• <
siemens_gamesa_2022

ClassNK dodaje do rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór [WIDEO]

07.12.2021 22:11 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki ClassNK dodaje do rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór [WIDEO]

Partnerzy portalu

ClassNK dodaje do rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór [WIDEO] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Kawasaki Heavy Industries

Wiodące towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK dodało do swojego rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór zbudowany przez Kawasaki Heavy Industries (KHI).

Wodór jest bezemisyjnym paliwem, która nie emituje dwutlenku węgla (CO2) podczas spalania. Oczekuje się, że wykorzystanie wodoru będzie rosło na całym świecie i podejmowane są wysiłki w celu stworzenia łańcucha dostaw, który pozwoli na rozwój społeczeństwa wodorowego. Suiso Frontier to pierwsza na świecie jednostka do przewozu skroplonego wodoru zbudowana przez firmę KHI, członka stowarzyszenia badawczego HySTRA (Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association), zajmującego się technologią łańcuchów dostaw bezemisyjnego wodoru. 

Całkowita długość jednostki to 116 m, tonaż brutto sięga 8 tys. ton, natomiast pojemność ładunkowa zbiornika to 1250 m3. . Jednostka posiada elektryczny układ napędowy z silnikiem diesla i może osiągnąć prędkość 13,0 węzłów. Statek zaklasyfikowany przez ClassNK jest w stanie przewieźć 25 osób.

Wytyczne dla statków wodorowych są dopiero opracowywane

Wodór jest skraplany w bardzo niskiej temperaturze -253 stopni Celsjusza i wiąże się z takimi zagrożeniami jak łatwopalność czy przepuszczalność. Aby przyczynić się do bezpiecznego transportu morskiego wodoru, który wymaga zaawansowanych środków do obsługi, w 2017 roku ClassNK opublikował wytyczne dla przewoźników skroplonego wodoru opisujące wymagania bezpieczeństwa w oparciu o tymczasowe zalecenia Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). 

W przypadku statku Suiso Frontier, ClassNK wykonał wymagane przeglądy zgodnie z przepisami w zakresie konstrukcji kadłuba, maszyn, wyposażenia pokładowego, materiałów itp. Ostatecznie ClassNK dodał statek do swojego rejestru w dniu 3 grudnia 2021 roku. 

ClassNK zapowiedział, że będzie stale wspierać bezpieczną eksploatację statku poprzez przeglądy w trakcie eksploatacji, a wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas kolejnych przeglądów będzie wykorzystywać do aktualizowania swoich wytycznych i przyczyniania się do ustanawiania odpowiednich norm międzynarodowych w zakresie transportu wodorowego. 

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022
aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.