• <

Wynik wyszukiwania - "ellerman" - Wiadomości

Ellerman City Liners ma nowe połączenie z Portem Gdynia

Spółka z Wielkiej Brytanii opublikowała na swojej stronie internetowej nowe połączenia z europejskimi portami. Wśród nich jest drugie, cotygodniowe, obsługujące trasę Gdynia-Tilbury-Gdynia.
17.02.2024

2023 w GospodarkaMorska.pl. Przegląd najważniejszych wydarzeń w branży morskiej

Szanowni Państwo, stało się – żyjemy w ciekawych czasach. 2023 rok w gospodarce morskiej w Polsce obfitował w wydarzenia warte odnotowania, a nie brakowało również momentów, które są najzwyczajniej w świecie ważne. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w 2023 roku w kraju.
02.01.2024

GCT. Nowy armator na polskim rynku i nowe serwisy kontenerowe shortsea do UK, Portugalii i Hiszpanii oraz w 16 dni do USA

Wtorkowa wizyta statku Nova zainaugurowała w Gdynia Container Terminal nowy serwis armatora Ellerman City Liners (ECL), reprezentowanego przez firmę SAFE Shipping.
23.04.2023

Firmy spedycyjne wchodzą na rynek kontenerowy

Już dwie duże europejskie firmy spedycyjne postanowiły odpowiedzieć na wciąż jeszcze rosnący popyt na usługi frachtowe, a tym samym skorzystać z rosnących stawek i uruchomiły własne linie kontenerowe.
07.02.2022

Ellerman ponownie wypływa na szerokie wody. Biznes nie tylko sentymentalny

Uniserve, firma spedycyjna z Wielkiej Brytanii, która w zeszłym roku wyczarterowała kilka statków, powołała dedykowaną spółkę zależną Ellerman City Liners. Jest się od kogo uczyć morskiego rzemiosła.
05.02.2022

Wyładowanie ładunku w innym miejscu niż port przeznaczenia – analiza w świetle prawa angielskiego

Kluczowym warunkiem umowy przewozu („contract of affreightment”) jest dowiezienie i wydanie ładunku przez przewoźnika w porcie przeznaczenia (porcie wyładunkowym). Obowiązek ten w systemie common law ma charakter obowiązku bezwzględnego („absolute obligation”), z bardzo „krótką listą” okoliczności zwalniających przewoźnika z odpowiedzialności z tytułu naruszenia tego obowiązku.
28.04.2018

Interpretacja klauzuli – „to proceed to a safe Port” w świetle prawa angielskiego

Jeżeli umowa czarteru (zarówno czarteru na czas jak i czarteru na podróż), expressis verbis, przewiduje, iż statek winien zawinąć do bezpiecznego portu lub nabrzeża, który będzie wyznaczony przez czarterującego („a ship shall go to a safe port or berth to be nominated or ordered by the charterer”), wówczas wynikają z takiego zapisu daleko idące skutki prawne dla czarterującego.
22.04.2018

Węgry: Prezentacja antologii „Wisła” podczas festiwalu książki

Prezentacja antologii „Wisła/A Visztula” w redakcji prof. Jerzego Snopka, obecnego ambasadora Polski na Węgrzech, zainaugurowała w piątek wydarzenia z polskim udziałem podczas 25. Międzynarodowego Festiwalu Książki w Budapeszcie.
20.04.2018

Oznaczenie tożsamości przewoźnika w konosamencie – analiza w świetle prawa angielskiego

W przypadku w którym konosament zostaje wydany na podstawie lub w związku z umową czarteru powstaje zasadniczy problem, mianowicie: kogo należy uznać za przewoźnika („carrier”) konosamentowego – armatora statku („owner”) czy tez czarterującego. To pytanie jest kluczowe dla frachtującego („shipper”), innego niż czarterujący, który jest w posiadaniu takiego konosamentu, jak też dla innego legitymowanego posiadacza konosamentu (indosatariusza – „holder B/L”), na którego przeniesiony został konosament. Osoby te („shipper lub „
25.08.2017

Jak dyrektywa siarkowa wpłynęła na środowisko?

Jak bardzo dyrektywa niskosiarkowa wpłynie na ewentualną poprawę jakości powietrza? – to pytanie pojawia się regularnie. Od kilku miesięcy możemy też zauważyć próby oszacowania zachodzących zmian w różnych obszarach. Swoimi obserwacjami podzielili się właśnie Duńczycy.
07.10.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.