• <

Wynik wyszukiwania - "Kawasaki Kisen Kaisha" - Wiadomości

Katar zrealizuje zamówienia na konwencjonalne tankowce LNG, osiągając liczbę 104 jednostek

QatarEnergy podpisało długoterminowe umowy czarteru czasowego (TCP) z czterema międzynarodowymi armatorami na eksploatację 19 nowych, ultranowoczesnych, konwencjonalnych statków LNG jako część drugiego przetargu armatorów w ramach historycznego programu rozbudowy floty LNG QatarEnergy.
02.04.2024

ONE dołącza do firm rezygnujących z tras żeglugowych prowadzących przez Morze Czerwone

Japoński gigant transportu morskiego ogłosił wczoraj, że zaprzestaje korzystać z tras prowadzących przez obszar zagrożony atakami ze strony jemeńskich bojowników. W ten sposób rośnie grono firm, które zmieniając swoje trasy mogą mocno wpłynąć na międzynarodowy handel i łańcuch dostaw.
20.12.2023

Trzy japońskie firmy żeglugowe współpracują w celu utworzenia globalnego łańcucha dostaw skroplonego wodoru

Spółka Japan Suiso Energy, Ltd. (JSE) oraz trzy japońskie przedsiębiorstwa żeglugowe. Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) zgodziły się 12 września 2023 roku dołączyć do JSE Ocean, Ltd. (JSE Ocean), spółki zależnej JSE. JSE pozostaje większościowym akcjonariuszem z 50,2% akcji, podczas gdy przedsiębiorstwa żeglugowe posiadają po 16,6% akcji. Wiąże się to z dużymi przedsięwzięciami w związku z wprowadzaniem wodoru jako paliwa w transporcie i energetyce.
27.09.2023

Japońskie firmy dołączają do demonstracyjnego projektu morskiej farmy wiatrowej Floating Axis [WIDEO]

J-POWER, Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO), Chubu Electric Power, Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) i Albatross Technology (Albatross) zawarły umowę o współpracy w zakresie badań nad projektem demonstracyjnym nowej generacji pływającej morskiej farmy wiatrowej u wybrzeży Japonii.
08.06.2023

K Line przeznacza 740 milionów dolarów na inicjatywy związane z ochroną środowiska

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line) w nowo opublikowanym raporcie przedstawiła swoje krótkoterminowe plany inwestycyjne, przeznaczając znaczną część na inicjatywy środowiskowe.
05.12.2022

Suiso Frontier odbył swój pierwszy rejs – przetransportował ciekły wodór

Japońskie konsorcjum wodorowe HySTRA zorganizowało uroczystość z okazji zakończenia dziewiczego rejsu pierwszego na świecie transportowca Suiso Frontier do przewozu skroplonego wodoru (LH2).
15.04.2022

Wodorowy zbiornikowiec pokonał Pacyfik. W Kobe będzie w połowie lutego

Suiso Frontier, japoński zbiornikowiec do przewozu skroplonego wodoru otrzymał certyfikat biura klasyfikacyjnego Nippon Kaiji Kyokai. Pierwszy na świecie zbiornikowiec do transportu skroplonego wodoru powstał w Kawasaki Heavy Industries.
02.02.2022

Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha stawia na dekarbonizację do 2030 roku

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) ogłosiła plany posiadania statków o zerowej emisji do 2030 roku.
09.01.2022

Samochodowiec na amoniak z akceptacją klasową

Japoński projekt statku do przewożenia samochodów napędzanego amoniakiem otrzymał aprobatę ze strony towarzystwa klasyfikacyjnego ClassNK.
11.12.2021

K Line prowadzi wspólny projekt dotyczący bezpiecznej nawigacji opartej na sztucznej inteligencji dla statków autonomicznych

Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zawarła porozumienie badawczo-rozwojowe z Japan Radio (JRC) i YDK Technologies (YDK) w celu opracowania zintegrowanego systemu wsparcia nawigacyjnego wykorzystującego sztuczną inteligencję (AI) i inne najnowocześniejsze technologie wspomagające podejmowanie bezpiecznych decyzji manewrowych.
06.11.2021

Japońscy spedytorzy czerpią zyski pośród chaosu w łańcuchu dostaw

Nippon Yusen i Kawasaki Kisen Kaisha, największa i trzecia co do wielkości firma żeglugowa w Japonii, odnotowały rekordowe zyski kwartalne, ponieważ skorzystały na wyższych stawkach frachtowych w chaosie, który dotknął globalne łańcuchy dostaw.
05.11.2021

Czarter na podróż – termin dopłynięcia do portu załadunku [Część I]

Dopłynięcie do portu załadunku („preliminary voyage to the port of loading”) stanowi (za znanym sformułowaniem Lorda Diplock z „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285], pierwszy z czterech etapów realizacji czarteru na podróż. Umowy czarteru różnią się zasadniczo, w ujęciu terminu, w którym statek powinien dopłynąć do portu załadunku. Od niezwykle precyzyjnych ustaleń umownych („the vessel will be in […] by 1st July”) poprzez bardziej ogólnikowe sformułowania typu „expected ready to load” poprzez całkowite ominięcie te
13.09.2021

K Line zakończyła sprzedaż amerykańskiego operatora terminali

Japoński gigant żeglugowy - Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) – zakończył transfer swoich udziałów w operatorze terminali kontenerowych International Transportation Service (ITS) na rzecz funduszu infrastrukturalnego Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA).
23.12.2020

Nowy ekologiczny masowiec dołącza do floty K Line

Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) odebrał Cape Ace – nowy masowiec o nośności 100 tys. dwt. Pływająca pod flagą Panamy jednostka została niedawno ukończona w japońskiej stoczni Namura Shipbuilding’s Imari Shipyard & Works.
08.12.2020

K Line dołącza do IWSA przy badaniu mocy latawców i napędu wiatru

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) została członkiem International Windship Association (IWSA). IWSA jest organizacją non-profit, zajmującą się promocją i ułatwianiem dostępu do bezpośredniego napędu wiatrowego dla żeglugi handlowej.
27.05.2020

Kawasaki wprowadza na japoński rynek pierwszą bunkierkę LNG

Koncern Kawasaki Heavy Industries pracuje nad pierwszym japońskim statkiem bunkrującym LNG.
13.05.2020

Największy masowiec w historii Portu Gdańsk

16 kwietnia do Portu Gdańsk zawinął Agia Trias - największy masowiec z dotychczas obsługiwanych przez port pod względem nośności (185 820 ton).
24.04.2020

K Line zamawia i czarteruje kolejne gazowce LNG

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zamówiła dwa nowe gazowce LNG w Chinach i podpisała długoterminową umowę czarterową z Petronas LNG.
10.02.2020

Epidemia koronawirusa opóźnia instalację skruberów w Chinach

Firmy żeglugowe mogą napotkać opóźnienia w dostawie statków wyposażonych w sprzęt do filtrowania spalin ze względu na wybuch epidemii wirusa w Chinach.
02.02.2020

Rozpoczęła się budowa napędzanego LNG samochodowca dla K Line

Japońska stocznia Imabari Shipbuilding rozpoczęła budowę samochodowca napędzanego LNG dla rodzimego armatora Kawasaki Kisen Kaisha (K Line). Złożył on zamówienie na tę jednostkę w grudniu 2018 roku.
28.11.2019

Norweska spółka żeglugowa oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii

Norweska spółka żeglugowa, Wallenius Wilhelmsen Ocean (WWO), została oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii. Zarzuty dotyczą międzynarodowego transportu pojazdów do Australii w okresie od czerwca 2011 roku do lipca 2012 roku.
26.08.2019

Roboty na statkach – usługi biznesowe w przemyśle morskim

Sektor morski w województwie pomorskim tradycyjnie obejmował budownictwo okrętowe, transport, inżynierię morską, rybołówstwo oraz energię prądów morskich. W miarę modernizacji gospodarki, centra usług wspólnych (ang. shared services centres) stały się integralną częścią tego sektora. Organizacja Invest in Pomerania rozmawiała z dyrektorami pięciu pomorskich centrów usług wspólnych: MacGregor, Ocean Network Express, Unifeeder, Maersk Drilling oraz DNV GL. Każda z tych spółek dostarczyła wielu przykładów na modernizację i di
08.08.2019

Mitsui zamówił dwa statki w jednej z chińskich stoczni

Japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść na początku tego roku.
13.03.2019

Alians ONE ustanowił rekord w załadunku kontenerów

Kontenerowiec MOL Tribute, należący do aliansu Ocean Network Express (ONE), ustanowił rekord w załadunku kontenerów z liczbą 19,190 TEU.
17.02.2019

Alians ONE dodał piątą magentę do swojej floty

Nowy kontenerowiec w kolorze magenty, ONE Grus, dołączył do floty Ocean Network Express (ONE). To pierwsza nowa jednostka aliansu w 2019 roku.
03.02.2019

Japoński armator zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść pod koniec zeszłego roku.
29.01.2019

Alians ONE przewiduje stratę finansową w 2018 roku

Sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od czerwca do listopada spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
02.01.2019

Alians ONE wciąż rozważa wybór między LNG a skruberami

Ocean Network Express (ONE) uważa za przejście na niskosiarkowe paliwa jako najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Jest to jednak rozwiązanie na krótki dystans.
05.12.2018

Alians ONE odebrał kolejną Magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
19.11.2018

Mitsui zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść 8 listopada.
09.11.2018

Wyjątkowy statek w kolorze magenta po raz pierwszy w Hamburgu

Nie jest to jednostka ani specjalnie duża (pojemnośc 8 102 TEU), ani specjalnie nowa (została wybudowana w 2008 roku). Ale to jej kolor sprawia, że nie sposób nie zwrócić na nią uwagi. W ostatnim tygodniu, do portu w Hamburgu po raz pierwszy przypłynęła jednostka ONE Continuity, należąca do armatora Ocen Network Express (ONE), w wyjątkowym kolorze magenta.
30.10.2018

Alians ONE przewiduje dalsze straty finansowe z powodu kryzysu na rynku

Niedawno utworzony sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
16.10.2018

Nowa magenta dołącza do floty armatora ONE

Ocean Network Express (ONE) odebrał trzeci kontenerowiec w kolorze magenty. Tym razem była to ONE Aquila o ładowności 14 tys. TEU.
10.09.2018

Ocean Network Express (ONE) otworzył biuro w Gdańsku

Ocean Network Express (ONE) teraz także w Gdańsku. Przewoźnik, którego można rozpoznać po kontenerowcach w kolorze magenta, otworzył biuro w kompleksie biznesowym Alchemia. W Centralnym Centrum Serwisowym ONE prace znalazło 120 osób.
30.08.2018

Kiepski start aliansu ONE – 120 mln dolarów straty w drugim kwartale

Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
31.07.2018

Kolejny armator obniża swoją prognozę finansową

Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
26.07.2018

Nowa mageneta dołącza do floty ONE

Kolejny kontenerowiec w charakterystycznym kolorze magenety dołączył do floty przewoźnika Ocean Network Express (ONE). Statek o nazwie ONE MINATO będzie pływał w ramach serwisu EC4 (East Coast 4), łączącego Azję ze wschodnim wybrzeżem USA.
26.07.2018

Naruszenie umowy („breach of contract”) w świetle prawa angielskiego

Przypadki naruszenia umowy („breach of contract”) zarówno te przewidziane w umowie, jak i te powstałe w związku z realizacją danego zobowiązania umownego, są elementem składowym codziennego obrotu morskiego. Aczkolwiek nagminność występowania tego pojęcia, wcale nie przekłada się na jego powszechne, prawidłowe rozumienie.
16.07.2018

Alians ONE również wprowadził dodatkowe opłaty, by pokryć koszty paliwa

Najmłodszy z kontenerowych aliansów - Ocean Network Express (ONE) – również postanowił wprowadzić podwyżki za przewóz, by pokryć wciąż rosnące koszty paliwa.
08.06.2018

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej. Trwa dziewiczy rejs kontenerowca One Commitment, pierwszego we flocie nowego przewoźnika kontenerowego ONE (One Network Express). Statek w charakterystycznym kolorze magenta rejs rozpoczął 15 maja w Singapurze. Będzie pływał w ramach serwisu PN2, łączącego Azję z Ameryką Północną.
02.06.2018

K-Line znów z zyskiem

Czołowy japoński armator K Line zanotował zysk 10,4 mld jenów w roku fiskalnym, zakończonym 31 marca tego roku. To duży postęp w porównaniu do zeszłego roku, gdy spółka zanotowała stratę 139,4 mld jenów.
29.04.2018

Oficjalne rozpoczęcie działalności Ocean Network Express (ONE)

Nowy przewoźnik kontenerowy wchodzi na rynek. Jak czytamy w komunikacie na stronie One Network Express, mimo że założenie firmy i rozpoczęcie operacji wysyłkowych miało miejsce już 7 lipca zeszłego roku, oficjalny start działalności odbył się 1 kwietnia.
03.04.2018

Zwłoka w płatności „hire” a prawo odstąpienia od umowy czarteru na czas – analiza sprawy „The Spar Capella”. Część I

U podstaw umowy czarteru na czas („time charter”) leży, z jednej strony, obowiązek armatora oddania czarterującemu do dysponowania statku obsadzonego załogą na oznaczony czas, zaś z drugiej strony – obowiązek czarterującego do płacenia armatorowi opłaty czarterowej („hire”) za okres, w którym statek znajduje się w dyspozycji czarterującego.
02.01.2018

Stawki frachtowe kontenerowców wciąż niskie. Potrzebna większa konsolidacja?

To jest decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 715 pkt). Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
03.10.2017

Armatorzy kontenerowców stawiają na fuzje i alianse

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.08.2017

Rynek transportu drobnicy w kontenerach czeka jeszcze większa konsolidacja

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
20.06.2017

Potrzeba więcej konsolidacji na rynku kontenerowym

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 810 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.04.2017

Port Gdańsk uruchomił nowy serwis. Tym razem związany z branżą motoryzacyjną (foto,wideo)

Nowy serwis żeglugowy w gdańskim porcie. Raz w tygodniu statki typu ro-ro będą tam zawijały po samochody marki Hyundai. Serwis na trasie Gdańsk-Tilbury obsłużą statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line. 5 stycznia to połączenie zainaugurowało pierwsze zawinięcie i załadunek statku EMS Highway.
08.01.2017

Rynek azjatycki czeka duża fala konsolidacji

To ma być decydujący rok dla wielu azjatyckich armatorów. Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
04.01.2017

Maersk chce więcej fuzji na wzór japońskich armatorów

Fuzja trzech największych japońskich linii kontenerowych to zdaniem Maerska, lidera na tym rynku, bardzo dobry ruch, który zrobi wiele dobrego dla pogrążonego w kryzysie transportu kontenerowego.
31.10.2016

Japońscy armatorzy łączą siły na rynku kontenerowym

Nippon Yusen KK, Mitsui O.S.K. Lines Ltd. oraz Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., trzech największych japońskich armatorów, połączyły swoje sektory kontenerowe w jedną wspólną spółkę. Jej działanie rozpocznie się 1 czerwca przyszłego roku.
31.10.2016

Umowa frachtowa („Contract of Affreightment”) – w świetle prawa angielskiego. Część III

Niniejszy artykuł, jest trzecią częścią opracowania dotyczącego umowy frachtowej w świetle prawa angielskiego.
11.09.2016

Kolejne przejęcie w drodze? Pojawiają się plotki o K-Line

W mediach pojawiają się spekulacje odnośnie potencjalnego przejęcia japońskiego armatora Kawasaki Kisen Kaisha (K Line).
08.09.2016

LNG – ładunek niebezpieczny? (The LNG Gemini)

Wydane 7 maja 2014 r. orzeczenie sądu angielskiego (Queen’s Bench Division – Commercial Court – sędzia Andrew Smith) w sprawie American Overseas Marine Corporation („AOM”) v. Golar Commodities Ltd” („GOLAR”)1, zasługuje na uwagę, ze względu na zajęcie się ciekawą kwestią przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w aspekcie uznania tego typu przewozu za przewóz ładunku niebezpiecznego i związanej z tym kwestii odpowiedzialności czarterującego w stosunku do armatora.[1a]
21.11.2015

Wyraźne ożywienie popytu na morskie cargo

Przewozy towarów w kontenerach na trasie Azja - Północna Europa mają szanse na wzrost w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
06.08.2014

Niezwykły samochodowiec odwiedzi Gdańsk

Do portu gdańskiego płynie nowatorski samochodowiec o niezwykłej architekturze, który zdążył zdobyć rozgłos w Europie i na świecie nie tylko w morskiej prasie fachowej, lecz również w mediach motoryzacyjnych, ekologicznych i głównego nurtu. Przekazany do eksploatacji formalnie zaledwie w grudniu ubiegłego roku City of St. Petersburg, zdobył sławę z dwóch powodów: ze względu na wygląd i łączące się z nim zalety techniczno-eksploatacyjne oraz za sprawą ładunku, jaki przywiózł w swej pierwszej podróży z Dalekiego Wschodu do Europy.
09.03.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.