PMK
Chiński rząd zamierza kontynuuować swoją politykę optymalizacji portów kontenerowych. Nie dziwi to, biorąc pod uwagę fakt, że zdolności przeładunkowe tych obiektów aż o 50 mln TEU przekraczają popyt.
Tak ogromna nadwyżka to tyle, co rocznie przeładowuje się w portach Japonii, Korei Południowej, Tajwanie czy Rosji. Biorąc pod uwagę plany rozbudowy chińskich portów, w 2030 roku ta nadwyżka może sięgnąć niebotycznej liczby 100 mln TEU.
Powodem tej sytuacji jest dalszy słaby popyt na przewozy kontenerowe w Chinach, w szczególności na najważniejszym szlaku Azja-Północna Europa. Sytuację pogarsza także ostra konkurencja między chińskimi terminalami.
W obliczu tych faktów chiński rząd rok temu podjął decyzję o restrukturyzacji swoich portów głównie poprzez integrację. Na pierwszy ogień poszły porty Ningbo, Zhoushan, Jiaxing, Taizhou i Wenzhou. Wszystkie te porty znajdują się teraz w rękach nowopowołanej grupy Zhejiang Port Investment Operation Group (ZPIO).
Doszło także do powstanie spółki joint venture Bohai Tianjin-Hebei Port Investment and Development Company, do której należy port Tianjin i Heibei Port Group, skupiająca m.in. porty z Tangshan, Huanghua i Qinhuangdao.
Na chińskie władze czeka teraz najtrudniejsze wyzwanie: restrukturyzacja portów z północno-wschodnich Chin. Na integrację czekają tak potężne obiekty jak: Dalian, Jinzhou i Yingkou oraz Qinhuangdao.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął