Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, śledzący stawki dla statków przewożących suche towary masowe, osiągnął szczyt ponad 11 lat, wzmocniony przez solidniejsze stawki we wszystkich segmentach statków.
Ogólny indeks, który uwzględnia stawki dla statków żeglugowych typu capesize, panamax i supramax, wzrósł o 69 punktów, czyli o 2,1%, do 3324, najwyższego poziomu od czerwca 2010 roku.
Indeks masowców capesize wzrósł o 34 punkty, czyli 0,9%, do 4021. Średnie dzienne zarobki jednostek, które zwykle przewożą 150 000 ton ładunków, takich jak ruda żelaza i węgiel, wzrosły o 279 dolarów do 33 348 dolarów.
Kontrakty terminowe na rudę żelaza w Azji wzrosły w poniedziałek, wspierane przez stały spadek zapasów tego składnika do produkcji stali w Chinach. Indeks panamax wzrósł o 185 punktów, czyli o 5,1%, do 3 827 punktów, najwyższego poziomu od czerwca 2010 roku.
Średnie dzienne zarobki panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża o wadze około 60 000 do 70 000 ton, wzrosły z 1673 do 34 447 dolarów.
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
A. Gembicka: skierowałam pismo do służb w sprawie dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni
Przedstawiciele Portu Gdańsk z wizytą w największym duńskim terminalu kontenerowym
Zełeński: Dzięki wygranej bitwie o Morze Czarne Ukraina przetransportowała prawie 7,5 mln ton ładunków
Największe wzrosty pośród unijnych portów w Gdańsku; sytuacja wszystkich poprawia się po pandemii