Już dwie duże europejskie firmy spedycyjne postanowiły odpowiedzieć na wciąż jeszcze rosnący popyt na usługi frachtowe, a tym samym skorzystać z rosnących stawek i uruchomiły własne linie kontenerowe.
Duże firmy logistyczne próbują z jednej strony wykorzystać koniunkturę dla transportu kontenerowego, a z drugiej – zapewnić własnym klientom odpowiedni serwis. Aby to zrobić, brytyjska firma Uniserve przywróciła do życia zamknięte w 1991 roku linie Ellerman. Opierając się na rozpoznawalnej w branży marce (przed zamknięciem, linie Ellerman funkcjonowały na rynku przez dokładnie 99 lat) Uniserve chce wyrobić sobie odpowiednią pozycję na rynku. Ellerman City Liners, bo tak obecnie nazwane zostały linie, prowadzą przewozy na trasie między Wielką Brytanią a Chinami, a dokładnie między Tillbury a Ningbo. W barwach ECL pływają statki o pojemności 3-5 tys. TEU, na kontenerach widnieje logo UniOcean, innej spółki należącej do Uniserve.
Z kolei Włosi ze spółki RifLine wyczarterowali trzy statki o pojemności 1,1-1,8 tys. TEU i utworzyli linie Kalypso Compagnia di Navigazione (KCN). W tej chwili jednostki transportują kontenery z chińskich Taicang i Dachan do włoskich portów Salerno i Civitavecchia. Media donoszą, że KCN nosi się także z zamiarem otwarcia serwisu do z Włoch do Bangladeszu.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej