Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zawarła porozumienie badawczo-rozwojowe z Japan Radio (JRC) i YDK Technologies (YDK) w celu opracowania zintegrowanego systemu wsparcia nawigacyjnego wykorzystującego sztuczną inteligencję (AI) i inne najnowocześniejsze technologie wspomagające podejmowanie bezpiecznych decyzji manewrowych.
Umowa jest częścią Inicjatywy K Line na rzecz przyspieszenia wdrożenia autonomicznych statków.
Wspólny projekt badawczo-rozwojowy ma na celu opracowanie systemu, który zapobiegnie poważnym wypadkom morskim, takim jak zderzenia statków i wejścia na mieliznę, oraz doprowadzi do autonomicznego działania jednostek poprzez połączenie wiedzy K Line na temat manewrowania i wieloletniego doświadczenia w bezpiecznej eksploatacji statków i doświadczenia JRC w gałęzi sprzętu morskiego i opracowanej zaawansowanej technologii radiowej, oraz technologii sterowania, a także kontroli napędu opracowanej przez YDK.
Celem jest opracowanie kompleksowego systemu, który jeszcze bardziej poprawi bezpieczeństwo operacji poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii trzech partnerów, w każdym etapie procesu od sytuacji marynarza świadomości do kontroli manewrowej statku, w połączeniu z najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami dostarczonymi przez Groke Technologies, Fujitsu i Forum8.
Począwszy od kwietnia 2023 roku, prowadzone będą testy na morzu, na różnych typach statków i trasach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, z przyszłościowym zamiarem wdrożenia rozwiązania, jego komercjalizacji i skalowania. K Line, JRC i YDK będą nadal rozwijać system, aby zwiększyć bezpieczeństwo eksploatacji statków poprzez zapewnienie bardziej zaawansowanego wsparcia i zmniejszenie obciążenia marynarzy, a także, aby pomóc we wdrażaniu do sektora autonomicznych statków.
Te prace badawczo-rozwojowe są częścią wysiłków K Line zmierzających do opracowania systemu wsparcia załogi w zakresie nawigacji. Ma to zapobiegać poważnym wypadkom morskim na zatłoczonych wodach, takim jak kolizje i wejścia na mieliznę, poprzez dostarczanie informacji o bezpieczeństwie nawigatorom i wspieranie ich w podejmowaniu decyzji za pomocą tego zintegrowanego systemu wsparcia nawigacyjnego, który wykorzystuje zaawansowaną technologię.
Firma K Line poinformowała, że będzie nadal przyspieszać rozwój w celu poprawy bezpieczeństwa, jakości transportu i wydajności środowiskowej, w tym podstawowych technologii wymaganych dla przyszłych autonomicznych statków, mając na uwadze współpracę z różnymi partnerami.

Fot. kline.co.jp
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek