Militzer & Münch, niemiecka firma logistyczna, wdrożyła nowe połączenie intermodalne między Chinami i Europą, oferując przewozy towarów LCL (przewóz towarów liczonych paletami, a nie całym kontenerem).
Trasa liczy 11 tys. km i biegnie z miejscowości Yiwu w Chinach do Duisburgu w Niemczech, przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę. Dodatkowa opcja transportowa skierowana jest przede wszystkim do firm z sektora tekstylnego, samochodowego i budowy maszyn.
40-stopowe kontenery są transportowane ciężarówkami z portu Ningbo do terminala kontenerowego w Yiwu, około 200 kilometrów w głąb lądu, gdzie są pakowane na wagony kolejowe. Stamtąd ruszają w podróż dp Europy. Tranzyt do Kazachstanu, Rosji, Białorusi i Polski oraz Duisburga trwa 14 do 16 dni. W Europie są rozładowywane i wysyłane do klientów na zasadzie door-to-door.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej