Japoński projekt statku do przewożenia samochodów napędzanego amoniakiem otrzymał aprobatę ze strony towarzystwa klasyfikacyjnego ClassNK.
Projekt powstał na zamówienie firmy żeglugowej "K" Line (Kawasaki Kisen Kaisha) w partnerstwie z Shin Kurushima Dockyard jako część projektu mającego na celu sprawdzanie możliwości nowych paliw, które mają pomóc w dekarbonizacji sektora. "K" Line jest jednym z przedsiębiorstw, które zdecydowały się przyspieszyć prace względem proponowanego przez IMO scenariusza, zakładającego redukcję emisji do 2050 roku o 50 proc. względem poziomu z 2008 roku. Firma, wraz z innymi potentatami branży, zamierza do tego czasu całkowicie wyeliminować emisje. "K" Line potwierdza, że projekt samochodowca napędzanego amoniakiem jest elementem tych starań.
Shin Kurushima Dockyard ponadto podało, że jednymi z wyzwań, z jakimi musieli zmierzyć się projektanci, było zapewnienie bezpieczeństwa w związku z toksycznością amoniaku. Opracowane zostały procedury dla ryzyka wycieku i środki mające mu zapobiec. Projektanci wskazali także na konieczność doboru odpowiednich materiałów do budowy zbiornika.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów