Szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company) wznowił serwis żeglugowy Swan. Jednocześnie Gdynia zyskuje pierwsze bezpośrednie kontenerowe połączenie żeglugowe z Dalekim Wschodem.
Jak wynika z rozkładu rejsów zamieszczonym na witrynie internetowej armatora, dwa pierwsze statki, które w ramach serwisu Swan zawitają do Portu Gdynia to MSC Calypso oraz MSC Virginia. Pierwszy z nich wyjdzie z Qingdao 11 czerwca br., a do polskiego portu przybędzie 24 lipca. Drugi - napędzany przyjaznym dla środowiska paliwem LNG wyjdzie z Qingdao 12 czerwca 2023 r. i jest spodziewany w Gdyni, w Baltic Hub 25 lipca 2023 r. Dzień później statek zawinie do Gdańska.
Serwis Swan łączy główne porty Chin z północnoeuropejskimi w krajach Beneluksu. Dzięki zmniejszonej liczbie zawinięć w Europie i Azji, zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, Beneluksem, Polską i krajami bałtyckimi. Gdyński port będzie dopiero drugim - po Antwerpii - w Europie, do którego zawijać będą statki serwisu Swan.
Pełna rotacja obejmuje zawinięcia do następujących portów: Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłaipeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española