Japoński gigant żeglugowy - Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) – zakończył transfer swoich udziałów w operatorze terminali kontenerowych International Transportation Service (ITS) na rzecz funduszu infrastrukturalnego Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA).
ITS od ponad 40 lat zarządza terminalami kontenerowymi w amerykańskich portach Long Beach i Tacoma położonych na zachodnim wybrzeżu USA. Do zamknięcia transakcji doszło po uzyskaniu zgód od urzędów regulacyjnych.
W sierpniu 2020 roku, K Line podpisał umowę sprzedaży 70 procent udziałów w ITS na rzecz firm MIP V i Bidco będących częścią MIRA.
K Line przewiduje dochód ze sprzedaży w wysokości około 193 milionów dolarów w skonsolidowanych wynikach finansowych za rok obrotowy kończący się 31 marca 2021 r.
Firma była jedynym właścicielem ITS, zanim sprzedała część udziałów operatorowi terminali Ports America. W lipcu 2014 roku K Line zgodził się przenieść 30% udziałów w ITS do operatora terminali morskich z siedzibą w New Jersey.
Oprócz USA, K Line obsługuje również terminale kontenerowe w Japonii i Europie.
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji