Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, śledzący stawki dla statków przewożących suche towary masowe, osiągnął szczyt ponad 11 lat, wzmocniony przez solidniejsze stawki we wszystkich segmentach statków.
Ogólny indeks, który uwzględnia stawki dla statków żeglugowych typu capesize, panamax i supramax, wzrósł o 69 punktów, czyli o 2,1%, do 3324, najwyższego poziomu od czerwca 2010 roku.
Indeks masowców capesize wzrósł o 34 punkty, czyli 0,9%, do 4021. Średnie dzienne zarobki jednostek, które zwykle przewożą 150 000 ton ładunków, takich jak ruda żelaza i węgiel, wzrosły o 279 dolarów do 33 348 dolarów.
Kontrakty terminowe na rudę żelaza w Azji wzrosły w poniedziałek, wspierane przez stały spadek zapasów tego składnika do produkcji stali w Chinach. Indeks panamax wzrósł o 185 punktów, czyli o 5,1%, do 3 827 punktów, najwyższego poziomu od czerwca 2010 roku.
Średnie dzienne zarobki panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża o wadze około 60 000 do 70 000 ton, wzrosły z 1673 do 34 447 dolarów.
Kolejne dwa statki z produktami rolnymi wypłynęły z Ukrainy
Kuba dziękuje USA za oferty pomocy w walce z pożarem w porcie Matanzas
Transport kombinowany szansą na dekarbonizację. Europa Środkowa i Wschodnia na marginesie potrzeb?
Hindusi kupują port w Izraelu, celują w Europę
Niemieckie media: opóźnia się przybycie do Libanu pierwszego statku z ukraińskimi produktami rolnymi
Do ukraińskiego portu wpłynął pierwszy statek od początku wojny