Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) ogłosiła plany posiadania statków o zerowej emisji do 2030 roku.
- Dążymy do wprowadzenia floty statków o zerowej emisji. Chcemy, aby nastąpiło to tak szybko jak jest to tylko możliwe, a więc do końca dekady - napisał Yukikazu Myochin, prezes i dyrektor generalny K Line, w orędziu noworocznym liście datowanym na 4 stycznia 2022 roku.
W listopadzie ubiegłego roku firma K Line dokonała aktualizacji dokumentu Vision 2050, czyli polityki długoterminowej w zakresie środków ochrony środowiska, w którym wskazała, że chce osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. We wcześniejszych założeniach spółka zamierzała do tego czasu zmniejszyć emisję o połowę.
K Line zbuduje osiem samochodowców napędzanych LNG (obecnie firma posiada jedną taką jednostkę – przyp. red.) oraz zamówi jeden statek klasy Capesize napędzanego paliwem LNG i jednego gazowiec LPG, który również będzie napędzany LPG.
Według K Line, inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju i rzecz środowiska muszą być postrzegane jako możliwości rozwoju i należy się na nich skupić. Wielu klientów firmy już teraz dąży do redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym cyklu życia produktów, a także rozważa przebudowę łańcucha wartości.
- Aby zredukować emisję gazów cieplarnianych nie tylko podczas procesu produkcji, ale również w trakcie transportu materiałów, części i wyrobów gotowych, musimy zaoferować klientom optymalne rozwiązania o większej wartości dodanej. Zmiany w miksie energetycznym, które mają na celu realizację neutralności węglowej stwarzają kolejne możliwości – stwierdził Myochin.
- Ze względu na oczekiwany wzrost popytu na transport materiałów niezbędnych do rozwoju energetyki odnawialnej, takich jak wsparcie dla generacji energii wiatrowej na morzu, na transport nowych form energii, takich jak wodór, amoniak, oraz na transport skroplonego CO2, świadczenie usług w zakresie tworzenia łańcucha dostaw i transportu stwarza dla nas znaczące możliwości wzrostu – dodał prezes K Line.
Źródło: K Line
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii