Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, który śledzi stawki dla statków przewożących suche towary masowe, wzrósł w piątek do najwyższego od ponad 11 lat, napędzany silnym popytem w różnych segmentach statków.
Ogólny wskaźnik, który uwzględnia stawki dla statków żeglugowych typu capesize, panamax, supramax i handysize, wzrósł do 3566, o około 2 procent lub 63 punkty, na najwyższym poziomie od połowy 2010 roku.
Główny indeks również odnotował w ciągu tygodnia wzrost o 5,8 procent.
Indeks capesize wzrósł do najwyższego od czterech miesięcy poziomu 4766 punktów, o 3,4 procent wiecej. Segment kapitalizacji również odnotował czwarty z rzędu tygodniowy wzrost o 9,3 procent.
Średnie dzienne zarobki jednostek capesize, które zwykle przewożą 150 000 ton ładunków, takich jak ruda żelaza i węgiel, wzrosły o 1309 do 39 526 dolarów.
Porty i firmy żeglugowe przekierowują statki z terminalu kontenerowego w najbardziej ruchliwym węźle transportu morskiego w Chinach, który został zmuszony do zamknięcia po pojawieniu się przypadku koronawirusa. Pandemia wciąż nadweręża globalną podaż przy rosnących zamówieniach detalicznych.
Indeks panamax wzrósł do 16 punktów, czyli o 0,5 procent, do najwyższego od 21 lipca poziomu 3566. Indeks wzrósł w tym tygodniu o 3,4 procent .
Średnie dzienne zarobki panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża w ilości od około 60 000 ton do 70 000 ton, wzrosły o 143 do 32 092 dolarów.
Wśród mniejszych statków indeks supramax osiągnął nowy rekord wszechczasów, zgodnie z danymi Refinitiv Eikon dostępnymi od 2017 roku, wzrastając o około 19 punktów do 3098.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych