• <

Wynik wyszukiwania - "K Line" - Wiadomości

Wyjątkowy projekt NYK - statek napędzany roślinną biomasą

Japońskie i brytyjskie firmy zawarły umowę w sprawie budowy innowacyjnego statku przeznaczonego do transportu biomasy, który jednocześnie sam będzie posiadał ekologiczny napęd. Wiąże się to z polityką Japonii celem uczynienia jej gospodarki zeroemisyjną, wolną od paliw kopalnych.
15.05.2024

Katar zrealizuje zamówienia na konwencjonalne tankowce LNG, osiągając liczbę 104 jednostek

QatarEnergy podpisało długoterminowe umowy czarteru czasowego (TCP) z czterema międzynarodowymi armatorami na eksploatację 19 nowych, ultranowoczesnych, konwencjonalnych statków LNG jako część drugiego przetargu armatorów w ramach historycznego programu rozbudowy floty LNG QatarEnergy.
02.04.2024

Czarter na podróż – okres ładowania w formule „sztywnej” [Część 1]

Zgodnie z orzeczeniem „Hulthen v Stewart” [1903] A.C. 389 – ustalony „zamkniętą formułą czasową” laytime musi być określony w sposób jasny i jednoznaczny (zob. „Van Liewen v Hollis” [1920] A.C. 239). Czy przyjęta formuła ujęta jest określoną liczbą dni, czy godzin, czy też precyzyjnie ustaloną, na przykład, dobową czy godzinową ratą załadunkową („Alexander v Aktieselskabet Hansa” [1920]; „Van Nievelt v Forslind” [1925] 30 Com. Cas. 263) nie ma to różnicy prawnej. W obu przypadkach mówimy o „zamkniętej” formule ustalenia lay-time.
29.03.2024

FSRU dla Polski rekordowo drogi?

Południowokoreański koncern stoczniowy otrzymał zamówienie na budowę jednostki FSRU za rekordowo wysoką cenę. Branżowe media i brokerzy spekulują, że to właśnie ta jednostka zakotwiczy na Zatoce Gdańskiej.
15.03.2024

Polskie porty mogą stracić bezpośrednie połączenie z Azją?

Maersk, jeden z największych przewoźników ogłosił, że od przyszłego roku najważniejsze linie z Azji będą kończyły kursy w głównych portach Morza Północnego. W obliczu takich zmian najbardziej zagrożony jest gdański terminal Baltic Hub.
11.02.2024

Pół wieku jasnoniebieskich kontenerowców. Maersk obchodzi wyjątkowy jubileusz

50 lat temu komercyjną działalność rozpoczął pierwszy kontenerowiec w charakterystycznym odcieniu błękitu. Duńska firma chwali się ważną rocznicą w ramach swojej działalności, w trakcie której urosła do rangi giganta branży żeglugowej.
17.01.2024

NYK również omija Morze Czerwone

Do wydłużającej się listy przedsiębiorstw żeglugowych, które rezygnują z tras przez Morze Czerwone, dołączył japoński NYK.
16.01.2024

Firma NYK przeprowadzi długoterminowe próby wprowadzenia biopaliw na pełną skalę

Począwszy od 2024 roku, firma NYK przeprowadzi na pełną skalę testy długoterminowego wykorzystania biopaliw, które są uważane za charakteryzujące się zerową emisją CO2 netto, w żegludze swoich istniejących statków opalanych ciężkim olejem.
28.12.2023

Już tylko jedna firma walczy o budowę polskiego FSRU?

Media branżowe podają, że z procesu przetargowego na budowę pierwszego polskiego FSRU wycofał się jeden z oferentów. Oznacza to, że na polu walki pozostała tylko jedna firma.
13.11.2023

Dwóch armatorów wśród potencjalnych oferentów na FSRU dla Gaz-System

Na liście potencjalnych dostawców pływającego gazoportu polska spółka wpisała dwie firmy - BW LNG oraz Mitsui OSK Lines (MOL). W zamierzeniu zwycięzca przetargu zbuduje jeden, bądź dwa statki do magazynowania i regazyfikacji (FSRU), co ma zwiększyć dostawy LNG do Polski oraz przepustowość terminali gazowych.
26.10.2023

Trwa dramat płonącego frachtowca z samochodami. Rozpoczęło się holowanie w bezpieczne miejsce

Płonący u wybrzeży Holandii frachtowiec Fremantle Highway jest odholowywany w bezpieczne miejsc, poinformowała rządowa agencja gospodarki wodnej, Rijkswaterstaat. Statek przewożący 3783 samochody, w tym 498 elektrycznych, zapalił się w nocy z 25 na 26 lipca.
31.07.2023

Płonący u wybrzeży Holandii statek zostanie odholowany w bezpieczne miejsce

Frachtowiec Fremantle Highway, który zapalił się w nocy z wtorku na środę na Morzu Północnym u wybrzeży Holandii, zostanie w ten weekend odholowany w bezpieczne miejsce - przekazał rzecznik Rijkswaterstaat, rządowej agencji gospodarki wodnej. Statek przewoził prawie 4 tys. samochodów, w tym 498 elektrycznych.
30.07.2023

Na statku Fremantle Highway pali się prawie 500 samochodów elektrycznych

Nie 25, ale 497 trudnych od ugaszenia aut elektrycznych znajduje się na pokładzie płonącego od wtorkowej nocy u wybrzeży Holandii samochodowca Fremantle Highway - poinformowało japońskie przedsiębiorstwo żeglugowe K Line.
28.07.2023

Nie udaje się ugasić pożaru statku z 4 tys. samochodów. Eksperci ostrzegają przed eksplozją

Służby ratownicze nie są w stanie opanować pożaru statku towarowego Fremantle Highway, na którego pokładzie znajdują się 3783 samochody, w tym 25 pojazdów elektrycznych - informuje w czwartek holenderska straż przybrzeżna. Istnieje niebezpieczeństwo, że na płonącej u wybrzeży Holandii jednostce dojdzie do eksplozji aut elektrycznych, co grozi katastrofą ekologiczną - ostrzegają eksperci.
27.07.2023

Japońskie firmy dołączają do demonstracyjnego projektu morskiej farmy wiatrowej Floating Axis [WIDEO]

J-POWER, Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO), Chubu Electric Power, Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) i Albatross Technology (Albatross) zawarły umowę o współpracy w zakresie badań nad projektem demonstracyjnym nowej generacji pływającej morskiej farmy wiatrowej u wybrzeży Japonii.
08.06.2023

Nowy lądowy terminal Balticon oficjalnie otwarty

Balticon oficjalnie otworzył kontenerowy terminal intermodalny w Porcie Gdańsk. Na placu docelowo zmieścić się ma ponad 10 tys. teu, wkrótce oddana zostanie także bocznica kolejowa.
21.05.2023

Duża inwestycja w Porcie Rotterdam

Zarząd Portu Rotterdam oraz APM Terminals zawarli porozumienie ws. rozbudowy terminalu Maasvlakte II. Realizacja projektu o wartości 1 mld euro zwiększy roczne możliwości przeładunkowe tego portu o 2 mln TEU.
05.04.2023

Konosament – „Himalaya Clause”

W większości konosamentowych umów frachtowych, lub nawet szerzej, wszelkich umów frachtowych, pojawiają się postanowienia umowne o tajemniczej nazwie „Himalaya Clause” (lub „Himalaya Provision”). Czym są tego typu postanowienia umowne i jakie wywołują skutki prawne (dla których to właśnie skutków są wprowadzane do umów przewozowych)?
03.03.2023

Branża pisze do ONZ w sprawie marynarzy, którzy utknęli na Ukrainie

Grupa instytucji z branży morskiej, głównie reprezentujących zrzeszenia i stowarzyszenia marynarzy, wystosowała list otwarty do sekretarza generalnego ONZ Antonio Guterresa wzywając organizację do podjęcia kroków w celu ewakuacji marynarzy, którzy wciąż nie mogą opuścić Morza Czarnego i Morza Azowskiego z powodu wojny.
28.02.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
27.12.2022

Maersk ma nowego szefa

Żeglugowy gigant A.P. Moller-Maersk podał, że dotychczasowy dyrektor generalny Soren Skou zostanie zastąpiony na stanowisku przez Vincenta Clerca.
15.12.2022

Mitsui O.S.K. Lines zainstaluje na statkach telekomunikacyjny system satelitarny od Elona Muska

Japoński armator planuje przetestować wykorzystanie usługi komunikacji satelitarnej Starlink, oferowanej przez należącą do Elona Muska firmę Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX), na eksploatowanych przez siebie jednostkach morskich.
12.12.2022

K Line przeznacza 740 milionów dolarów na inicjatywy związane z ochroną środowiska

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line) w nowo opublikowanym raporcie przedstawiła swoje krótkoterminowe plany inwestycyjne, przeznaczając znaczną część na inicjatywy środowiskowe.
05.12.2022

„Midshipman X” – ugoda w sprawie o molestowanie na statku

Maersk Line, spółka zależna AP Moller-Maersk, zawarła ugodę z Hope Hicks, byłą kadetką służącą na statku linii w ramach umowy z Akademią Marynarki Handlowej USA. Hicks ujawniła anonimowo, pod pseudonimem „Midshipman X”, szczegóły dotyczące napaści seksualnej i nękania, którego stała się ofiarą w 2019.
18.11.2022

Bio-LNG nową ścieżką do dekarbonizacji żeglugi. LNG drożeje. Tradycyjne paliwa trzymają się mocno

Na około 110 tys. statków handlowych w połowie 2022 r. w eksploatacji było ponad 300 statków z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Rynek zbiornikowców LNG wzrósł w ciągu 20 lat do 600 statków. Większość z nich również wykorzystuje gaz do napędu głównego. Ponad 400 statków z silnikami głównymi zasilanymi gazem znajduje się w portfelach zamówień, głownie stoczni Republiki Korei i ChRL.
16.10.2022

Kontenerowiec płonący na Morzu Czerwonym najprawdopodobniej zatonął

TSS Pearl, kontenerowiec, który stanął w ogniu 5 października podczas rejsu przez Morze Czerwone, prawdopodobnie zatonął.
14.10.2022

„Eternal Bliss” – „demurrage” jako maksymalna kwota odszkodowania

18 listopada 2021 roku Sąd Apelacyjny (Court of Appeal (Civil Division)), w składzie Lord Geoffrey Vos (Master of Rolls), Lord Justice Newey oraz Lord Justice Males, wydali bardzo oczekiwane przez środowisko morskie orzeczenie w sprawie „K Line Pte Limited and Priminds Shipping (HK) Co. Limited” [2021] EWCA Civ 1712 (zwane dalej „ETERNAL BLISS”).
14.10.2022

Europejscy armatorzy i firmy logistyczne zyski inwestują w Afryce i Azji. CME CGM oraz AP Maersk nie zwalniają ekspansji

CEVA Logistics poinformowało, że zacieśni relacje z HMM. Bazą jest wieloletnia umowa na wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w serwisach oceanicznych. A.P. Moller Capital zapowiedział, że zainwestuje w infrastrukturę portową i logistyczną w Afryce Zachodniej. To tylko dwa przykłady kolejnych aktywności linii żeglugowych na rynku logistycznym i odwrotnie.
22.09.2022

Sztuczna inteligencja w służbie żeglugi. Wallenius Wilhelmsen zaoszczędzi 10% na kosztach bunkru. Metanol i LNG po lupą

Norweski operator samochodowców Wallenius WIlhelmsen zainstalował na 65 statkach oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji. Pozwoli ono na planowanie rejsów, w wyniku czego zużycia paliwa ulegnie zmniejszeniu nawet o 10%.
10.09.2022

Morscy partnerzy PGNiG. Polska wchodzi na rynek morskiego transportu LNG

Za nami uroczyste cięcie stali do kolejnej, trzeciej jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Przy tej okazji poinformowało, że gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.
13.08.2022

Top 10 morskich nacji. Chiny na pierwszym miejscu. Polska poza rankingiem

Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
16.04.2022

Z wizytą u Samuraja. Japoński przemysł stoczniowy w postpandemicznej rzeczywistości

Japonia jest po Chinach i Korei trzecim producentem statków na świecie. Żegluga, budownictwo okrętowe i inżynieria stanowią rdzeń ściśle powiązanego japońskiego przemysłu morskiego. Mimo to w Japonii odnotowuje się spadek liczby nowych zamówień na budowę statków, zaś konkurencja i braki kadrowe stanowią główne bolączki japońskiego sektora morskiego.
07.03.2022

Amerykańskie sankcje obejmują rosyjskie statki

Pośród aktywów objętych amerykańskimi sankcjami w reakcji na rosyjską agresję wobec Ukrainy jest pięć statków oraz firmy zaangażowane w gospodarkę morską.
23.02.2022

Wodorowy zbiornikowiec pokonał Pacyfik. W Kobe będzie w połowie lutego

Suiso Frontier, japoński zbiornikowiec do przewozu skroplonego wodoru otrzymał certyfikat biura klasyfikacyjnego Nippon Kaiji Kyokai. Pierwszy na świecie zbiornikowiec do transportu skroplonego wodoru powstał w Kawasaki Heavy Industries.
02.02.2022

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
02.02.2022

Pierwszy autonomiczny kontenerowiec przeszedł próby morskie

Japoński armator Mitsui OSK Lines (MOL) pochwalił się, że przybrzeżny autonomiczny kontenerowiec Mikage pomyślnie przeszedł próby morskie. To pierwsza tego typu jednostka na świecie.
27.01.2022

Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha stawia na dekarbonizację do 2030 roku

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) ogłosiła plany posiadania statków o zerowej emisji do 2030 roku.
09.01.2022

Samochodowiec na amoniak z akceptacją klasową

Japoński projekt statku do przewożenia samochodów napędzanego amoniakiem otrzymał aprobatę ze strony towarzystwa klasyfikacyjnego ClassNK.
11.12.2021

K Line prowadzi wspólny projekt dotyczący bezpiecznej nawigacji opartej na sztucznej inteligencji dla statków autonomicznych

Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zawarła porozumienie badawczo-rozwojowe z Japan Radio (JRC) i YDK Technologies (YDK) w celu opracowania zintegrowanego systemu wsparcia nawigacyjnego wykorzystującego sztuczną inteligencję (AI) i inne najnowocześniejsze technologie wspomagające podejmowanie bezpiecznych decyzji manewrowych.
06.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Samsung Heavy, LG Innotek opracowują pierwszy ekologiczny generator dla statków

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) połączyła siły z rodzimą firmą technologiczną LG Innotek. A to wszystko po to by opracować pierwszy na świecie generator termoelektryczny do stosowania na statkach.
17.10.2021

Czarter na podróż – termin dopłynięcia do portu załadunku" [Część II]

Forma swoistego kompromisu kontraktowego pomiędzy stronami umowy czarteru na podróż - przewoźnikiem i czarterującym (frachtującym) jest przyjmowana do zapisów czarteru tzw. „cancelling clause”, a więc odrębnego ustalenia umownego zgodnie z którym, czarterujący ma prawo do odstąpienia od umowy (skancelowania czarteru), jeżeli statek nie dopłynie w pełnej gotowości nawigacyjnej i ładunkowej, w wyznaczonym czasie („cancelling date”) „The purpose of the cancelling clause is to give the charterer certainly” (za Scrutton).
23.09.2021

MOL zamawia cztery gazowce LNG na czarter dla rosyjskiego giganta

Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.
22.09.2021

Europa desperacko poszukuje gazu. Dlaczego nie kupuje LNG?

Rekordowy wzrost cen gazu ziemnego w Europie nie oznacza, że wysyłanie każdej dostępnej molekuły do tego regionu stało się lukratywne.
20.09.2021

NYK Line odbiera dostawę zbiornikowca LNG [WIDEO]

Japoński armator Nippon Yusen Kaisha (NYK) odebrał nowy gazowiec LNG Diamond Gas Victoria, zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries.
01.08.2021

Głębokowodny terminal kontenerowy ogromną szansą dla Świnoujścia [ROZMOWA]

Rozmowa z Andrzejem Wróblewskim, dyrektorem Polskiej Żeglugi Morskiej na temat głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
25.06.2021

NYK zamówi 12 samochodowców napędzanych LNG

Japońska firma żeglugowa NYK Line zamówi 12 nowych pojazdów napędzanych LNG za 912 milionów dolarów, aby zmniejszyć emisje CO2.
15.06.2021

Rozpoczęto bunkrowanie LNG w japońskim porcie Jokohama

NYK Line, NYK Cruises, Ecobunker Shipping i Yokohama City podpisały list intencyjny w celu przeprowadzenia operacji bunkrowania LNG w japońskim porcie w Jokohamie.
01.06.2021

WSRTI: Dwunastu czołowych armatorów chce wspomóc odpowiedzialne złomowanie statków

Inicjatywa Przejrzystości Recyklingu Statków (SRTI) prowadzona przez Inicjatywę Zrównoważonej Żeglugi (SSI) osiągnęła liczbę 3439 statków, których właściciele i operatorzy są częścią odpowiedzialnego programu recyklingu statków.
20.05.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

Helsinki – raport z bałtyckiego rynku portowego

Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
27.04.2021

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.
21.04.2021

Sankt Petersburg - raport z bałtyckiego rynku portowego

Sankt Petersburg (Big Port St. Petersburg) to czołowy rosyjski port a także największy port kontenerowy na obszarze Bałtyku. Jego usytuowanie geograficzne powoduje, iż jest to swego rodzaju brama do całej Rosji, ponieważ to właśnie przez niego odbywa się główna wymiana handlowa z Europą oraz krajami obu Ameryk. Sankt Petersburg nazywany jest też często morską stolicą Rosji, stąd też swoją siedzibę ma tutaj wiele krajowych i zagranicznych firm z branży morskiej.
12.04.2021

Polska na Jedwabnym Szlaku. Głównym beneficjentem są terminale kontenerowe działające w polskich portach.

Wielkość obrotów handlowych między Chinami a krajami leżącymi na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku (Belt and Road Initiative) osiągnęła w 2019 r. 1,3 bln dol. podało chińskie Ministerstwo Handlu. Import Polski z Chin wyniósł 125 mld zł, a w 2020 r. około 140 mld zł.
16.03.2021

NYK zbuduje cztery samochodowce z napędem LNG

Japoński armator NYK Line podpisał kontrakt na budowę czterech samochodowców napędzanych LNG z China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing) Co. Ltd.Jednostki mają zostać dostarczone w latach 2022-2023. Pomogą w transporcie pojazdów głównie do / z Europy i / lub na Bliski Wschód.
15.02.2021

Cały świat spojrzał w stronę Portu Gdynia - otwarcie ofert na partnera prywatnego w realizacji Portu Zewnętrznego

Rekiny światowego rynku morskiego oraz globalni gracze zwrócili swoją uwagę na Port Gdynia. Wszystko za sprawą ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku postępowania na wybór partnera prywatnego dla projektu pn. “Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”, którego ostateczny termin wyznaczono na 5 luty. W terminie złożono 4 wnioski o dopuszczenie do postępowania.
05.02.2021

Titan LNG wyczarterował Green Zeebruge od armatora NYK

Titan LNG, niezależny holenderski dostawca LNG, wyczarterował bunkierkę LNG Green Zeebrugge na kontrakt długofalowy rozpoczynający się w lutym 2021 roku.
04.02.2021

10 największych flot w 2021. Polska za burtą

Japonia z flotą o wartości przekraczającej 115,76 mld dol. przoduje jako państwo w rankingu Vessels Value od ubr. Ale to Chiny z flotą około 6 900 statków są w UNCTAD czołowym operatorem. Natomiast Grecy przebijają wszystkich nośnością statków, ponieważ dysponują ponad 364 mln dwt. Ponad 6,5 tys. statków nosi banderę Panamy. Polska od dawna nie jest brana w pod uwagę w tego typu rankingach.
01.02.2021

Charter na podróż – demurrage („The Eternal Bliss”)

Rok 2020, przy wszystkich swoich turbulencjach i wyzwaniach rzuconych międzynarodowemu obrotowi portowo-morskiemu, przyniósł też orzeczenie, którego możliwe implikacje, środowisko armatorów „all over the world” przyjęło z wielkimi nadziejami.
18.01.2021

Największe kontenerowce świata - przegląd

Kontenerowce są podstawowymi podmiotami komercyjnego intermodalnego transportu towarowego. Na dzień dzisiejszy prawie 90% ładunków niemasowych na całym świecie jest transportowanych na tego typu statkach. Warto im się bliżej przyjrzeć. Przedstawiamy listę 10 największych funkcjonujących kontenerowców w 2020 roku, na podstawie ich pojemności mierzonej w TEU.
11.01.2021

Największy polski port i okno na świat

Wraz z nowym rokiem rozpoczynamy kolejny cykl artykułów, dotyczących polskich portów i realizowanych z nich połączeń żeglugowych. Rozpoczynamy od Gdańska, który w ostatnim dziesięcioleciu rozwinął się w oszołamiającym tempie, stając się największym polskim portem i jednym z największych na Bałtyku oraz Europie.
31.12.2020

ONE wyczarteruje największe kontenerowce na świecie

Japoński sojusz przewoźników kontenerowych, Ocean Network Express, ujawnił plany długoterminowego czarteru największych na świecie kontenerowców.
30.12.2020

K Line zakończyła sprzedaż amerykańskiego operatora terminali

Japoński gigant żeglugowy - Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) – zakończył transfer swoich udziałów w operatorze terminali kontenerowych International Transportation Service (ITS) na rzecz funduszu infrastrukturalnego Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA).
23.12.2020

Statki autonomiczne po epoce koronawirusa

Przemysł okrętowy zastanawia się nad konstrukcją, budową i eksploatacja statków autonomicznych po epoce koronawirusa. Widzimy, że ta epoka odciśnie piętno nie tylko na stylu życia ludzkości, ale również na transporcie morskim i systemach obsługi wydobycia ropy i gazu offshore. Obecnie budowane jednostki są coraz bardziej zautomatyzowane. Statki często są wyposażone w systemy wspomagania decyzji załogi oraz układy diagnostyczne zainstalowanych urządzeń. Coraz więcej systemów zainstalowanych na statkach i jednostkach offshore może
18.12.2020

Nowy ekologiczny masowiec dołącza do floty K Line

Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) odebrał Cape Ace – nowy masowiec o nośności 100 tys. dwt. Pływająca pod flagą Panamy jednostka została niedawno ukończona w japońskiej stoczni Namura Shipbuilding’s Imari Shipyard & Works.
08.12.2020

GTT zaprojektuje zbiorniki dla sześciu tankowców LNG klasy lodowej

Francuska firma GTT otrzymała kontrakt na zaprojektowanie zbiorników dla sześciu gazowców LNG Arc 7 klasy lodowej.
04.12.2020

NYK przejmuje pełną kontrolę nad bunkierką Green Zeebrugge LNG

Nippon Yusen Kaisha (NYK Line), poinformował, że spółka joint venture Marine LNG Zeebrugge, powołana do zarządzania marką Gas4Sea, została rozwiązana.
09.11.2020

Usuwanie wycieku paliwa na Mauritiusie zakończy się najszybciej w styczniu

Oczyszczanie ogromnego wycieku paliwa ze statku, do którego doszło w sierpniu br. u wybrzeży Mauritiusa, zostanie prawdopodobnie zakończone do stycznia - poinformował dzisiaj właściciel masowca, japońska firma Nagashiki Shipping.
05.11.2020

Ochrzczono pierwszy japoński samochodowiec zasilany LNG

1 września w stoczni Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia dla samochodowca (PCTC), zdolnego do żeglowania po oceanach, mając jedynie LNG jako główne paliwo statku.
04.11.2020

Jest raport w sprawie ogromnego pożaru na Maersk Honam

6 marca 2018 roku Maersk Honam płynął z Singapuru do Suez, kiedy w jego trzeciej ładowni, bezpośrednio pod kwaterami pojawił się ogień. Początkowo załoga próbowała sama zwalczyć ogień, ale wysiłek pozostał bezskuteczny. W wyniku pożaru zginęło 5 członków załogi. Dochodzenie w tej sprawie poprowadziło Transport Safety Investigation Bureau (TSIB) w Singapurze. Znamy już jego wyniki.
22.10.2020

Koronawirus na dwóch statkach w Australii

Australia Zachodnia zgłosiła przypadki COVID-19 na pokładzie dwóch innych statków pływających pod banderą międzynarodową, które są obecnie zacumowane w porcie Fremantle.
20.10.2020

Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network

Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.
11.10.2020

Zwodowano napędzany LNG samochodowiec dla japońskiego armatora

Najnowszy samochodowiec napędzany LNG, budowany dla K Line, został 31 lipca zwodowany w stoczni Tadotsu Shipyard.
25.08.2020

Mieszkańcy i wolontariusze Mauritiusu mierzą się z ogromnym wyciekiem paliwa z masowca [wideo]

Już piąty dzień tysiące mieszkańców Mauritiusu wraz ze studentami i działaczami środowiskowymi walczą ze szkodami, które wyspie wyrządził olbrzymi wyciek paliwa z masowca MV Wakashio. Do akcji używają liści, słomy, a nawet ... ludzkich włosów.
10.08.2020

Katastrofa ekologiczna u wybrzeży Mauritiusa. Japoński armator przeprasza (wideo)

Akihiko Ono, wiceprezes japońskiego armatora Mitsui OSK Lines, do którego należy osiadły na mieliźnie u wschodnich wybrzeży wyspy Mauritius masowiec, przeprosił oficjalnie za wyciek ok. 1000 ton ropy. Zapowiedział wysłanie ekipy do usuwania skutków wycieku.
09.08.2020

Grecja: nakaz noszenia obowiązkowych masek na promach

Grecja wprowadzi obowiązek noszenia masek na pokładach promów pływających na jej wyspy, rozszerzając ten wymóg poza wewnętrzne przestrzenie publiczne. Jest to efekt nagłego wzrostu zakażeń koronawirusem, który może zagrozić greckiemu sezonowi turystycznemu.
03.08.2020

COVID-19, a problemy z podmianami marynarzy

W związku z pandemią wywołaną przez koronawirusa, rządy na całym świecie zawiesiły loty międzynarodowe, zamknęły granice, porty i lotniska oraz nałożyły odpowiednie ograniczenia na cudzoziemców w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Jednym z największych wyzwań, przed którym znajduje się obecnie branża żeglugowa, jest przeprowadzanie podmian w załodze statków. Wspomniane ograniczenia bezpośrednio wpłynęły na zdolność marynarzy do podróżowania między poszczególnymi statkami, a krajem ich zamieszkania.
21.07.2020

NYK przejął część udziałów w armatorze holowników

Japońska firma żeglugowa NYK Line nabyła 15% udziałów w Thoresen Vinama Tug Co. Ltd. i rozpoczęła operacje holowania w portach Phu My i Cai Mep w Wietnamie.
19.07.2020

Marynarze z pozytywnymi wynikami testów na COVID-19 na pokładzie kontenerowca Maersk Idaho

Marynarze na pokładzie MV Maersk Idaho, pod banderą Stanów Zjednoczonych, z pozytywnym wynikiem przeszli testy na COVID-19, co uznano za pierwszy zgłoszony wybuch wirusa na amerykańskim statku komercyjnym.
26.06.2020

Maersk przeznaczy 60 mln dolarów na centrum badawcze pracujące nad napędem bezwęglowym

Największy na świecie armator kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, połączy siły z głównymi firmami przemysłowymi, aby utworzyć centrum badawcze w Danii pracujące nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w przemyśle żeglugowym.
25.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu czerwca 2020 roku

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
18.06.2020

K Line dołącza do IWSA przy badaniu mocy latawców i napędu wiatru

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) została członkiem International Windship Association (IWSA). IWSA jest organizacją non-profit, zajmującą się promocją i ułatwianiem dostępu do bezpośredniego napędu wiatrowego dla żeglugi handlowej.
27.05.2020

Statek Maerska stracił moc po pożarze na Morzu Karaibskim

Na kontenerowcu Maersk Line wybuchł pożar w maszynowni, który spowodował, że statek dryfował na Morzu Karaibskim u wybrzeży Gwadelupy.
03.05.2020

Największy masowiec w historii Portu Gdańsk

16 kwietnia do Portu Gdańsk zawinął Agia Trias - największy masowiec z dotychczas obsługiwanych przez port pod względem nośności (185 820 ton).
24.04.2020

NYK Line wyszkolił pierwszego kapitana

Jedno z największych przedsiębiorstw żeglugowych na świecie, NYK Line, wypromowało pierwszego w swojej historii kapitana. Stało się tak dzięki specjalnemu programowi szkoleniowemu, trwającym od 2006 roku.
14.04.2020

HMM przewiduje lepsze wyniki w 2020 roku

Południowokoreański Hyundai Merchant Marine (HMM) jest optymistycznie nastawiony do swoich wyników w 2020 roku, polegając w dużej mierze na nowej współpracy z sojuszem THE Alliance i nowym dwunastu kontenerowcom o ładowności 24 tys. TEU.
17.02.2020

K Line zamawia i czarteruje kolejne gazowce LNG

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zamówiła dwa nowe gazowce LNG w Chinach i podpisała długoterminową umowę czarterową z Petronas LNG.
10.02.2020

Alians ONE trzeci kwartał z rzędu z zyskiem

Alians Ocean Network Express (ONE), złożony z trzech japoński armatorów kontenerowych (NYK Line, K Line, MOL) zanotował 5 mln dolarów zysku w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019.
02.02.2020

Epidemia koronawirusa opóźnia instalację skruberów w Chinach

Firmy żeglugowe mogą napotkać opóźnienia w dostawie statków wyposażonych w sprzęt do filtrowania spalin ze względu na wybuch epidemii wirusa w Chinach.
02.02.2020

Hapag-Lloyd wyczarterował miejsce dla swoich jednostek w serwisach Maerska i MSC

Niemiecki Hapag-Lloyd podpisał umowę na dostęp do części serwisów Azja-Europa serwisu 2M składającego się z armatorów Maersk i MSC.
19.01.2020

HMM już od kwietnia zacznie wprowadzać do służby nowe megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) w ciągu czterech miesięcy dołączy do elitarnego grona posiadaczy megakontenerowców. W kwietniu bowiem ma zacząć odbiór pierwszego z 12 kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają być największymi takimi jednostkami na świecie.
14.01.2020

K Line: Nie osiągniemy celów IMO 2030 tylko przechodząc na paliwo LNG

Japoński armator K Line wierzy, że przyszłość żeglugi zależy od rozwoju nowych alternatywnych technologii, nie zatrzymując się tylko na LNG.
06.01.2020

Mija 10 lat od zawinięcia pierwszego oceanicznego kontenerowca Maersk do DCT Gdańsk

4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
05.01.2020

Armator ONE dołączył do giełdy Nyshex

Armator Ocean Network Express (ONE), dołączył do New York Shipping Exchange (NYSHEX), platformy wymiany dla spedytorów i przewoźników. Giełda posiada w swoich szeregach siedmiu głównych globalnych przewoźników oceanicznych reprezentujących ponad 60% globalnej pojemności kontenerowej. Przewoźnicy będący członkami reprezentują również wszystkie trzy sojusze żeglugi kontenerowej - 2M, Ocean Alliance i THE Alliance.
15.12.2019

Rozpoczęła się budowa napędzanego LNG samochodowca dla K Line

Japońska stocznia Imabari Shipbuilding rozpoczęła budowę samochodowca napędzanego LNG dla rodzimego armatora Kawasaki Kisen Kaisha (K Line). Złożył on zamówienie na tę jednostkę w grudniu 2018 roku.
28.11.2019

Były prezes Maerska już znalazł pracę. Będzie przewodził rywalowi duńskiego armatora

Søren Toft w zeszłym tygodniu nagle zrezygnował z funkcji prezesa A.P. Møller – Mærsk. Jak się okazało od razu objął te samo stanowiska u rywala Maerska - Mediterranean Shipping Company. Obie firmy żeglugowe są członkami aliansu 2M.
17.11.2019

Samsung i MOL zaprojektowały innowacyjną osłonę dziobową dla kontenerowców

DNV GL wydało zezwolenie japońskiej firmie żeglugowej Mitsui O.S.K Lines (MOL) na zastosowanie innowacyjnej przedniej osłony dziobowej Wind-Shield w kontenerowcu typu ULCV, zaprojektowanej i skonstruowanej przez południowokoreańską spółkę stoczniową Samsung Heavy Industries (SHI)
14.11.2019

Pożar na pokładzie promu Anek Lines

Do niebezpiecznego zdarzenia z udziałem greckiego promu doszło w sobotę nieopodal portu Igumentisa. Konieczna była ewakuacja pasażerów.
01.10.2019

Sovcomflot i NYK Line zdobyły kredyt na refinansowanie dwóch gazowców LNG

Spółki joint venture należące do rosyjskiego Sovcomflotu i japońskie NYK Line podpisały nową linię kredytową w wysokości 176 mln dolarów w celu refinansowania dwóch gazowców LNG klasy lodowej.
12.09.2019

Norweska spółka żeglugowa oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii

Norweska spółka żeglugowa, Wallenius Wilhelmsen Ocean (WWO), została oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii. Zarzuty dotyczą międzynarodowego transportu pojazdów do Australii w okresie od czerwca 2011 roku do lipca 2012 roku.
26.08.2019

Roboty na statkach – usługi biznesowe w przemyśle morskim

Sektor morski w województwie pomorskim tradycyjnie obejmował budownictwo okrętowe, transport, inżynierię morską, rybołówstwo oraz energię prądów morskich. W miarę modernizacji gospodarki, centra usług wspólnych (ang. shared services centres) stały się integralną częścią tego sektora. Organizacja Invest in Pomerania rozmawiała z dyrektorami pięciu pomorskich centrów usług wspólnych: MacGregor, Ocean Network Express, Unifeeder, Maersk Drilling oraz DNV GL. Każda z tych spółek dostarczyła wielu przykładów na modernizację i di
08.08.2019

Wrak promu Norman Atlantic w drodze na złomowisko

Minęły ponad 4 lata od katastrofy promu Norman Atlantic. Dopiero teraz wrak jednostki opuścił port w Bari, dokąd trafił po wielkim pożarze. Tam też prowadzone były działania śledczych. Teraz jednostka trafi na złomowisko w Turcji, gdzie zostanie pocięta.
19.07.2019

ONE odebrał siódmą magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kontenerowiec ONE Cygnus o ładowności 14 tys. TEU. Jednostka powstała w japońskiej stoczni Japan Marine United Corporation w Hiroshimie.
10.07.2019

Samsung Heavy dostarczyło MSC największy kontenerowiec na świecie (wideo)

Największy kontenerowiec na świecie został w zeszłym tygodniu dostarczony szwajcarskiemu armatorowi Mediterranean Shipping Company (MSC). Jednostkę zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries.
08.07.2019

Koniec aliansów kontenerowych mógłby spowodować gwałtowny wzrost stawek frachtowych

Krytyka aliansów kontenerowych przez spedytorów jest niezasłużona - usłyszeli delegaci obecni na konferencji TOC Container Supply Chain w Rotterdamie.
20.06.2019

Płonący samochodowiec porzucony w pobliżu filipińskiego wybrzeża

Samochodowiec, na którym wybuchł pożar, został 17 czerwca porzucony u wybrzeży Filipin - podała filipińska straż przybrzeżna (PCG). Chodzi o statek Diamond Highway wyczarterowany przez japońskiego armatora K Line.
17.06.2019

Największy japoński wycieczkowiec zostanie wyposażony w skrubery w przyszłym roku

Asuka II, wycieczkowiec należący do NYK Cruises, przejdzie w styczniu 2020 roku 45-dniową modernizację w stoczni Sembcorp Marine Admiralty Yard w Singapurze. W czasie dokowania największy japoński statek wycieczkowy zostanie wyposażony w skrubery, a poza tym przejdzie ogólny przegląd.
19.05.2019

Port Ningbo-Zhoushan w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk gościł delegatów czwartego największego portu kontenerowego na świecie. Spotkanie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk z przedstawicielami Portu Ningbo-Zhoushan odbyło się w wieży Kapitanatu Portu Północnego. Stronę chińską reprezentowali Tao Chengbo, Wiceprezes Zarządu w Porcie Ningbo-Zhoushan oraz dyrektorzy działów HR, Strategii i Umów, Nauki i Technologii: Wang Jiancheng, Pan Xizhong, Chen Jianliang, Wu Xudong, Jiang Fengxiang.
30.04.2019

