• <
bulk_cargo_port_szczecin

Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy

ew

28.04.2018 15:17 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy

Partnerzy portalu

Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy - GospodarkaMorska.pl

Dobre wieści dla Portu Gdynia. Jak poinformował MSC (Mediterranean Shipping Company SA),  funkcjonowanie rozpoczną 2 cotygodniowe serwisy oceaniczne, dla których Gdynia będzie jednym z portów bezpośrednich zawinięć.

 

Mapa oceanicznych liniowych połączeń kontenerowych w Polsce zaczyna odżywać. Terminal DCT Gdańsku przyjmuje dwa połączenia z Dalekim Wschodem. Jest jedynym portem na Bałtyku, do którego zawijają statki największego na świecie sojuszu żeglugowego - Ocean Alliance. Serwis obsługiwany jest przez 11 statków, w tym pięć siostrzanych jednostek armatora Cosco: CSCL Globe, CSCL Pacific Ocean, CSCL Indian Ocean, CSCL Atlantic Ocean i CSCL Arctic Ocean.

Terminal oferuje także stałe połączenie kontenerowe Maersk Line na trasie - Gdańsk - Bremerhaven - Felixstowe - Kanał Sueski - Tanjung Pelepas - Szanghaj - Dalian - Pusan - Ulsan - Gwangyang - Ningbo - Szanghaj - Xiamen - Yantian - Tanjung Pelepas - Kanał Sueski - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu.

Po Gdańsku przyszedł czas na Gdynię. Za sprawą szwajcarskiego armatora o włoskich korzeniach - MSC (Mediterranean Shipping Company SA), dołączy do mapy oceanicznych połączeń liniowych.

MSC przedłuży teraz dwa ze swoich serwisów oceanicznych o odcinek prowadzący na Bałtyk, do portów w Gdyni i Kłajpedzie, poprzez włączenie do nich serwisu dowozowego "Baltic Loop 4".

Serwisy, o których mowa to:

East Africa and Indian Ocean Express, z rozkładowym zawinięciem do Gdyni we wtorek/środę oraz pełnym rozkładem zawinięć:

Gdynia – Kłajpeda - Antwerpia – Le Havre – Fos-Sur-Mer – King Abdullah Port – Pointe Des Galets – Port Louis – Mombasa – King Abdullah Port – Sines – Le Havre – Antwerpia – Bremerhaven – Gdynia

Australia Express, z rozkładowym zawinięciem do Gdyni w sobotę/niedzielę oraz pełnym rozkładem zawinięć:

Gdynia – Kłajpeda – Bremerhaven – Antwerpia – Le Havre – La Spezia – Neapol – Gioia Tauro – King Abdullah Port – Sydney – Melbourne – Adelaide – Fremantle – Singapur – Colombo – Salalah – Djibouti – King Abdullah Port – Gioia Tauro – Valencia – London Gateway Port – Antwerpia – Rotterdam – Gdynia

Oba te serwisy będą także pełniły funkcję dowozową z/do portów Europy Zachodniej (Antwerpia, Le Havre, Bremerhaven, Rotterdam).

W praktyce, takie rozwiązanie zapewni serwisom MSC bezpośredni, szybszy serwis i stworzy dodatkowe możliwości przeładunku kontenerów w drodze do i z Polski, kiedy będzie można osiągnąć dzięki temu lepszy czas transportu.

Co na to sam Port Gdynia? "To bardzo dobra wiadomość, która potwierdza zasadność i celowość inwestycji dotyczącej obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia oraz budowy w niedalekiej przyszłości Portu Zewnętrznego – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - Dbając o zrównoważony rozwój organizmu portowego będziemy pracować dalej dla rozwoju biznesu kontenerowego, a co za tym idzie wzrostu wolumenu przeładowanych kontenerów w Porcie Gdynia. Patrzymy na nasze plany z wielką wiarą w ich realizację – rynek Morza Bałtyckiego w dalszym ciągu rozwija się intensywnie i przeładunki kontenerów sukcesywnie rosną. Z drugiej strony sprzyja nam też dobrze prosperująca polska gospodarka"

Wszystko wskazuje na to, że włączenie Gdyni do rozkładu regularnych serwisów oceanicznych to ogromny sukces i wielkie wydarzenie na polskim rynku morskich przewozów kontenerowych. Dzięki krokowi MSC, można mieć nadzieję, że na podobne kroki zdecyduje się konkurencja a sam Port Gdynia na stałe zagości na mapie tego typu połączeń.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.