ew/Port Gdańsk
16 kwietnia do Portu Gdańsk zawinął Agia Trias - największy masowiec z dotychczas obsługiwanych przez port pod względem nośności (185 820 ton).
Mimo iż tego typu tankowce nie są niczym nowym, ponieważ w porcie północnym są przyjmowane dużo większe jednostki, takie jak chociażby kontenerowce, klasy triple - E, których długość przekracza 400 metrów, a szerokość 60 metrów, to jednak z pewnością w tym parametrze nie ma sobie równych w naszym porcie.
Jako ciekawostkę warto dodać, że Agia Trias mierzy 290 metrów długości i 47 metrów szerokości. Został zbudowany w 2002 r. dla japońskiego armatora Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line). Pierwsza nazwa statku to Cape Future. Od 2013 roku był przemianowany na Silver Road, aż w końcu, w 2019 roku przyjął nazwę Agia Trias. Masowiec należy do greckiego armatora Times Navigation Inc., a operatorem jest SwissMarine Services SA ze Szwajcarii.
Warto przypomnieć, że w zeszłym roku do DCT Gdańsk wpłynął MSC Gülsün - jeden z największych kontenerowców na świecie klasy megamax-24 mierzący 400 metrów długości i ponad 60 szerokości. Obecnie jedynym ograniczeniem dla przyjmowania większych statków w Porcie Gdańsk są cieśniny duńskie.
W poniedziałek 20 kwietnia, masowiec Agia Trias opuścił Port Północny.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania