• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Transporty project cargo do Japonii – Fracht FWO dostarczył 48-tonową prasę i 40-metrowe skrzydła do elektrowni wiatrowej

ew

10.07.2019 11:58 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Transporty project cargo do Japonii – Fracht FWO dostarczył 48-tonową prasę i 40-metrowe skrzydła do elektrowni wiatrowej
Transporty project cargo do Japonii – Fracht FWO dostarczył 48-tonową prasę i 40-metrowe skrzydła do elektrowni wiatrowej - GospodarkaMorska.pl

Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryki Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Właśnie pochwaliła się kolejną dostawą – 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowych do Japonii.

- Organizacja transportów ponadnormatywnych i project cargo do krajów azjatyckich wymaga od zespołu spedytorów doświadczenia i know-how oraz bardzo dobrej znajomości lokalnych uwarunkowań, obowiązujących procedur i przepisów prawnych. Kluczowe znaczenie ma współpraca z lokalnym oddziałem albo sprawdzonym i rzetelnym partnerem logistycznym – wyjaśnia Piotr Kamiński, Trade Lane Manager - Asia Region, Fracht FWO Polska.

Pośród ostatnio zrealizowanych, ciekawych transportów na kierunku dalekowschodnim wymienić można dostawy 48-tonowej prasy do formowania na gorąco oraz 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowej do/z Japonii. Po stronie japońskiej przy ich organizacji spedytorzy Fracht FWO Polska skorzystali ze wsparcia i doświadczenia swojego partnera - Kamigumi, jednego z największych operatorów logistycznych w tym kraju.

48-tonowa prasa do formowania na gorąco z Kobe do Kielc


Transport ponadnormatywny tego ładunku został zorganizowany dla jednego z największych na świecie producentów łożysk tocznych oraz rozwiązań w zakresie techniki liniowej i układów kierowniczych. Zgodnie z umową, Fracht FWO Polska miał zapewnić dostawę prasy 5 stanowiskowej, 4-matrycowej do formowania na gorąco, wraz z oprzyrządowaniem w systemie door-to-door, z pakowaniem w Japonii. Waga tego urządzenia wynosiła ponad 48 ton, długość to 5,7 m, szerokość 3,9 m a wysokość 4 m. Łącznie do przewiezienia było 7 skrzyń, w 6 z nich zapakowane zostały różnego rodzaju akcesoria.


Transport rozpoczął się na wyspie Honsiu, w Kobe, jednym z największych miast w Japonii. To tu znajduje się fabryka, z której trzeba było odebrać prasę do formowania na gorąco, a następnie załadować na statek w tutejszym porcie morskim i wysłać do portu w Bremerhaven w Niemczech. Stąd, już na kołach, ładunek pokonał ponad 1000 km trasę do fabryki w Kielcach.


- Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie i koordynację całego transportu. Przy planowaniu, zgodnie z wymogami klienta, musieliśmy uwzględnić sposób umieszczenia urządzeń w specjalnych skrzyniach, możliwość załadowania całego ładunku na jeden statek oraz zapewnienie odpowiedniego dźwigu do rozładunków. Konieczne było także uzyskanie niezbędnych zezwoleń drogowych na przejazd po drogach publicznych, w Bremerhaven transport był także pilotowany przez policję. W Japonii wspierał nas lokalny partner. Do jego zadań należała koordynacja i nadzór nad akcją pakowania ładunku w skrzynie w fabryce w Kobe, transport do portu i ich bezpieczny załadunek na statek – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, Manager w Dziale Project Cargo, Fracht FWO Polska.

40-metrowe skrzydła elektrowni wiatrowych z Ustronia do Japonii


Innym, równie ciekawym przykładem dostawy do Japonii był także transport skrzydeł elektrowni wiatrowych o długości 40 m i wysokości 3,5 m. Skrzydła zostały odebrane z fabryki w Ustroniu i transportem drogowym przewiezione do portu w Hamburgu. Tu załadowano je na statek oceaniczny płynący do Japonii. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie ekspertyz infrastruktury na trasie przejazdu, zabezpieczenie skrzydeł za pomocą specjalnych stelaży oraz przygotowanie dokumentacji m.in. technicznej, eksportowej i celnej. Japoński etap transportu, z portu morskiego do miejsca posadowienia, został zrealizowany przez Kamigumi.

Fracht FWO na Dalekim Wschodzie


Pierwsze biuro Grupy Fracht na Dalekim Wschodzie zostało uruchomione w 1996 roku w Szanghaju. Obecnie firma posiada sieć własnych oddziałów w Chinach (Szanghaj, Hongkong, Qingdao, Shenzhen, Pekin, Ningbo, Guangzhou, Xiamen), Indonezji, Pakistanie, Japonii, Filipinach oraz na Tajwanie. Współpracuje też z lokalnymi partnerami logistycznymi. Fracht FWO Polska zapewnia swoim klientom z branży przemysłowej wsparcie w zakresie organizacji transportu morskiego, lotniczego i kolejowego oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych (project cargo), w imporcie i eksporcie.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40237,00 $ tona 0,15% 24 lis
 Cynk 3429,00 $ tona 0,23% 24 lis
 Aluminium 2698,00 $ tona 0,30% 24 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.