Militzer & Münch, niemiecka firma logistyczna, wdrożyła nowe połączenie intermodalne między Chinami i Europą, oferując przewozy towarów LCL (przewóz towarów liczonych paletami, a nie całym kontenerem).
Trasa liczy 11 tys. km i biegnie z miejscowości Yiwu w Chinach do Duisburgu w Niemczech, przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę. Dodatkowa opcja transportowa skierowana jest przede wszystkim do firm z sektora tekstylnego, samochodowego i budowy maszyn.
40-stopowe kontenery są transportowane ciężarówkami z portu Ningbo do terminala kontenerowego w Yiwu, około 200 kilometrów w głąb lądu, gdzie są pakowane na wagony kolejowe. Stamtąd ruszają w podróż dp Europy. Tranzyt do Kazachstanu, Rosji, Białorusi i Polski oraz Duisburga trwa 14 do 16 dni. W Europie są rozładowywane i wysyłane do klientów na zasadzie door-to-door.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie