Już dwie duże europejskie firmy spedycyjne postanowiły odpowiedzieć na wciąż jeszcze rosnący popyt na usługi frachtowe, a tym samym skorzystać z rosnących stawek i uruchomiły własne linie kontenerowe.
Duże firmy logistyczne próbują z jednej strony wykorzystać koniunkturę dla transportu kontenerowego, a z drugiej – zapewnić własnym klientom odpowiedni serwis. Aby to zrobić, brytyjska firma Uniserve przywróciła do życia zamknięte w 1991 roku linie Ellerman. Opierając się na rozpoznawalnej w branży marce (przed zamknięciem, linie Ellerman funkcjonowały na rynku przez dokładnie 99 lat) Uniserve chce wyrobić sobie odpowiednią pozycję na rynku. Ellerman City Liners, bo tak obecnie nazwane zostały linie, prowadzą przewozy na trasie między Wielką Brytanią a Chinami, a dokładnie między Tillbury a Ningbo. W barwach ECL pływają statki o pojemności 3-5 tys. TEU, na kontenerach widnieje logo UniOcean, innej spółki należącej do Uniserve.
Z kolei Włosi ze spółki RifLine wyczarterowali trzy statki o pojemności 1,1-1,8 tys. TEU i utworzyli linie Kalypso Compagnia di Navigazione (KCN). W tej chwili jednostki transportują kontenery z chińskich Taicang i Dachan do włoskich portów Salerno i Civitavecchia. Media donoszą, że KCN nosi się także z zamiarem otwarcia serwisu do z Włoch do Bangladeszu.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął