• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

CSCL GLOBE zawija do Hamburga – Chiny najważniejszym partnerem handlowym w przewozach kontenerowych

16.01.2015 11:48 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CSCL GLOBE zawija do Hamburga – Chiny najważniejszym partnerem handlowym w przewozach kontenerowych

Partnerzy portalu

CSCL GLOBE zawija do Hamburga – Chiny najważniejszym partnerem handlowym w przewozach kontenerowych - GospodarkaMorska.pl

CSCL GLOBE to pierwsza jednostka o pojemności 19.100 TEU jaki był odprawiany w hamburskim porcie. To obecnie największy statek kontenerowy na świecie, a obsługuje serwis liniowy na szlaku pomiędzy Europą a Azją. Chiny w tym roku ugruntują swoją pozycję najbardziej znaczącego partnera handlowego Hamburga w przewozach kontenerowych. Po zakończeniu szacowania wyników przeładunku w roku 2014 Hafen Hamburg Marketing jest przekonany, że poziom 3 milionów TEU w przewozach kontenerowych z Chinami jest możliwy do osiągnięcia.

Około 400 m długości i 59 metrów szerokości oraz zanurzenie pod pełnym obciążeniem w wysokości 16 metrów – to są wymiary nowego kontenerowego giganta mórz CSCL GLOBE. Dzięki pojemności 19.100 TEU ten najnowszy statek należący do China Shipping Container Lines jest największym kontenerowcem na świecie. W przyszłym roku stocznia Hyundai Heavy Industriers w Korei Południowej dostarczy jeszcze cztery siostrzane statki CSCL GLOBE. Przy terminalu Eurogate Container Terminal Hamburg statek wyładuje i załaduje około 11.000 TEU.

„Liczymy w przyszłych latach na dalszy wzrost w przewozach Azja – Europa i chcemy dalej powiększać nasze udziały w rynku na tym szlaku.  Port Hamburg ma dla nas kluczowe znaczenie jako brama dla ładunków lokalnych oraz jako hub transhipmentowy – aktualnie jesteśmy w tygodniu obecni w Hamburgu z dwoma własnymi i dwoma czarterowanymi serwisami”, powiedział Niels Harnack, szef China Shipping Agency (Germany) GmbH przy okazji pierwszego zacumowania CSCL GLOBE przy terminalu Eurogate w Hamburgu. Podkreślił jednocześnie, że pogłębienie toru wodnego dolnej i zewnętrznej Łaby jest pilnie konieczne, aby łańcuchy transportowe mogły być jeszcze efektywniej ukszłtałowane. „Ponieważ nasze nowe statki ze względu na ograniczenia zanurzenia nie mogą żeglować po Łabie w pełni załadowane, musimy część ładunku pozostawić w Rotterdamie. Musimy stąd nasz serwis liniowy tak zorganizować, że do Rotterdamu zawijamy dwukrotnie”, stwierdził Harnack. Zwiększając zanurzenie na Łabie o jeden metr, statki kontenerowe wielkości CSCL GLOBE mogą przewieźć ponad 1000 TEU więcej. Serwis AEX-1, w którym eksploatowany jest CSCL GLOBE, oferuje zawinięcia do następujących portów: Tianjin, Qingdao, Shanghai, Ningbo, Nansha, Yantian, Singapur, Port Kelang, Felixstowe, Rotterdam, Hamburg i Zeebrügge.

Hamburg jest dla Chin w handlu zagranicznym bramą do Europy

W przewozach kontenerowych dominują w Hamburgu kontenery, które są importowane i eksportowane przez ten największy niemiecki port z lub do Chin. Niemal każdy co trzeci kontener, który zostaje przeładowany w Hamburgu, przypływa z Chin lub też rozpoczyna swoją podróż do Chin. „Po zakończeniu szacowania wyników przeładunku portu w roku 2014 zakładamy, że możliwe jest osiągnięcie poziomu 3 milionów TEU”, prognozuje członek zarządu Hafen Hamburg Marketing Axel Mattern. Z łącznie 2,3 milionami TEU w przewozach między Chinami a Hamburgiem w pierwszych 9 miesiącach roku 2014 odnotowano znaczący wzrost w wysokości 12,8 procent. Wśród najczęściej przewożonych grup ładunkowych znajdują się zarówno po stronie importu jak i eksportu artykuły spożywcze, produkty spożywcze, maszyny i wyposażenie jak również urządzenia AGD, wyroby z drewna, papier, tektura i artykuły drukarskie, jak również metale i wyroby metalowe.

„Dlaszy wzrost przewozów kontenerowych i eksploatacji szczególnie wielkich statków kontenerowych w przewozach w relacji z Chinami dramatycznie uwidacznia, że my nie możemy już dłużej zwlekać z pogłębieniem dolnej i zewnętrznej Łaby. Pogłębienie koryta rzeki musi koniecznie rozpocząć się w 2015 roku”, apeluje Mattern. Z okazji pierwszego zawinięcia CSCL GLOBE do Hamburga wiceprezydent China Shipping Yu Zenggang stwiedził z przekonaniem, że zarówno pogłębienie toru wodnego Łaby jak i powiększenie obrotnicy w porcie przy Waltershof do 600 metrów zostanie zrealizowane. „ Te istotne szczególnie z puktu widzenia wielkich statków kontenerowych inwestycje mają wielkie znaczenie dla naszych klientów, którzy operują w porcie Hamburg”, stwiedził Yu Zenggang.

To, że handel zagraniczny z Chinami w Hamburgu jest szczególnie mocno zakorzeniony, potwierdza obok dominujących relacji w przeładunku także liczba ponad 500 chińskich przedsiębiorstw, ktróre dotychczas w tym hanzeatyckim mieście zostało zarejestrowanych w rejestrze handlowym. Do tego dochodzi ponad 700 hamburskich przedsiębiorstw, które utrzymują kontakty handlowe z Chinami a spośród których około 140 firm jest obecnych w republice ludowej z własnym oddziałem, przedstawicielstwem handlowym lub zakładem. Hafen Hamburg Marketing ma własne przedstawicielstwo portowe w Shanghaju oraz w Hongkongu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.