ew
Dobre wieści dla Portu Gdynia. Jak poinformował MSC (Mediterranean Shipping Company SA), funkcjonowanie rozpoczną 2 cotygodniowe serwisy oceaniczne, dla których Gdynia będzie jednym z portów bezpośrednich zawinięć.
Mapa oceanicznych liniowych połączeń kontenerowych w Polsce zaczyna odżywać. Terminal DCT Gdańsku przyjmuje dwa połączenia z Dalekim Wschodem. Jest jedynym portem na Bałtyku, do którego zawijają statki największego na świecie sojuszu żeglugowego - Ocean Alliance. Serwis obsługiwany jest przez 11 statków, w tym pięć siostrzanych jednostek armatora Cosco: CSCL Globe, CSCL Pacific Ocean, CSCL Indian Ocean, CSCL Atlantic Ocean i CSCL Arctic Ocean.
Terminal oferuje także stałe połączenie kontenerowe Maersk Line na trasie -
Gdańsk - Bremerhaven - Felixstowe - Kanał Sueski - Tanjung Pelepas - Szanghaj - Dalian - Pusan - Ulsan - Gwangyang - Ningbo - Szanghaj - Xiamen - Yantian - Tanjung Pelepas - Kanał Sueski - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu.
Po Gdańsku przyszedł czas na Gdynię. Za sprawą szwajcarskiego armatora o włoskich korzeniach - MSC (Mediterranean Shipping Company SA), dołączy do mapy oceanicznych połączeń liniowych.
MSC przedłuży teraz dwa ze swoich serwisów oceanicznych o odcinek prowadzący na Bałtyk, do portów w Gdyni i Kłajpedzie, poprzez włączenie do nich serwisu dowozowego "Baltic Loop 4".
Serwisy, o których mowa to:
East Africa and Indian Ocean Express, z rozkładowym zawinięciem do Gdyni we wtorek/środę oraz pełnym rozkładem zawinięć:
Gdynia – Kłajpeda - Antwerpia – Le Havre – Fos-Sur-Mer – King Abdullah Port – Pointe Des Galets – Port Louis – Mombasa – King Abdullah Port – Sines – Le Havre – Antwerpia – Bremerhaven – Gdynia
Australia Express, z rozkładowym zawinięciem do Gdyni w sobotę/niedzielę oraz pełnym rozkładem zawinięć:
Gdynia – Kłajpeda – Bremerhaven – Antwerpia – Le Havre – La Spezia – Neapol – Gioia Tauro – King Abdullah Port – Sydney – Melbourne – Adelaide – Fremantle – Singapur – Colombo – Salalah – Djibouti – King Abdullah Port – Gioia Tauro – Valencia – London Gateway Port – Antwerpia – Rotterdam – Gdynia
Oba te serwisy będą także pełniły funkcję dowozową z/do portów Europy Zachodniej (Antwerpia, Le Havre, Bremerhaven, Rotterdam).
W praktyce, takie rozwiązanie zapewni serwisom MSC bezpośredni, szybszy serwis i stworzy dodatkowe możliwości przeładunku kontenerów w drodze do i z Polski, kiedy będzie można osiągnąć dzięki temu lepszy czas transportu.
Co na to sam Port Gdynia? "To bardzo dobra wiadomość, która potwierdza zasadność i celowość inwestycji dotyczącej obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia oraz budowy w niedalekiej przyszłości Portu Zewnętrznego – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - Dbając o zrównoważony rozwój organizmu portowego będziemy pracować dalej dla rozwoju biznesu kontenerowego, a co za tym idzie wzrostu wolumenu przeładowanych kontenerów w Porcie Gdynia. Patrzymy na nasze plany z wielką wiarą w ich realizację – rynek Morza Bałtyckiego w dalszym ciągu rozwija się intensywnie i przeładunki kontenerów sukcesywnie rosną. Z drugiej strony sprzyja nam też dobrze prosperująca polska gospodarka"
Wszystko wskazuje na to, że włączenie Gdyni do rozkładu regularnych serwisów oceanicznych to ogromny sukces i wielkie wydarzenie na polskim rynku morskich przewozów kontenerowych. Dzięki krokowi MSC, można mieć nadzieję, że na podobne kroki zdecyduje się konkurencja a sam Port Gdynia na stałe zagości na mapie tego typu połączeń.
Sejmik województwa przyjął stanowisko ws. portu w Elblągu
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa