PMK
Czołowy japoński armator K Line zanotował zysk 10,4 mld jenów w roku fiskalnym, zakończonym 31 marca tego roku. To duży postęp w porównaniu do zeszłego roku, gdy spółka zanotowała stratę 139,4 mld jenów.
Oprócz reform strukturalnych przeprowadzonych w poprzednich dwóch latach budżetowych w celu zwiększenia konkurencyjności, grupa wdrożyła środki mające na celu poprawę rentowności, w tym kontynuację redukcji kosztów i poprawę efektywności alokacji statków.
Pomimo negatywnych skutków wzrostu cen oleju napędowego, wyniki działalności uległy poprawie, generując zysk we wszystkich działalnościach spółki.
To ważny rok dla K Line, która razem z innymi japońskimi armatorami wystartowała 1 kwietnia ze swoim aliansem One Network Express. Według zapewnień założycieli "ONE ma na celu przekształcić globalny biznes kontenerowy w całkowicie nowe i innowacyjne usługi. Oferujemy najlepszą jakość przy najbardziej konkurencyjnej cenie. Każde nasze działanie zostało opracowane aby zapewnić zadowolenie na najwyższym poziomie".
Ocean Network Express (ONE) powstał przez połączenie trzech japońskich przewoźników morskich: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd ("K" Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Według informacji zawartych w komunikacie - to połączenie pozwoli ONE wybrać i zastosować w nowej strukturze najlepsze praktyki od każdego z trzech partnerów i wykorzystać połączoną zdolność przewozową ich flot kontenerowców na poziomie 1 440 000 TEU.
Lista ponad 85 linii obsługiwanych przez nowego przewoźnika znajduje się na stronie: zobacz .Na liście znalazło się ponad dwieście kluczowych portów z całego świata.
Na uwagę zasługuje również malowanie statków ONE. Zarówno kontenery jak i burty zyskały biało-różowe barwy, co na pewno przyniesie rozpoznawalność na rynku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu