyczny zagraża łańcuchowi dostaw

Najpierw był kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa Covid-19, potem kongestie w portach, zaś teraz do problemów gospodarki morskiej dołącza azjatycki kryzys energetyczny. Zapasy surowców energetycznych nie zostały odbudowane wystarczająco szybko, aby sprostać popytowi, co powoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw.
27.10.2021

Obyś żył w ciekawych czasach. Globalne zatory portowe zakłócają łańcuchy dostaw

Globalna sieć portów, kontenerowców i firm żeglugowych jest zaplątana niczym węzeł gordyjski. Restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy, problemy z logistyką sprawiają, że jesteśmy świadkami globalnych zatorów portowych, zakłócających łańcuchy dostaw.
21.09.2021

Coraz większe zatłoczenie w największych amerykańskich portach

Liczba kontenerowców oczekujących na wejście do trzech największych portów Ameryki od początku lipca stale rośnie.
14.09.2021

UBS: zakłócenia w łańcuchach dostaw są przejściowe

W najnowszym wydaniu „UBS House View – Daily Europe” analitycy UBS twierdzą, że zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw będą krótkotrwałe i nie wpłyną zasadniczo na ogólnoświatowe ożywienie.
09.09.2021

Wolumen eksportu w Chinach spada w związku z zatłoczeniem w portach

Oczekuje się, że wielkość chińskiego eksportu spadnie w sierpniu w porównaniu z poprzednim miesiącem z powodu ponownego pojawienia się zatorów w transporcie kontenerowym, podczas gdy import prawdopodobnie ulegnie stagnacji.
24.08.2021

Trzy statki wpłynęły do zamkniętego terminalu w Ningbo

Terminal Meishan w chińskim porcie kontenerowym Ningbo, zamknięty od kilkunastu dni ze względu na restrykcje związane z koronawirusem, przyjął w zeszłym tygodniu trzy pierwsze statki.
24.08.2021

Koronawirus kontratakuje. Nowe ogniska w chińskich portach zagrażają łańcuchowi dostaw

Dwa największe porty świata, Ningbo-Zhoushan oraz Szanghaj doświadczają kolejnych zatorów z racji bezprecedensowej ilości statków powracających do chińskich portów, jak również kolejnych ognisk koronawirusa, wywołując spustoszenie w globalnym łańcuchu dostaw.
23.08.2021

Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku

Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, który śledzi stawki dla statków przewożących suche towary masowe, wzrósł we wtorek szóstą z rzędu sesję, osiągając najwyższy poziom od ponad dekady dzięki silniejszemu popytowi w różnych segmentach statków.
18.08.2021

Co ma wisieć, nie utonie. Koronawirus sposobem na chiński sukces

Początkowo przewidywano, że pandemia koronawirusa sparaliżuje gospodarkę morską Chin, będącą motorem światowego handlu. 20 miesięcy i 4 milionów zgonów później, widzimy, że przewidywania okazały się błędne, a pandemia przyniosła odwrotny skutek.
02.08.2021

Koronawirus w chińskich portach. Łańcuch dostaw znowu stoi w miejscu

Cały świat przygotowuje się na kolejny kryzys związany z transportem morskim, ponieważ pandemia koronawirusa w południowych Chinach zakłóca pracę portów. Skutki obecnej sytuacji znajdą swoje negatywne konsekwencje zarówno w opóźnieniach towarów importowanych z Chin, jak również ich wyższych cenach.
01.07.2021

Rozwój CEVA Logistics w krajach nordyckich – operator wzmacnia pozycję na europejskim rynku usług TSL

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, wzmacnia obecność na rynkach nordyckich i zapowiada inwestycje w rozwój usług, innowacji oraz cyfryzacji.
30.06.2021

Wymiana towarowa Chiny-Europa w popandemicznej rzeczywistości

Pandemia COVID-19 stanowi bezprecedensowe wydarzenie skutkujące światowym kryzysem społeczno-gospodarczym. Żegluga istotnie odczuła zawirowania spowodowane pandemią, co odcisnęło swe piętno na wymianie handlowej. Stabilne funkcjonowanie żeglugi oraz portów odgrywa fundamentalne znaczenie dla zapewnienia ciągłości globalnego łańcucha dostaw, jak również funkcjonowania gospodarek narodowych.
06.06.2021

Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych

W ostatnim tygodniu marca temat kontenerowego transportu morskiego nie schodził z pierwszych stron gazet, portali i serwisów informacyjnych za sprawą zablokowanego Kanału Sueskiego przez M/V Ever Given. Sytuacja kryzysowa, z jaką mieliśmy do czynienia potwierdziła jak wielkie znaczenie dla gospodarek świata ma transport kontenerowy i jak wielkie jest jego przełożenie na prawie każdą gałąź gospodarki.
12.04.2021

Rynek frachtów morskich - analiza aktualnej sytuacji

Styczeń i Luty 2021 roku dały nadzieje importerom ładunków z Dalekiego Wschodu na uregulowanie się stawek frachtowych w kolejnych tygodniach. Spadek stawek frachtu o 30-35 %, normująca się sytuacja z dostępnością pustych kontenerów i miejsca na statku, pozwalała na względnie optymistyczne estymacje wysokości cen frachtów na kolejne tygodnie.
26.03.2021

HMM Nuri pierwszym z megakontenerowców o wielkości 16 000 TEU od Hyundai Heavy Industries

Jednostka HMM Nuri ma długość 366 metrów, pojemność 16010 TEU, płuczki z otwartą pętlą (jak pozostałe jednostki z tej serii) oraz 1200 przyłączy (reefer plugs). Jednostki są wyposażone w nowoczesne systemy mocowania kontenerów, w tym odporne na silny wiatr, mosty mocujące.
23.03.2021

Pomimo pandemii notuje się znaczny wzrost wolumenu kontenerów w chińskich portach

Od początku roku, w chińskich portach obserwuje się duży wzrost wolumenu kontenerów. Analitycy notują zwyżkową tendencję, w styczniu było to 37,9%, w lutym 20,5%. Kurs nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Według statystyk opublikowanych przez China Ports and Harbours Association wartość ta na początku marca była równa 14.5%.
22.03.2021

W Chinach udaremniono przemyt ropy naftowej o wartośći 770 mln USD

Chiny udaremniły próby przemycenia prawie 1 miliona ton ropy naftowej, o łącznej wartości 5 miliardów juanów (770 milionów dolarów), we wtorek zatrzymano 11 statków oraz 171 podejrzanych – podaje urząd celny.
17.03.2021

Porty odporne na Covid-19. Raport IAPH

Polskie porty obroniły się przed załamaniem podaży spowodowanym pandemią COVID-19. Są nawet terminale, spedytorzy i agenci, którzy w tym czasie zanotowali wzrost obrotów. Lutowy Raport IAPH COVID19 Economic Impact Barometer informuje o tym jak przedstawia się sytuacja w światowym biznesie portowym.
21.02.2021

Chiński Nowy Rok – co oznacza dla rynku kontenerowego?

Branża logistyczna na całym świecie przygotowuje się na czas reorganizacji globalnego łańcucha dostaw, czyli do obchodów Chińskiego Nowego Roku, przypadających w 2021 roku według kalendarza lunarnego na okres 12–26 lutego. W tym czasie chińskie fabryki wstrzymują całą produkcję i eksport, co skutkuje drastycznym spadkiem wolumenów w przewozach z Państwa Środka.
09.02.2021

Terminal kontenerowy w Świnoujściu. Zrównoważony rozwój portu i miasta!

Koncepcja zewnętrznego kompleksu portowego z głębokowodnym terminalem kontenerowym i terminalem uniwersalnym oraz funkcjonującym już gazoportem to nowa wizja zrównoważonego rozwoju Świnoujścia, zarówno w obszarze gospodarczym, turystycznym jak i uzdrowiskowym. Tym projektem Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wpisuje się w obszar społecznie odpowiedzialnego biznesu.
22.01.2021

Ciążenie ku wzrostom i rozwojowi. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 47-48)

Kolejne tygodnie przedostatniego miesiąca roku mijały pod znakiem ciążenia rynków frachtowych ku wzrostom i rozwojowi. Nadal tej coraz mocniej wyczuwalnej tendencji nie może poddać się segment wycieczkowców, który w wyniku trwającej ogólnoświatowej pandemii i obostrzeń skrępowany jest restrykcyjnymi ograniczeniami. Straty są tutaj ogromne i idą już w dziesiątki miliardów dolarów amerykańskich.
30.11.2020

TRANSRUSSIA – nowe połącznie kolejowe GEFCO z Azji do Europy w 30 dni

GEFCO wprowadza nowe cotygodniowe połączenie kolejowe z Władywostoku do Europy, które jest odpowiedzią na oczekiwania rynku względem niezawodnego, bezpiecznego i elastycznego transportu z Azji. W przypadku Polski towary docierają przez Małaszewicze/Brześć do Warszawy lub alternatywnie przez Petersburg, skąd transportowane są drogą morską do Gdańska. GEFCO podkreśla krótki czas transportu z Azji do Europy, który wynosi do 30 dni.
30.11.2020

Brazylijski koncern z umową na budowę składowiska rudy żelaza

Brazylijskie Vale i chiński port Ningbo Zhoushan podpisały umowę o zainwestowaniu około 650,6 miliona dolarów w obiekty do przechowywania i przetwarzania rudy żelaza w chińskim Zhejiang.
15.11.2020

Raport z rynku żeglugowego – energetyczny boom (tydzień 34-35)

Dalsza poprawa rynków frachtowych będzie zależała od możliwych przyszłych scenariuszy związanych z rozwojem pandemii COVID 19. Niemniej jednak w całym tym chaosie i niepewności jest jasny punkt, który napędza aktualnie rynek żeglugowy. Mowa tutaj o inwestycjach w alternatywne źródła energii, od których nie ma już odwrotu. Praca do wykonania w tym zakresie jest olbrzymia, ponieważ zakłada ewolucję z nadal przeważającej w gospodarkach energetyki konwencjonalnej na rozwiązania godne XXI wieku.
31.08.2020

Anthony Veder odebrał nowy gazowiec LNG

Holenderski przewoźnik gazu Anthony Veder odebrał w zeszłym tygodniu gazowiec LNG o pojemności 30 000 m3 od chińskiej firmy Zhejiang Xinle Shipbuilding w Ningbo.
20.07.2020

Chińskim portom kończą się zdolności przeładunkowe z powodu testów na koronawirusa

Testowanie importowanej żywności pod kątem obecności koronawirusa prowadzi do przekroczenia limitu przepustowości niektórych głównych chińskich portów - poinformowali w tym tygodniu główni spedytorzy, ostrzegając przed dodatkowymi opłatami i możliwymi przekierowaniami do innych portów.
19.07.2020

Magazyn dla przesyłek morskich w głębi lądu

DB Schenker wzmacnia biznes dostaw oceanicznych. Operator logistyczny uruchomił 4 linie oceaniczne z chińskich portów w Szanghaju, Ningbo, Hongkongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.
02.07.2020

AMSA zatrzymuje kontenerowiec APL England z powodu nieodpowiednich mocowań

APL England, kontenerowiec pod banderą Singapuru, który stracił w ubiegłym tygodniu około 40 kontenerów w Sydney z powodu złej pogody, został zatrzymany przez Australijski Urząd Bezpieczeństwa Morskiego (AMSA).
29.05.2020

Największy kontenerowiec świata opuścił Chiny z rekordowym ładunkiem

Południowokoreańska linia żeglugowa HMM poinformowała, że kontenerowiec HMM Algeciras opuścił port Yantian 8 maja, kierując się do Rotterdamu z 19 621 TEU załadowanymi na pokład.
12.05.2020

Raport z rynku żeglugowego – statki na redach, ale pracy może być mniej (tydzień 16-18)

Docierające z różnych światowych źródeł informacje na temat danych z produkcji oraz towarzyszących im wyników ekonomicznych niestety nie napawają optymizmem. Efekty pandemii COVID 19 odczuwa już bardzo mocno cała Unia Europejska. Spadek globalnej konsumpcji i produkcji – to wszystko ma wpływ na stan rynków żeglugowych, a nasz lokalny obraz stojących nadzwyczaj długo na redach Trójmiasta, jak na razie tylko kilku statków: samochodowców i dużego kontenerowca mówi sam za siebie. Jak szczegółowo sytuacja wyglądała w wybranych segment
04.05.2020

Gdańsk w nazwie jednego z największych kontenerowców świata

HMM Algeciras to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku. Jednym z następnych ma być HMM Gdansk.
02.05.2020

Chrzest największego kontenerowca na świecie w stoczni DSME

HMM, południowokoreański przewoźnik, zorganizował ceremonię chrztu pierwszego z dwunastu kontenerowców o ładowności 24 000 TEU.
23.04.2020

Raport z rynku żeglugowego – zamrożenie i kumulacja pozytywnej energii na przyszłość (tydzień 15)

Ostatni tydzień niósł za sobą dalsze poważne reperkusje dla gospodarki morskiej związane 
z konsekwencjami pandemii wirusa COVID 19. Ze względu na atmosferę świąteczną uczestnicy rynku szukali powodów do optymizmu. Takie na pewno można odnaleźć, szczególnie w perspektywie długookresowej. Jak pokazuje wiele danych statystycznych, po tego typu kryzysach, oczekiwania co do przyspieszenia dynamiki rynku i wzrostów są naturalne i uzasadnione. Na razie jednak rynek pozostaje w „zamrożeniu” i trudno jest przewidzieć ze względu na
13.04.2020

5 marynarzy na pokładzie statku Maerska z pozytywnym wynikiem na obecność koronawirusa

Kilku członków załogi na pokładzie kontenerowca Maersk w Chinach uzyskało pozytywny wynik testu na obecność COVID-19.
30.03.2020

Koronawirus a działanie terminali kontenerowych

Pandemia koronawirusa zaczyna być już widoczna w trójmiejskich terminalach kontenerowych. Wstrzymanie produkcji w strefach przemysłowych Chin spowodowało zmniejszoną podaż towarów tamtejszych portach. Stowarzyszenie europejskich spedytorów Clecat oraz Polska Izba Spedycji i Logistyki ostrzegają, że ładunki eksportowe są ograniczone, a operacje portowe mogą się opóźniać z powodu braku operatorów przeładunkowych i magazynierów w Chinach.
17.03.2020

Koronawirus na kontenerowcu CMA CGM?

Niepokojące wieści z jednostki Ural należącego do francuskiego giganta kontenerowego CMA CGM. Sześciu marynarzy zgłosiło wysoką gorączkę niedługo po wypłynięciu z Chin.
30.01.2020

Będzie wzrost eksportu drobiu do Chin - kolejne trzy polskie zakłady drobiarskie dopuszczone do chińskiego rynku

Kolejne trzy polskie zakłady drobiarskie uzyskały zgodę na eksport do Chin - podał w czwartek resort rolnictwa powołując się na informacje w tej sprawie z polskiej ambasady w Pekinie. Warto przypomnieć, że to właśnie Grupa CE w ubiegłym tygodniu podpisała z Zarządem Morskego Portu Gdańsk umowę na budowę mroźni wysokiego składowania. To strategiczna inwestycja, na którą polski lider sektora mięsnego, przeznacza 100 milionów zł.
17.10.2019

Maersk Tankers ochrzcił siódmy tankowiec MR2

Duńskie Maersk Tankers przeprowadziło 24 lipca ceremonię chrztu najnowszego tankowca w stoczni Samsung Heavy Industries w chińskim Ningbo. Jednostka otrzymała nazwę Maersk Crere i jest 17 tankowcem średniego zasięgu (MR2) armatora.
25.07.2019

Transporty project cargo do Japonii – Fracht FWO dostarczył 48-tonową prasę i 40-metrowe skrzydła do elektrowni wiatrowej

Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryki Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Właśnie pochwaliła się kolejną dostawą – 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowych do Japonii.
10.07.2019

ZIM rozszerzył współpracę z Maerskiem i MSC

Izraelski armator Zim Integrated Shipping Services (ZIM) dalej poszerzył swoją współpracę z członkami aliansu 2M - Maerskiem i Mediterranean Shipping Company (MSC). Dotyczy ona handlu na szlaku Azja - USA.
03.07.2019

Port Gdańsk na konferencji International Association of Ports and Harbours

W Kantonie odbyła się doroczna konferencja Międzynarodowego Stowarzyszenia Portów i Przystani. Wydarzenie zgromadziło około 200 członków zwyczajnych z ponad 90 krajów z wiodących portów ze wszystkich kontynentów.
12.06.2019

Zhejiang w Chinach zamierza utworzyć wiodące na świecie środowisko biznesowe

Organizowane wspólnie przez chińskie Ministerstwo Handlu i rząd prowincji Zhejiang pierwsze Międzynarodowe Targi Dóbr Konsumenckich i Expo Chiny-CEEC oraz 21. Sympozjum Handlu i Inwestycji w Zhejiang, zwane dalej trzema wydarzeniami, odbędą się w chińskim wschodnim mieście portowym Ningbo w dniach 8 do 12 czerwca, jak donosi Departament Handlu prowincji Zhejiang.
11.06.2019

Chiny chcą zwiększyć import m.in. z Polski

Chiny są skłonne zwiększyć import z krajów Europy Środkowo-Wschodniej i będą szerzej otwierać swój rynek – oświadczył w niedzielę wicepremier ChRL Hu Chunhua podczas Forum Współpracy Chiny-EŚW w portowym mieście Ningbo na wschodzie Chin.
09.06.2019

Port Ningbo-Zhoushan w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk gościł delegatów czwartego największego portu kontenerowego na świecie. Spotkanie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk z przedstawicielami Portu Ningbo-Zhoushan odbyło się w wieży Kapitanatu Portu Północnego. Stronę chińską reprezentowali Tao Chengbo, Wiceprezes Zarządu w Porcie Ningbo-Zhoushan oraz dyrektorzy działów HR, Strategii i Umów, Nauki i Technologii: Wang Jiancheng, Pan Xizhong, Chen Jianliang, Wu Xudong, Jiang Fengxiang.
30.04.2019

Do portu w Kłajpedzie wpłynął największy kontenerowiec w jego historii. Rośnie konkurencja dla Gdańska (foto, wideo)

Ma 400 m długości, 59 m szerokości i 19 462 TEU. Mowa o kontenerowcu MSC Ingy, który 19 grudnia zawinął do portu w Kłajpedzie. To jeden z największych statków na świecie i pierwsza tak duża jednostka w historii litewskiego portu. Dotychczas największe kontenerowce, jakie wpływały do Kłajpedy, miały 366 m długości, 48 m szerokości i 13 119 TEU.
27.12.2018

Nowy serwis kontenerowy Chiny - Australia z sukcesem

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
04.12.2018

Port Gdańsk otwiera biuro handlowe w Chinach

Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk rozwija się z roku na rok. Za marketingowym sukcesem podczas tegorocznych targów branżowych CILF 2018 w Chinach, przyszedł czas na otwarcie biura handlowego Portu Gdańsk w Azji. Będzie to pierwsze przedstawicielstwo handlowe reprezentujące polski port w Kraju Środka.
03.11.2018

Podpisanie listu intencyjnego między PRS a władzami chińskiego miasta Ningbo

Wstępne porozumienie o współpracy między PRS a władzami miasta Ningbo, w związku z planowanym przeniesieniem chińskiej spółki PRS z Szanghaju do tego miasta, zostało podpisane 24 września. Na uroczystym podpisaniu listu intencyjnego PRS reprezentował prezes Andrzej Madejski, któremu towarzyszyli dyrektor i pracownicy spółki PRS z Szanghaju. Ze strony chińskiej list podpisał Pan Zheng Jiejie, zastępca sekretarza komitetu partii i sekretarz komitetu partii miejskiej dystryktu Yinzhou miasta Ningo.
04.10.2018

Maersk Tankers odebrało nowy tankowiec

Duński armator Maersk Tankers odebrał nowy tankowiec typu MR (średniego zasięgu). Jednostka dostała nazwę Maersk Callao.
02.10.2018

Chrzest kolejnego kontenerowca Hapag-Lloyd

11 września w Rotterdamie doszło do chrztu kolejnego kontenerowca armatora Hapag-Lloyd. Była to jednostka Al Jmeliyah o ładowności 15 tys. TEU.
12.09.2018

Otworzono nowy serwis kontenerowy na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
08.08.2018

Maersk Tankers z nowym tankowcem średniego zasięgu

Duński armator Maersk Tankers odebrał nowy tankowiec typu MR (średniego zasięgu). Jednostka dostała nazwę Maersk Callao.
30.07.2018

Armatorzy muszą dalej zmniejszać zamówienia na nowe jednostki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
24.07.2018

Trzech armatorów otworzyło nowy serwis na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
17.06.2018

Armatorzy muszą powstrzymać apetyt na nowe statki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
07.06.2018

Samsung Heavy Industries przekazała tankowiec Maersk Capri armatorowi

Duńskie Maersk Tankers odebrało tankowiec Maersk Capri od stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w chińskim Ningbo. Jednostka o nośności 50 tys. dwt będzie pływać pod flagą Singapuru.
06.05.2018

Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy

Dobre wieści dla Portu Gdynia. Jak poinformował MSC (Mediterranean Shipping Company SA), funkcjonowanie rozpoczną 2 cotygodniowe serwisy oceaniczne, dla których Gdynia będzie jednym z portów bezpośrednich zawinięć.
28.04.2018

AlixPartners: Armatorzy muszą powstrzymać apetyt na nowe statki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
12.04.2018

Pomorskie porty polskim oknem na świat. Chcemy być kontenerowym liderem Morza Bałtyckiego

Udział województwa pomorskiego w obrocie towarowym polskich portów stale rośnie. To zasługa nie tylko rozbudowywanej infrastruktury, ale także Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego.
12.04.2018

Maersk Line rozszerza zakres usług online

Maersk Line podejmuje dalsze kroki w celu uproszczenia łańcuchów dostaw, rozszerzając zakres usług na swojej platformie online ship.maerskline.com. Tym samym, Maersk obejmie więcej głównych szlaków i odpowie na oczekiwania klientów.
10.04.2018

Alphaliner: 2017 rok pod znakiem wzrostu przeładunków w największych portach świata

Połączone przeładunki 110 największych protów świata wzrosły o 6,1 proc. w 2017 roku. To zasługa globalnego ożywienia gospodarczego w tamtym okresie.
04.04.2018

Ofensywa armatorów kontenerowych rozpocznie się w kwietniu

Kwiecień rozpocznie się otwarciem wielu nowych serwisów kontenerowych, co napędzi rynek czarteru tych jednostek. Przez kolejne 6 tygodni zapotrzebowanie na nowe jednostki wyniesie 360 tys. TEU.
28.03.2018

Prawie 400-metrowy OOCL Indonesia w DCT. To już ostatni z serii największych kontenerowców świata

OOCL Indonesia w Gdańsku. Olbrzymi statek zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę. Pojemność tego największego kontenerowca świata to aż 21 413 TEU.
02.03.2018

PAIH: Stawiamy na pobudzanie działalności eksportowej polskich przedsiębiorców

Dotąd nasze działania koncentrowaliśmy głównie na promocji Polski jako miejsca lokowania inwestycji chińskich czy azjatyckich, teraz coraz bardziej stawiamy na pobudzanie działalności eksportowej polskich przedsiębiorców, m.in. na rynek chiński - powiedział PAP szef biura PAIH w Szanghaju Andrzej Juchniewicz.
25.02.2018

Ochrzczono ostatni z serii największych kontenerowców świata. OOCL Indonesia już wkrótce zawinie do Gdańska

Chrzest ostatniego z serii gigantycznych kontenerowców. Szósty w kolejności statek otrzymał imię OOCL Indonesia w środę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka będzie pływała w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Wkrótce zobaczymy ją w terminalu kontenerowym DCT.
17.01.2018

Ma prawie pół kilometra długości. Piąty największy kontenerowiec świata przypłynął do Gdańska (foto, wideo)

Piąty największy kontenerowiec świata w gdańskim porcie. Ochrzczony pod koniec listopada ubiegłego roku OOCL Scandinavia dziewiczy rejs z Dalekiego Wschodu zakończył w terminalu kontenerowym DCT. Statek zostanie w Gdańsku do czwartku wieczorem.
10.01.2018

Nawet 500 masowców czeka na rozładunek węgla w chińskich portach

Od 400 do 500 dużych masowców czeka na rozładunek węgla na chińskich wodach z powodu korków w azjatyckich portach węglowych - wynika z danych Thomson Reuters Erikson.
04.01.2018

Alianse spowodowały przetasowania w serwisach kontenerowych

Nowe sojusze armatorskie spowodowały mnóstwo przetasowań w serwisach na całym świecie. Najbardziej na tym skorzystało część azjatyckich i europejskich portów.
20.11.2017

Czwarty największy kontenerowiec świata zawinął do terminalu DCT

OOCL United Kingdom już w Gdańsku. Czwarty największy kontenerowiec świata, którego chrzest odbył się niecałe dwa miesiące temu, zacumował w DCT w środę. To jego pierwsza podróż z Azji do Europy.
16.11.2017

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

Trzeci największy kontenerowiec świata w Gdańsku. OOCL Japan zacumował w terminalu kontenerowym DCT w czwartek. Zanim jednostka po raz pierwszy przypłynęła do Polski, nie obyło się bez przeszkód.
02.11.2017

Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w Gdańsku. Niesamowity widok (wideo)

OOCL Germany już w Gdańsku. Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę rano. Jego pojemność to aż 21 413 TEU.
11.10.2017

Drugi na świecie gigant zawinie do DCT

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany, który w środę (11.10) zawinie do gdańskiego DCT.
09.10.2017

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

Chrzest OOCL Japan. Uroczystość nadania imienia jednostce odbyła się w piątek w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. To trzeci gigantyczny kontenerowiec we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line). Statek, podobnie jak jego siostrzane jednostki, będzie pływał w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
04.09.2017

Nowe alianse kontenerowe namieszały na rynku portowym

Nowe sojusze armatorskie spowodowały mnóstwo przetasowań w serwisach na całym świecie. Najbardziej na tym skorzystało część azjatyckich i europejskich portów.
04.09.2017

Chrzest kolejnego kontenerowego giganta. W październiku zobaczymy go w Gdańsku

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany. Chrzest jednostki odbył się w środę w stoczni Saqmsung Heavy Industries w Korei Południowej. W październiku statek zawinie do DCT.
23.08.2017

Raport: Więcej kontenerów obsłużonych przez porty w 1 połowie roku

W ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku, przeładunki w największych portach świata wzrosły o 6,7 proc w stosunku rok do roku – tak wynika z badań Alphaliner.
22.08.2017

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk uczestnikiem debaty na temat Jedwabnego Szlaku

Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk już po raz drugi wzięli udział w jednej z najważniejszych konferencji międzynarodowych, dedykowanych idei Jedwabnego Szlaku. The 3rd Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum, organizowane cyklicznie w Ningbo w Chinach, w tym roku skoncentrowało się na rozwoju przewozów drogą morską i lądową m.in. z udziałem Polski, Słowenii, Chorwacji, Rumunii i Chin.
25.07.2017

Do Gdańska zawinął największy kontenerowiec świata. Byliśmy na pokładzie (foto, wideo)

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

Ponad 4000 kursów pociągów towarowych między Chinami a Europą od 2011 r.

Chińskie koleje państwowe poinformowały, że ponad 4 tys. pociągów towarowych kursowało między Chinami a Europą w ciągu pierwszych sześciu lat od otwarcia regularnych połączeń towarowych na tej trasie - poinformował dziennik "China Daily".
09.06.2017

Największe kontenerowce świata raz w tygodniu będą wpływały do gdańskiego portu (foto, wideo)

CSCL Arctic Ocean w terminalu kontenerowym DCT. Jeden z największych kontenerowców na świecie o pojemności około 19 000 TEU zacumował przy nabrzeżu T2 we wtorek wieczorem. Jednostka dotarła do gdańskiego portu w ramach rozpoczętej właśnie współpracy z Ocean Alliance – największym aliansem kontenerowym świata. Pozostanie tam do czwartku.
18.05.2017

Największy na świecie kontenerowy serwis żeglugowy rozpoczął funkcjonowanie w Porcie Gdańsk

Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.
10.05.2017

Zorganizowany chaos, czyli o skutkach nowych aliansów żeglugowych

Nowe rozkłady rejsów aliansów kontenerowych Ocean i The Alliance spowodowały dużo zakłóceń na szlaku Azja-Europa. Czego efektem są korki w portach.
30.04.2017

Największy kontenerowiec świata wypłynął w dziewiczy rejs do Europy

MOL Triumph, największy na świecie kontenerowiec, wypłynął w pierwszy rejs z Azji do Europy. Do eksploatacji nowoczesna jednostka została oddana w ubiegłym miesiącu.
07.04.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Azja, cz. 1 (foto)

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się światowym liderom z Azji. Przez ostatnie 20 lat to porty z tego regionu stały się największymi światowymi centrami przeładunku kontenerów, dzięki szybkiemu rozwojowi azjatyckich tygrysów.
04.04.2017

PEKAES − dalszy rozwój transportu na Jedwabnym Szlaku

PEKAES, czołowy operator logistyczny, intensywnie rozwija współpracę w zakresie drobnicy na trasie Chiny-Europa-Chiny. Jeszcze 3 lata temu terminal SPEDCONT w Łodzi, spółki należącej do Grupy PEKAES, obsługiwał jeden taki transport kolejowy tygodniowo. Dziś pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie i wszystko wskazuje na to, że ich liczba będzie rosła.
07.03.2017

Nowa trasa z Chin do Europy Środkowej już w ruchu

We wtorek (7 lutego) do Budapesztu zawitały dwa pierwsze pociągi z kontenerami z Chin, jakie uruchomiła na nowej trasie COSCO Shipping Group.
08.02.2017

Czołowy armator znów podnosi swoje stawki

Maersk Line, największy na świecie przewoźnik kontenerowy, od 1 listopada ponownie podniesie swoje stawki przewozu drobnicy na rynku spotowym (umów krótkoterminowych).
20.10.2016

Chiny dalej będą obniżać zdolności przeładunkowe portów

Chiński rząd zamierza kontynuuować swoją politykę optymalizacji portów kontenerowych. Nie dziwi to, biorąc pod uwagę fakt, że zdolności przeładunkowe tych obiektów aż o 50 mln TEU przekraczają popyt.
22.08.2016

ROHLIG SUUS Logistics wzmacnia ofertę połączeń morskich z Dalekim Wschodem

Niedawna wizyta przewodniczącego Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpinga w Polsce, stała się okazją do zacieśnienia wzajemnej współpracy obu państw w zakresie nowego Jedwabnego Szlaku, który zakłada utworzenie korytarzy transportowych łączących Chiny z Unią Europejską.
21.07.2016

Alians G6 wycofuje część serwisów do Europy

Sojusz armatorów G6 wprowadzi kolejne zmiany na szlaku Azja-Europa. Powodem tej decyzji jest wciąż mały popyt na przewozy kontenerów na tej trasie.
06.06.2016

Zderzenie dwóch kontenerowców w Chinach

W zeszły weekend doszło do poważnej kolizji między dwoma kontenerowcami w pobliżu chińskiego Ningbo. Obie jednostki odniosły obrażenia, a na statku Maerska wybuchł także pożar.
10.05.2016

Już 12 portów azjatyckich w ofercie ROHLIG SUUS Logistics

ROHLIG SUUS Logistics od kliku lat obsługuje bezpośrednie linie drobnicowe obejmujące główne porty w południowej i wschodniej Azji. Obecnie firma z sukcesem rozwija także serwisy drobnicowe z mniejszych portów azjatyckich, dążąc do objęcia lidera w tym obszarze.
04.11.2015

Debiutuje nowy wskaźnik kontenerowy

Zadebiutował nowy wskaźnik określający fracht kontenerów. O tego tygodnia na stronie Baltic Exchange można śledzić The Ningbo Containerized Freight Index (NCFI).
26.10.2015

VGL Group uzyskało International Freight Forwarding Class A License

VGL China Co., Ltd.– spółka VGL Group, oficjalnie uzyskała licencje biznesową klasy A, która upoważnia do prowadzenia działalności spedycyjnej na terenie Chin.
07.10.2015

Nowe połączenie intermodalne do Chin przez Polskę

Militzer & Münch, niemiecka firma logistyczna, wdrożyła nowe połączenie intermodalne między Chinami i Europą, oferując przewozy towarów LCL (przewóz towarów liczonych paletami, a nie całym kontenerem).
23.09.2015

Zobacz niesamowite nagranie z pokładu kontenerowca Maerska (timelapse)

Do sieci trafił niesamowity timelapse z pokładu kontenerowca Maersk Gunhilde. Nagranie śledzi rejs jednostki z wietnamskiego Ho-Chi Minh do chińskiego Ningbo.
01.09.2015

Spada obrót kontenerami w azjatyckich portach

W ostatnich miesiącach spadają przeładunki kontenerów w głównych azjatyckich portach, które są zarazem największymi na świecie. Nie ma w tym nic dziwnego, patrząc na wyniki czołowych portów Europy (w tym polskich), gdzie również zanotowano spadek obrotów kontenerami.
20.08.2015

Chińskie porty notują wzrost przeładunków kontenerowych

Główne porty chińskie zaliczyły udane I półrocze. Mimo kryzysu gospodarczego w Państwie Środka, prawie każdy z nich zaliczył wzrost przeładunków kontenerowych.
17.07.2015

Giganci rynku w Porcie Gdańsk

Wszystko wskazuje na to, że rok 2015 będzie nie mniej interesującym i obiecującym w Porcie Gdańsk, co rekordowy rok 2014.
27.02.2015

CSCL GLOBE zawija do Hamburga – Chiny najważniejszym partnerem handlowym w przewozach kontenerowych

CSCL GLOBE to pierwsza jednostka o pojemności 19.100 TEU jaki był odprawiany w hamburskim porcie. To obecnie największy statek kontenerowy na świecie, a obsługuje serwis liniowy na szlaku pomiędzy Europą a Azją. Chiny w tym roku ugruntują swoją pozycję najbardziej znaczącego partnera handlowego Hamburga w przewozach kontenerowych. Po zakończeniu szacowania wyników przeładunku w roku 2014 Hafen Hamburg Marketing jest przekonany, że poziom 3 milionów TEU w przewozach kontenerowych z Chinami jest możliwy do osiągnięcia
16.01.2015

Inauguracja działalności sojuszu 2M

„Munkebo Maersk”, najnowszy kontenerowiec klasy Triple-E, jaki wszedł do eksploatacji we flocie Maersk Line, w ostatni weekend zainaugurował podróż z ładunkiem w sojuszu 2M, jaki zawarł we wrześniu ze spółką żeglugową MSC.
13.01.2015

Największy kontenerowiec świata zawitał do pierwszego portu w Wielkiej Brytanii

CSCL Globe, największy kontenerowiec świata, zawinął do portu Felixstowe. Jednostka o długości 400m, szerokości 58,6m oraz głębokości 30,5m ma wielkość 4 boisk piłkarskich i ładowność nominalną 19,000 TEU.
08.01.2015

Najszybciej z Szanghaju do Poznania – ROHLIG SUUS uruchomił nową linię drobnicową

ROHLIG SUUS Logistics, prawdziwie kompleksowy operator logistyczny, wzbogaca sieć połączeń drobnicowych z Dalekim Wschodem, uruchamiając najszybszą na rynku, bezpośrednią linię drobnicową z Szanghaju do Poznania.
14.11.2014

Przetasowana wśród największych portów kontenerowych

W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy port Ningbo - Zhoushan we wschodnich Chinach (prowincja Zhejiang) obsłużył 14,8 mln TEU (ładunków w kontenerach 20. stopowych), o 12 proc. więcej niż w 2013 roku.
02.11.2014

Nowy sojusz na rynku? CMA & UASC & CSCL

Francuski armator CMA CGM planuje nowy sojusz na lini Azja-Europa, wspólnie z United Arab Shipping Company (UASC) i China Shipping Container Line (CSCL).
16.07.2014

Hamburg Sud przejął połączenie Ipanema

Niemiecki armator kontenerowców Hamburg Sud przejął od Mediterranean Shipping Company\'s (MSC) linię żeglugową łączącą porty Azji Południowej, Afryki Wschodniej i Ameryki Południowej (ECSA), zwaną Ipanema.
28.04.2014

Raport Port Monitor - ranking portów na świecie, w Europie i na Bałtyku w 2013 roku

W ramach nowej serii raportów Port Monitor zespół ekspertów Actia Forum przygotował opracowania poświęcone rynkowi portowemu w Regionie Morza Bałtyckiego, w Europie i na świecie w 2013 roku.
16.04.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.