• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Ofensywa armatorów kontenerowych rozpocznie się w kwietniu

PMK

28.03.2018 17:01 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ofensywa armatorów kontenerowych rozpocznie się w kwietniu

Partnerzy portalu

Ofensywa armatorów kontenerowych rozpocznie się w kwietniu - GospodarkaMorska.pl

Kwiecień rozpocznie się otwarciem wielu nowych serwisów kontenerowych, co napędzi rynek czarteru tych jednostek. Przez kolejne 6 tygodni zapotrzebowanie na nowe jednostki wyniesie 360 tys. TEU.

Najwięcej z nowych statków trafi na szlaki Azja – Południowa Ameryka i Azja – Karaiby. Duże zmiany są wynikiem wejścia w życie wielu aliansów kontenerowych i stworzenia zupełnie nowej siatki serwisów.

Nowe sojusze armatorskie spowodowały mnóstwo przetasowań w serwisach na całym świecie. Najbardziej na tym skorzystało część azjatyckich i europejskich portów.

Wśród beneficjentów zmian należy wymienić terminale kontenerowe w Szanghaju, Singapurze, Tanjung Pelepas (Malezja), Yantian i Ningbo (oba w Chinach), Laem Chabang (Tajlandia), Marsaxlokk (Malta) i Walencji (Hiszpania). Na zmianach skorzystał także polski terminal DCT w Gdańsku, który w maju zeszłego roku rozpoczał współpracę z aliansem OCEAN.

Z kolei porty w malezyjskim Klang, tajwańskim Kaohsiung, egipskim Port Said czy hiszpańskim Algeciras straciły dużo połączeń z/do Europy.
Obecnie wśród portów Północnej Europy najwięcej zawinięć kontenerowców z Azji notuje port Rotterdam, zaraz przed Hamburgiem.  Z kolei port w Antwerpii notuje rekordowy wzrost przeładunków azjatyckich, aż o 1/3.

Nowe sojusze zmieniły także znaczenie kilku terminali i portów w stałych połączeniach Daleki Wschód - Morze Śródziemne. Najwięcej kontenerowców z Azji przyjmuje obecnie grecki port Pireus, należący do grupy Cosco, członka Ocean Alliance.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.