• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku

18.08.2021 11:19 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku

Partnerzy portalu

Baltic Dry Index osiągnął najwyższy poziom od czerwca 2010 roku - GospodarkaMorska.pl
Fot. Eagle Bulk

Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, który śledzi stawki dla statków przewożących suche towary masowe, wzrósł we wtorek szóstą z rzędu sesję, osiągając najwyższy poziom od ponad dekady dzięki silniejszemu popytowi w różnych segmentach statków.

Ogólny wskaźnik, który uwzględnia stawki dla statków żeglugowych typu capesize, panamax, supramax i handysize, wzrósł o 1,4 procent, czyli 51 punktów, do 3657, najwyższego poziomu od czerwca 2010 roku.

Indeks capesize podskoczył o 98 punktów, czyli 2 procent, do 4950, szczytu od 11 maja. Średnie dzienne zarobki masowców capesize, które zwykle przewożą 150 000 ton ładunków takich jak ruda żelaza i węgiel, wzrosły o 812 do 41 049 dolarów.

Indeks panamax wzrósł o 33 punkty, czyli 0,9 procent, do najwyższego od 19 czerwca poziomu 3617. Średnie dzienne zarobki dla panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża o wadze od około 60 000 ton do 70 000 ton, wzrosły o 299 do 32 552 dolarów.

Wśród mniejszych statków indeks supramax wzrósł o około 27 punktów do najwyższego w historii poziomu 3146, zgodnie z danymi Refinitiv Eikon dostępnymi od 2017 r.

Kilka chińskich portów boryka się z zatłoczeniem, ponieważ statki, które zawijają do Ningbo, są przekierowywane, a przeładunki są spowolnione, częściowo z powodu bardziej rygorystycznych środków dezynfekcyjnych w ramach chińskiej polityki „zerowej tolerancji” wobec koronawirusa.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.