• <
bulk_cargo_port_szczecin

Chiny dalej będą obniżać zdolności przeładunkowe portów

PMK

22.08.2016 12:14 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Chiny dalej będą obniżać zdolności przeładunkowe portów

Partnerzy portalu

Chiny dalej będą obniżać zdolności przeładunkowe portów - GospodarkaMorska.pl

Chiński rząd zamierza kontynuuować swoją politykę optymalizacji portów kontenerowych. Nie dziwi to, biorąc pod uwagę fakt, że zdolności przeładunkowe tych obiektów aż o 50 mln TEU przekraczają popyt.

Tak ogromna nadwyżka to tyle, co rocznie przeładowuje się w portach Japonii, Korei Południowej, Tajwanie czy Rosji. Biorąc pod uwagę plany rozbudowy chińskich portów, w 2030 roku ta nadwyżka może sięgnąć niebotycznej liczby 100 mln TEU.

Powodem tej sytuacji jest dalszy słaby popyt na przewozy kontenerowe w Chinach, w szczególności na najważniejszym szlaku Azja-Północna Europa. Sytuację pogarsza także ostra konkurencja między chińskimi terminalami.

W obliczu tych faktów chiński rząd rok temu podjął decyzję o restrukturyzacji swoich portów głównie poprzez integrację. Na pierwszy ogień poszły porty Ningbo, Zhoushan, Jiaxing, Taizhou i Wenzhou. Wszystkie te porty znajdują się teraz w rękach nowopowołanej grupy Zhejiang Port Investment Operation Group (ZPIO).

Doszło także do powstanie spółki joint venture Bohai Tianjin-Hebei Port Investment and Development Company, do której należy port Tianjin i Heibei Port Group, skupiająca m.in. porty z Tangshan, Huanghua i Qinhuangdao.

Na chińskie władze czeka teraz najtrudniejsze wyzwanie: restrukturyzacja portów z północno-wschodnich Chin. Na integrację czekają tak potężne obiekty jak: Dalian, Jinzhou i Yingkou oraz Qinhuangdao.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.