Straty aliansu ONE mocno uderzyły w jego członków

Japoński sojusz kontenerowy, Ocean Network Express (ONE), zanotował stratę 586 mln dolarów w pierwszym roku swojej działalności. Kolejny rok ma jednak zakończyć z zyskiem.
28.04.2019

Olbrzymi kontenerowiec w Porcie Gdynia – znów padł historyczny rekord (foto, wideo)

Cap San Juan w Gdyni. Olbrzymi kontenerowiec zacumował w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w piątek. To historyczna wizyta – Cap San Juan pobił w Porcie Gdynia rekord największej ładowności, nośności i tonażu pojemnościowego brutto.
01.03.2019

Kolejny kolos wpłynie do Portu Gdynia. Będzie rekord TEU

Dokładnie tydzień temu, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni zacumował najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce możemy spodziewać się kolejnego rekordu. Do BCT zmierza Cap San Juan o nawiększej dotychczas ładowności, nośności i tonażu pojemnościowym brutto.
19.02.2019

Budowanie flot narodowych- przykładem Norwegia i Korea Południowa

Po oceanach pływa ponad 93 tys. statków o łącznej nośności 1,86 mld t. Nie wszystkie znajdują zatrudnienie. Często zmiana strategii albo błąd armatora sprawiają, że na rynku pojawiają się statki po okazyjnych cenach. Bywa, że operator musi wzmocnić serwis i pilnie poszukuje na morskie połączenie nowej jednostki. Mimo niskich cen ropy wciąż dynamiczny jest rynek offshore.
18.02.2019

Maersk wprowadza wirtualnego asystenta

Jak czytamy w najnowszym komunikacie Maersk Line: "Nowe, inteligentne technologie i rowiązania stale zmieniają branżę żeglugową". W związku z tym, duński przewoźnik zamierza wzmocnić swoją platformę zdalnej kontroli kontenerów (RCM) o wirtualnego asystenta "Captain Peter".
08.02.2019

Zobacz, jak pracuje największa na świecie jednostka FSRU (wideo)

Japoński gigant żeglugowy MOL opublikował ostatnio wideo przedstawiające największą na świecie pływającą jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) w czasie pracy w tureckim porcie Dörtyol w Hatay.
06.02.2019

Alians 2M wkracza na stałe do Liverpoolu

Alians 2M, składający się z Maersk Line i MSC, potwierdziły, że brytyjski Port Liverpool na stale zostanie wpisany w trasę serwisu TA4, łączącego Europę z kilkoma amerykańskimi portami.
16.01.2019

Flota MSC w tym roku zbliży się do poziomu ogólnej ładowności jednostek Maerska

Flota MSC ma powiększyć się w tym roku o nowe jednostki o ogólnej ładowności 330 tys. TEU, co pozwoli im się zbliżyć wielkością do liderującego Maersk Line.
11.01.2019

Alians ONE przewiduje stratę finansową w 2018 roku

Sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od czerwca do listopada spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
02.01.2019

Powstanie duże przedsiębiorstwo żeglugi pasażerskiej. Jest porozumienie

Grecki armator ANEK Lines i Smolny, jedna z największych rosyjskich firm wycieczkowych, osiągnęły porozumienie w sprawie utworzenia dużego przedsiębiorstwa żeglugi pasażerskiej – poinformował „Kommiersant”. Dziennik zwrócił uwagę, że w jego skład wchodzić będą jeszcze dwie firmy: Litinus Group, zajmująca się sprzedażą nieruchomości, oraz Prime Bulk, zajmująca się doradztwem inwestycyjnym. Pierwsze rejsy po sfinalizowaniu umów planowane są w kwietniu przyszłego roku na Morzu Bałtyckim.
26.12.2018

Japonia chce przejść na system zdalnego sterowania statkami w 2025 roku

Japonia będzie w tym roku pracować nad „mapą drogową” dla projektu, która ma zapewnić w 2025 roku przejście tego kraju na system zdalnego sterowania statkami – poinformowało japońskie Ministerstwo Transportu.
19.12.2018

Uniper współpracuje japońskim Mitsui OSK nad budową terminalu FSRU w Niemczech

Grupa Uniper podpisała w poniedziałek umowę z japońskim armatorem Mitsui Osk Lines nad rozwojem dostaw gazu LNG do Niemiec.
18.12.2018

Giełda Nyshex wzbogaciła się o nowego armatora

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) ogłosiła przyjęcie koreańskiego armatora Hyundai Merchant Matine jako członka założycielskiego i inwestora.
05.12.2018

Nowy serwis kontenerowy Chiny - Australia z sukcesem

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
04.12.2018

Alians ONE odebrał kolejną Magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
19.11.2018

Maersk nie planuje nowych przejęć i fuzji w 2019 roku

Duński koncern żeglugowy, Maersk, nie zamierza poszukiwać okazji do przejęć i fuzji w przyszłym roku – stwierdził prezes spółki, Soren Skou.
14.11.2018

Już niedługo Chiny skończą złomować zagraniczne statki

Chiny planują wprowadzenie zakazu złomowania zagranicznych jednostek w swoich stoczniach od początku 2019 roku.
12.11.2018

Południowokoreańskie stocznie wciąż w kiepskiej kondycji

Mimo zwiększenia się liczby zamówień południowokoreańskie stocznie wciąż są w kiepskiej kondycji. W szczególności dotyczy to mniejszych zakładów, którym bez wsparcia rządowego grozi upadek.
24.10.2018

Interpretacja pojęcia „package or unit” w świetle Reguł Hague-Visby

Przedmiotem niniejszego opracowania jest wydane w dniu 17.04.2018 r. przez Sąd Apelacyjny (Court of Appeal) orzeczenie w sprawie „Kyokuyo Co. Ltd. v AP Moller – Maersk A/S trading as „Maersk Line” ‘[2018] EWCA Civ 778-17 (Sędziowie Gloster i Floux LJJ].
21.10.2018

Alians ONE przewiduje dalsze straty finansowe z powodu kryzysu na rynku

Niedawno utworzony sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
16.10.2018

Przełomowa podróż przez Arktykę uwieczniona na zdjęciach (foto)

Kontenerowiec klasy lodowej – Venta Maersk – zawinął 28 września do rosyjskiego portu w Sankt Petersburgu. Statek należący do Maersk Line zakończył tym samym swoją podróż szlakiem arktycznym.
14.10.2018

Maersk powiązany ze sprzedażą dwóch kontenerowców

Duński gigant żeglugowy, Maersk, jest łączony ze sprzedażą dwóch kontenerowców japońskiemu armatorowi Nissen Kaiun.
11.10.2018

Venta Maersk zakończył przełomową podróż przez Arktykę

Kontenerowiec klasy lodowe – Venta Maersk – zawinął 28 września do rosyjskiego portu Sankt Petersburg. Statek należący do Maersk Line zakończył tym samym swoją podróż Szlakiem Arktycznym.
29.09.2018

Japonia opracuje projekt sterowania zdalnego statkami

Japonia będzie w tym roku pracować nad „mapą drogową” dla projektu, która ma zapewnić w 2025 roku przejście tego kraju na system zdalnego sterowania statkami – poinformowało japońskie Ministerstwo Transportu.
26.09.2018

MSC i CMA CGM zaprezentowały plan dopłat paliwowych

Podążając śladami Maersk Line, szwajcarskie MSC i francuskie CMA CGM ujawniły, że wprowadzą serie dopłat na pokrycie kosztów paliwa, które wzrosną po wprowadzeniu w 2020 roku limitu zawartości siarki w bunkrze.
25.09.2018

Drewry: Armatorzy powinni wycofać więcej serwisów na szlaku z Azji do Europy

Obecny rok jest bardzo trudny dla armatorów kontenerowych pływających na szlaku z Azji do Północnej Europy (w tym polskiego DCT). Zapotrzebowanie na ich usługi bowiem nie chce wciąż rosnąć – donosi agencja Drewry.
24.09.2018

Maersk potwierdza fuzję między MCC Transport, Seago i Sealand

Linia kontenerowa Maersk Line potwierdziła połączenie trzech armatorów: MCC Transport, Seago i Sealand w jedną spółkę.
22.09.2018

Nowa magenta dołącza do floty armatora ONE

Ocean Network Express (ONE) odebrał trzeci kontenerowiec w kolorze magenty. Tym razem była to ONE Aquila o ładowności 14 tys. TEU.
10.09.2018

Niedługo ruszy budowa prawdziwego behemota kontenerowego o napędzie LNG

Stocznia Dalian Shipbuilding Industry Company Ltd. i towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL podpisały list intencyjny w sprawie budowy ultrakontenerowca napędzanego LNG o ładowności aż 23 tys. TEU.
06.09.2018

Kontenerowy rekord świata na Mumbai Maersk

W terminalu w Tanjung Pelepas w Malezji, na statek Mumbai Maersk załadowano 19 038 TEU. Tym samym, kontenerowiec o łącznej pojemności 20 tys. TEU, ustanowił nowy rekord świata w wielkości jednorazowego transportu ładunku.
06.09.2018

Armatorzy kontenerowi obniżają swoje prognozy zysków. Kryzys na rynku wciąż trwa

A.P. Moller-Maersk obniżył swoją prognozę zysku za 2018 roku z powodu trudnych warunków rynkowych: niskich stawek frachtu, wysokich cen bunkra i zagrożeń geopolitycznych.
01.09.2018

Pożar greckiego promu Eleftherios Venizelos (wideo)

W nocy z 28 na 29 sierpnia na promie Eleftherios Venizelos greckiego operatora promowego Anek Lines wybuchł pożar. Statek płynął do portu Chania na Krecie
31.08.2018

3 września 2018: Strajk marynarzy w Grecji

Panhelleńska Federacja Marynarzy (PNO) ogłosiła kolejny w tym roku narodowy strajk pracowników promów. Akcja zostanie przeprowadzona w najbliższy poniedziałek, 3 września.
30.08.2018

Kolejny armator z dobrym wynikiem obniżenia emisji CO2

Niemiecki armator kontenerowców obniżył w zeszłym roku emisję dwutlenku węgla o 40 procent w przełożeniu na każdy kontener 20-stopowy (TEU).
19.08.2018

Wydanie ładunku na podstawie konosamentu w świetle prawa angielskiego

Podstawową konsekwencją wystawienia konosamentu w umowie przewozu ładunku jest, fakt iż przewoźnik obowiązany jest wydać ładunek w porcie przeznaczenia wyłącznie legitymowanemu posiadaczowi konosamentu.
17.08.2018

Kolizja kontenerowca Maerska z malym statkim rybackim

O groźnie wyglądającej kolizji poinformował portal World Maritime News. 7 sierpnia, podczas rejsu do niewielkiego miasta Le Port znajdującego się na wyspie Reunion w pobliżu Madagaskaru, kontenerowiec Cecilie Maersk o pojemności 1827 TEU zderzył się z malym statkiem rybackim.
10.08.2018

Otworzono nowy serwis kontenerowy na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
08.08.2018

Maersk obniża prognozę zysku ze względu na trudne warunki rynkowe

A.P. Moller-Maersk obniżył swoją prognozę zysku za 2018 roku z powodu trudnych warunków rynkowych: niskich stawek frachtu, wysokich cen bunkra i zagrożeń geopolitycznych.
07.08.2018

Wojna handlowa zaszkodzi portom na całym świecie

Hongkoński koncern CK Hutchison spodziewa się, że trwająca wojna handlowa pogorszy wyników portów w drugiej połowie obecnego roku.W raporcie finansowym za pierwszą połowę bieżącego roku grupa poinformowała, że jej porty i powiązane działy obsługi osiągnęły przepustowość 40,6 miliona jednostek TEU, co stanowi 1% spadek w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku.
05.08.2018

Kiepski start aliansu ONE – 120 mln dolarów straty w drugim kwartale

Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
31.07.2018

Słabe wyniki finansowe operatorów terminali

Zdolność przeładunkowa terminali kontenerowych wskazuje na nadmiar mocy produkcyjnych. Co niestety wpływa negatywnie na ich wyniki finansowe. Ponadto linie żeglugowe wymuszają na operatorach terminali obniżki opłat za obsługę ładunków. Rentowność terminali będzie spadać.
31.07.2018

Kolejny armator obniża swoją prognozę finansową

Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
26.07.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.