• <

Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku

18.08.2021 11:19 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku
Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku - GospodarkaMorska.pl
Fot. Eagle Bulk

Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, który śledzi stawki dla statków przewożących suche towary masowe, wzrósł we wtorek szóstą z rzędu sesję, osiągając najwyższy poziom od ponad dekady dzięki silniejszemu popytowi w różnych segmentach statków.

Ogólny wskaźnik, który uwzględnia stawki dla statków żeglugowych typu capesize, panamax, supramax i handysize, wzrósł o 1,4 procent, czyli 51 punktów, do 3657, najwyższego poziomu od czerwca 2010 roku.

Indeks capesize podskoczył o 98 punktów, czyli 2 procent, do 4950, szczytu od 11 maja. Średnie dzienne zarobki masowców capesize, które zwykle przewożą 150 000 ton ładunków takich jak ruda żelaza i węgiel, wzrosły o 812 do 41 049 dolarów.

Indeks panamax wzrósł o 33 punkty, czyli 0,9 procent, do najwyższego od 19 czerwca poziomu 3617. Średnie dzienne zarobki dla panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża o wadze od około 60 000 ton do 70 000 ton, wzrosły o 299 do 32 552 dolarów.

Wśród mniejszych statków indeks supramax wzrósł o około 27 punktów do najwyższego w historii poziomu 3146, zgodnie z danymi Refinitiv Eikon dostępnymi od 2017 r.

Kilka chińskich portów boryka się z zatłoczeniem, ponieważ statki, które zawijają do Ningbo, są przekierowywane, a przeładunki są spowolnione, częściowo z powodu bardziej rygorystycznych środków dezynfekcyjnych w ramach chińskiej polityki „zerowej tolerancji” wobec koronawirusa.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.