PMK
Najmłodszy z kontenerowych aliansów - Ocean Network Express (ONE) – również postanowił wprowadzić podwyżki za przewóz, by pokryć wciąż rosnące koszty paliwa.
Dodatkowa opłata ma wynosić od 37 do 60 dolarów za TEU i 110 dolarów za kontener chłodniczy. Obejmie on wszystkie towary poza eksportami z Chin. Opłata ma wejść w życie od lipca.
- Borykamy się z progresywną i znaczącą inflację kosztów paliwa w ostatnich miesiącach – czytamy w oświadczeniu ONE. - Ceny paliwa bunkrowego wzrosły o ponad 25% w 2018 r., a mogą być jeszcze wyższe. Ten ciągły wzrost kosztów paliwa miał duży wpływ na nasze koszta. Jesteśmy zmuszeni zareagować, dostosowując nasze podejście do składników cenowych związanych z bunkrem.
Ocean Network Express (ONE) powstał 1 kwietnia przez połączenie trzech japońskich przewoźników morskich: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd ("K" Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Według zapewnień założycieli, „ONE ma na celu przekształcić globalny biznes kontenerowy w całkowicie nowe i innowacyjne usługi. Oferujemy najlepszą jakość przy najbardziej konkurencyjnej cenie. Każde nasze działanie zostało opracowane, aby zapewnić zadowolenie na najwyższym poziomie”.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej